נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לקבל פטור ממס הכנסה ב-5 שלבים

מס הכנסה

מדינת ישראל מעניקה במקרים מסוימים פטור ממס הכנסה ליחידים או לארגונים. השגת הפטור היא הליך מורכב שלוקח זמן, אך אם אתם זכאים – זהו מהלך משתלם ביותר ששווה להשקיע בו אנרגיה ואף תשלום לאנשי מקצוע בתחום המיסים.

 

1.     איסוף כל המידע הדרוש

השלב הראשון שעליכם לבצע לצורך קבלת פטור ממס הכנסה, הוא איסוף כל המידע הדרוש על הזכאות לפטור. לדוגמה, אם אתם בעלי נכות, אזי תצטרכו לאסוף את כל התיק הרפואי, את האישורים מביטוח לאומי והצהרות על מצבכם כיום. אם אתם עוד בשלב השגת אחוזי הנכות מביטוח לאומי,  תצטרכו לאסוף את המידע באופן מסודר לקראת הוועדה הרפואית. בכל מקרה, הבקשה לפטור עוברת בדיקה דקדקנית, וברגע שהבדיקה מתחילה מורכב יותר לצרף אליה מידע חדש. על כן, לפני התחלת תהליך בקשת הפטור כדאי שיהיה לכם את כל המידע הרלוונטי בצורה מסודרת.

 

2.     התייעצות עם אנשי מקצוע

שלב חשוב בהגשת הפטור הוא התייעצות עם אנשי מקצוע המבינים בדיני המס בישראל. רשות המיסים לא נותנת פטור ממס בקלות, אבל אם אתם זכאים לפטור, זה יהיה מהלך משתלם ביותר, ושווה להשקיע בעבודה עם אנשי מקצוע בשביל הליך מהיר ומוצלח. עליכם להבין על סמך מה אתם יכולים לקבל את הפטור, שניתן לרוב על סמך אחוזי נכות שקובע הביטוח הלאומי. אם אתם בשלב של תביעה מול הביטוח הלאומי, יש להשלימו במהירות, לקבל את אחוזי הנכות והקצבה ולאחר מכן לגשת לרשות המיסים. לרוב מדובר בתהליך בירוקרטי מתיש שלא כל אחד מסוגל להתמודד עימו בהצלחה, בעיקר כשבמקביל קיימת התמודדות עם מחלה או פציעה. לשם כך קיימות חברות כמו חברת בשביל הזכויות, שמלוות את המבקשים, ועוזרות להגיש את הבקשה באופן שמשפר את הסיכויים לקבל את אחוזי הנכות המתאימים.

מס הכנסה

3.     מילוי הטפסים

לכל סוג פטור דרושים טפסים אחרים. הטפסים הם ספציפיים ויש למלא אותם בדקדקנות בשביל שהבקשה תעלה לוועדה ולדיון. בשלב הזה יש להוריד את הטפסים המתאימים למצבכם ולמלא אותם. גם בשלב זה תוכלו להיעזר באנשי מקצוע, שכן לכל פסיק בטפסי רשות המיסים יש משמעות.

 

4.     הגשת המסמכים  לביטוח הלאומי

המטרה שלכם בוועדה הרפואית היא להגיע לאחוזי נכות מצטברת של 90% לפחות. אלו אחוזי הנכות המעניקים פטור ממס הכנסה, וכל אחוז נמוך מזה לא נותן פטור מלא. לכן יש להגיע מוכנים לוועדה הרפואית עם כל חוות הדעת והתיק הרפואי שלכם.

 

5.     הגשת הבקשה לרשות המיסים

לאחר שקיבלתם את האישור על אחוזי הנכות שלכם, עליכם להגיש את הטפסים הנכונים ולמלא אותם באופן מדויק לרשות המיסים. ברשות המיסים יבחנו את הבקשה שלכם, ויוכלו להעניק פטור ממס הכנסה.

 

סיכום

תהליך השגת הפטור אינו מסתכם ב"זבנג וגמרנו". דרוש לכם איסוף מידע, מחקר וסבלנות. דרושה גם מיומנות בהתמודדות עם רשות המיסים והבירוקרטיה שלה. אם אתם חושבים שאתם זכאים לפטור, שווה להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע בתחום.

ללא תשלום מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
עבירות מע"מ
מהן עבירות מע"מ ?

בין שלל הפעולות שעורך דין מיסים יכול לעזור לנו עמן ולייצג אותנו מול עבירות ובעיות עמן – עומדות עבירות