נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להשיג את אחוזי הנכות הגבוהים ביותר ממס ההכנסה?

איך להשיג את אחוזי הנכות הגבוהים ביותר ממס ההכנסה?

בישראל קיימות סיבות שונות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה או הקלות במס זה. אחת הסיבות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה היא נכות משיעורים מסוימים הקבועים בחוק. אם יש לכם הכנסה מעבודה בסכום גבוה מספיק, אתם משלמים מס בסכום גבוה.

יש חשיבות רבה לקבלת הכרה באחוזי הנכות הנכונים והמדויקים בלי קשר לשאלה האם בעל אחוזי הנכות עתיד לקבל קצבת נכות. בכדי לקבל הכרה באחוזי הנכות שמגיעים לכם עליכם לעשות מספר צעדים כפי שמפורט בכתבה המצורפת.

 

מה זה פטור ממס הכנה ואיך הוא עובד?

כל אזרח ישראלי, שעיקר חייו מתנהל בישראל, חייב לשלם מס על הכנסותיו בצורה שנתית. מס הכנסה מתחלק למס הכנסה מעבודה ומס הכנסה שלא מעבודה. מס ההכנסה בישראל אינו פרוגרסיבי, כלומר ככל שההכנסה גבוהה יותר, אחוז המס המשולם גבוה יותר אף הוא. קיימות מספר סיבות שבגינן ניתן לפטור אדם ממס הכנסה או לחייב אותו בתשלום מופחת, אחת מהן היא נכות רפואית או נפשית.

 

איך נקבעים אחוזי הנכות

אחוזי נכות נקבעים על ידי ועדה מיוחדת ומקצועית של ביטוח לאומי. ועדה זאת מורכבת מאנשי מקצוע מהתחום הרפואי ומפקידים של מס הכנסה. הוועדה קובעת את אחוזי הנכות לפי מסמך ששמו הוא ספר הליקויים. מסמך זה מפרט את כלל הנזקים המוכרות לאברי הגוף השונים ומציין את אחוז הנכות הניתן בגינם לפי דרגות החומרה של הנזק.

 

כיצד ניתן לקבל את אחוז נכות שמגיע לי?

בכדי לקבל את אחוז הנכות למס הכנסה, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי בגין פציעה או מחלה. אל הבקשה יש לצרף את כלל המסמכים הרלוונטיים לנכות שלכם ולאחר מכן תוזמנו לוועדה מיוחדת שתקבע את אחוז הנכות הניתן לכם. הטבות הקשורות במס הכנסה ניתנות למי שאחוזי הנכות שלו הם משבעים וחמישה ומעלה בלבד. מי שיש לו את דרגת הפטור ממס הגבוהה ביותר, זכאי לפטור מוחלט ממס הכנסה עד לגובה הכנסה של מעל חצי מיליון שקל בשנה.

 

כיצד עובד התהליך של השגת הפטור ממס הכנסה?

ראשית יש למלא את טופס הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה. לאחר מכן יש להגיש אותו לפקיד השומה באזורכם בצירוף אגרה בגובה 659 שקלים. לאחר מכן יישלח זימון לוועדה המיוחדת בה ייקבע האם יש לתת למבקש את הפטור ממס הכנסה. במידה ואינכם מרוצים מתשובת הוועדה – ניתן לערער על החלטתה.

 

פטור ממס הכנסה בגין נכות – סיכום

מי שפוסקים לו אחוזי נכות של שבעים וחמישה אחוז ומעלה, זכאי להטבות במס הכנסה. אחוזי נכות אלו נקבעים על ידי ועדה של ביטוח לאומי. בכדי לקבל הקלות או פטור ממס הכנסה יש להגיש בקשה לפקיד שומה באזורכם ולהופיע בפני ועדה רפואיות מיוחדת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
עבירות מע"מ
מהן עבירות מע"מ ?

בין שלל הפעולות שעורך דין מיסים יכול לעזור לנו עמן ולייצג אותנו מול עבירות ובעיות עמן – עומדות עבירות