נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איחוד תיקים בהוצאה לפועל – המדריך המלא

משקל

אם הגעתם לכאן, כנראה שמצאתם את עצמכם במצב כלכלי קיצוני.

כזה שמונע מכם לשלם את החובות שלכם ומביא אתכם למצב שדומה לכדור שלג. החובות מצטברים וגדלים.

יש חוב לבנק, לספקים שונים ולגורמים נוספים.

בסופו של דבר, אתם מוצאים את עצמכם עם מספר תיקים בהוצאה לפועל, תוהים איך בכלל הגעתם למצב הזה? כדי שתוכלו לדעת מה עליכם לעשות כעת, אתם צריכים לקרוא את המדריך הבא שיסביר לכם צעד אחר צעד את ההליך.

רוצים לשמוע פרטים נוספים? תקראו את השורות הבאות.

 

כמה מילים על איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים זו בקשה שנחשבת לאחת הנפוצות ביותר בקרב חייבים להוצאה לפועל. המצב השכיח ביותר הוא כזה שיש לחייב אחד כמה חובות. מצב שכזה בא לידי ביטוי לאחר שהחייב מוצא את עצמו נקלע לחדלות פירעון בזמן שהוא לא מסוגל בכלל לעמוד בהחזרים הכספיים שיש לו למספר נושים. מצב שכזה מוביל בעצם לכך שנפתחים כנגדו כמה תיקים בהוצאה לפועל. החייב יכול לבקש לאחד את התיקים במקרים כאלו.

 

מהו השלב הראשון בהליך של איחוד תיקים?

השלב הראשון שימו לב, הוא לא לגשת אל הלשכה להוצאה לפועל באופן עצמאי במצב שכזה. אלא, לפנות קודם כל אל עורך דין לפשיטות רגל. עורך הדין מכיר את המערכת והוא יודע בדיוק מה יש לעשות במצב שכזה. לכן, סביר להניח שהוא יבצע תחילה את הפעולות הבאות:

  • יבקש מכם צילומים של מסמכים מסוימים
  • יגיש בקשה מנומקת, כזו שתכלול את כל הפרטים החשובים אודות כל תיק ותיק
  • יגיש בצירוף לבקשה גם צילומים של חשבונות הבנק, תלושי משכורת, רישיון נהיגה והעתקים של מסמכים שקשורים להכנסות או להוצאות השוטפות של החייב

בעקבות מידע זה, אתם כבר יכולים להבין שמדובר בהליך לא פשוט, כזה שדורש ידע מעמיק בתחום.

 

למה חשוב לפנות לעורך דין להוצאה לפועל?

חשוב לפנות לעורך דין במצב שכזה לא רק בגלל שהוא מכיר את התחום על כל בוריו, כפי שאתם כבר יודעים. יש לפנות לעורך דין גם בגלל 2 הסיבות הבאות:

  1. הוא דואג לאינטרס האישי שלכם בלבד

עורך הדין ידאג לאינטרסים שלכם ולא לאינטרסים של הנושים, וחשוב שתיקחו זאת בחשבון.

 

  1. הוא יעלה את הסיכויים לכך שהבקשה שלכם תתקבל

עורך דין טוב יודע להתנסח כמו שצריך. הוא בקיא במושגים משפטיים שקשורים לכל תחום ההוצאה לפועל. כך שהוא יעשה את כל המאמצים הדרושים כדי להוביל לכך שהבקשה שלכם תתקבל.

 

טיפ חשוב

יש טיפ שחשוב שתדעו בכל הנוגע לאיחוד תיקים. אם אתם מתכננים לאחד את התיקים או לפרוס את חובכם לתשלומים, קחו בחשבון שיש ריבית שנתית בגובה 13%. כך שאם אתם פורסים את החוב, אתם צריכים לשים לב שהוא צפוי לתפוח ככל שהזמן יחלוף.

 

 

איש קורא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הוצאה לפועל