נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן ההשלכות של אבחון לקוי של שבץ מוחי?

רשלנות רפואית

שבץ מוחי הוא אחד מהאירועים הרפואיים הדורשים התייחסות מהירה ואבחון מדויק, שכן יכולות להיות לו השפעות מרחיקות לכת על חיינו, אשר לצערנו אף מסתיימות במקרי מוות. לאבחון מוקדם של השבץ המוחי יכולה להיות השפעה מהותית על מניעת המקרה ומתן טיפול מניעתי. כאשר האבחון אינו מתבצע כראוי, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית

 

מהו שבץ מוחי?

אירוע שבץ מוחי, המוכר גם בשם אוטם מוחי, מתרחש לרוב בעקבו פגיעה בזרימת הדם באופן סדיר אל חלקים מסוימים במוח. כתוצאה מהפרעה בהספקת הדם אל המוח, עלולים להיגרם נזקים זמניים ו/או קבועים לרקמת המוח (נזקים נוירולוגיים), הבאים לידי ביטוי באמצעות תופעות כמו הפרעה בדיבור, חולשה רגעית, קשיים בהליכה ואף שיתוק.

 

שבץ מוחי – חשיבות האבחון המוקדם

אבחון מוקדם של שבץ מוחי יכול לסייע בהתערבות רפואית בזמן הנדרש ולקבת תוצאות טובות יותר מהמטופל. את אבחון השבץ המוחי ניתן לבצע בעזרת מגוון בדיקות ומכשירים רפואיים מתקדמים, אך הדרך הפשוטה והבסיסית ביותר היא זיהוי התסמינים הנפוצים של שבץ מוחי.

בין התסמינים הנפוצים לזיהוי שבץ מוחי נמצאים: חוסר תחושה, קשיים בדיבור ובהבנת הנקרא, כאבי ראש משמעותיים ובעיות בקואורדינציה. כאשר התסמינים הפחות נפוצים הם: סחרחורות, קושי בשמירה על שיווי משקל, אובדן ראייה פתאומי ועוד.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון שבץ מוחי?

רשלנות רפואית באבחון שבץ מוחי מתרחשת כאשר הרופאים או מי מאנשי הצוות הרפואי אינם מצליחים לזהות ולאבחן בזמן את השבץ המוחי. כאן חשוב להזכיר כי לא כל מקרה של אבחון לקוי ייחשב כרשלנות רפואית, אלא רק במקרים בהם אנשי הצוות הרפואי חרגו מנורמות הטיפול והאבחון המקובלות.

בין מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים שמובילים לאבחון לקוי של שבץ מוחי נמצאים: הערכות חסר של התקפים איסכמיים חולפים ("מיני שבץ"), היעדר יישום של פרוטוקולים והנחיות במקרים של שבץ מוחי, פערי תקשורת בין אנשי הצוות הרפואי ועומס במידע ומקרים נוספים.

 

מהן ההשלכות של אבחון לקוי של שבץ מוחי?

מלבד ההשלכות הרפואיות שיש לאבחון לקוי של שבץ מוחי, אשר יכולות להיות כאמור מרחיקות לכת ולהסתיים בנכות ואף במקרי מוות, למקרים של אבחון לקוי של שבץ מוחי קיימות גם השלכות משפטיות ובעיקר, האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם הרשלני ו/או המוסד הרפואי בו התבצע האבחון.

 

רשלנות רפואית באבחון שבץ מוחי – מה נדרש להוכיח?

הוכחת יסוד הרשלנות הרפואית באבחון היא ללא ספק משימה מאתגרת, כאשר במסגרת הליך התביעה יש להוכיח כי הגורם הרפואי אכן סטה מנורמות האבחון הסבירות והמקובלות באותו מצב, להוכיח את מהות הנזק והקשר הישיר שבין האבחון הלקוי לנזק שנגרם.

 

לסיכום

אירוע שבץ מוחי הוא אירוע רפואי המחייב זמני תגובה מהירים, אחרת, אירוע זה יכול להסתיים בפגיעות גופניות חמורות ואף מקרי מוות. לאבחון מוקדם של שבץ מוחי קיימת השפעה ישירה על הצלחת הטיפול וזמני התגובה היעילים, כאשר מלבד ההשלכות הרפואיות מרחיקות הלכת, לאבחון לקוי של שבץ מוחי קיימות גם השלכות משפטיות, שכן ניתן להגיש במקרים אלו תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים בהתאם.

אבחנה של שבץ מוחי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית