נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אובדן כושר עבודה – מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה?

איש משפט

אובדן כושר עבודה יכול להיגרם לכל אחד, בכל שלב בחיים ומסיבות שונות ומגוונות.

חשוב לדעת כי במצבים כאלו קיימות לא מעט זכויות המגיעות לנפגעים, ואשר יכולות לסייע להם להתמודד עם הפגיעה.

אחת הזכויות היא פיצויים בגין אובדן כושר עבודה.

איך מקבלים את הפיצויים ומדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה לפני התביעה? על כך בכתבה הבאה.

 

אובדן כושר עבודה –  מה זה אומר?

היום, בחברה המודרנית בה אנחנו חיים, היכולת לעבוד ולהתפרנס באופן עצמאי היא משמעותית מאוד למי שרוצה לתחזק אורח חיים איכותי ולהשתלב בקהילה. קיימים לא מעט מקרים בהם עובדים נפגעים כתוצאה מתאונה או מחלה, ופגיעה זו לא מאפשרת להם לעבוד יותר. מדובר לרוב בנזק עצום עבור הנפגע שכן נשללת ממנו יכולתו להתפרנס וכן לפרנס אחרים. על כן, במקרים כאלו, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי וכן חברות ביטוח פרטיות במידה ולנפגע קיים ביטוח מנהלים. הביטוח מספק לעובד הבטחה שאם יכולתו להתפרנס תיפגע, הוא יהיה זכאי לפיצויים, שבעזרתם הוא יוכל להמשיך לחיות בכבוד.

לרוב, הפיצויים המוצעים בפוליסות הביטוח השונות הם 75 אחוזים מהשכר השנתי הממוצע של העובד בשנת העבודה החולפת. מדובר אמנם בהפחתה, אך עדיין זהו סכום משמעותי שיכול להקל מאוד על נפגעים רבים. חשוב לציין כי חברות הביטוח מתייחסות לשכר כפי שמופיע בפוליסת הביטוח, כך שאם עובד זכה להעלאה בשכר אך לא עדכן את פוליסת הביטוח שלו, הוא יהיה זכאי לפיצויים רק על השכר המקורי ולא על השכר בפועל. על כן, לפני הגשת התביעה חשוב להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה ולוודא מהם פרטי הפוליסה והזכויות שמגיעות לכם.

 

אילו סוגים של אובדן כושר עבודה יש?

אלמנט חשוב נוסף בתביעות על אובדן כושר עבודה הוא סוג הסעיף שמופיע בפוליסת הביטוח. חברות ביטוח רבות נוהגות להבדיל בין אובדן כושר עבודה כללי לאובדן כושר עבודה במקצוע. לעיתים, עובד אשר נפגע וסובל מאובדן כושר עבודה, אינו יכול לעבוד בעבודה האחרונה שלו, אך כן מסוגל לעבוד במקצועות אחרים. ביטוח המכסה רק אובדן כושר עבודה כללי, לא יאפשר קבלת פיצויים במקרים כאלו. בנוסף, קיימים מצבים בהם כושר העבודה נפגע באופן זמני או חלקי. כלומר, עובד אשר נפגע בתאונה למשל, לא יכול לעבוד לתקופה של מספר חודשים, אך לאחר מכן הוא מחלים ומשתקם ומסוגל לחזור לעבודתו. במקרים אחרים, הפגיעה יכולה להיות כזו שתאפשר לעובד לחזור לעבודתו אך בהיקף משרה נמוך יותר, ועל כן גם בשכר נמוך יותר. חשוב לוודא שהפוליסה אכן מכסה מקרים כאלו ולדייק באופן התביעה על מנת לקבל את כלל הפיצויים האפשריים.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה?

חברות הביטוח הן לרוב בעלות מומחיות וניסיון רב בתביעות ביטוח, שכן זאת בדיוק העבודה שלהן. עם זאת, העובד הממוצע אינו בקיא בכלל פרטי הפוליסה, באופן ניהול התביעה, וכמובן בפסיקות משפטיות אשר חלות על חברות ביטוח ומשפיעות על חוקיות הסעיפים או הטענות שלהן בתהליך התביעה. היעזרות בעורך דין מנוסה יכולה לתרום רבות לתהליך תביעה מדויק ואפקטיבי, שיקנה לכם את מרב הזכויות המגיעות לכם.

 

דפיקת פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול