נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתבצעת חלוקת רכוש לאחר גירושים?

בית משפט

עם כל הצער שבדבר, הסטטיסטיקה מראה כי אחוזי הזוגות המתגרשים בעולם המערבי כולו נמצאים במגמת עליה, מגמה שאינה פוסחת גם על האוכלוסייה

הישראלית.

אחד הנושאים הכי רלוונטיים לגירושין, הוא חלוקת הרכוש וכיצד היא תתבצע.

בשביל לעשות לכם קצת סדר בראש ובכדי שתוכלו להבין יותר טוב מול מה אתם עומדים, סיכמנו עבורכם את כל הפרטים הכי חשובים בנוגע לחלוקת רכוש

לאחר גירושין.

 

איך מתבצעת חלוקת הרכוש לאחר גירושים?

במהלך תקופת הנישואין, זוגות צוברים רכוש ונכסים משותפים שהופכים לחלק בלתי נפרד מחייהם. בעת גירושין, עולה השאלה מה יהיה גורל אותם נכסים ואיזה צד בגירושין יקבל מה. כאן למעשה, נכנסת לתמונה חלוקת רכוש בגירושין. בגלל המשמעות האדירה של חלוקת הרכוש לעתידם הכלכלי והמשפחתי של שני הצדדים, נושא זה מקבל דגש עיקרי בפן המשפטי בהסכמי גירושין, ומהווה לעיתים רבות גורם מרכזי לריבים ומחלוקות בין הצדדים המתגרשים.

כעיקרון, חלוקת הרכוש יכולה להתבצע דרך שני ערוצים משפטיים: הסדר איזון משאבים והסכם ממון. עורכת הדין אסתר שלום, המתמחה בדיני גירושין ומשפחה, עזרה לנו לפרט על שני ההליכים הללו, כפי שמצוין בהמשך.

 

איך מאזנים את חלוקת הרכוש?

איזון הרכוש דרך הסדר איזון משאבים לרוב מתבצע לפי כלל האצבע ששני הצדדים מתחלקים ברכוש המשותף באופן שוויוני. כלומר, כל אחד מבני הזוג מקבל כמחצית מכלל הנכסים, ההון והרכוש אשר היה משותף לשני הצדדים. ראוי לציין כי רכוש הניתן בירושה לאחד הצדדים, ייוותר באופן טבעי אצל בן או בת הזוג שירשו אותו, ולא ייכלל כחלק מהרכוש המשותף.

עיקרון הסכם איזון המשאבים וחלוקת הרכוש מתייחס בעיקרו לכלל הרכוש שנצבר והרווח במהלך התקופה בה בני הזוג היו נשואים. עם זאת, ייתכנו מקרים בהם אחד מבני הזוג ייתבע את בן או בת הזוג השניים לחלק רב יותר מהרכוש מסיבות כלשהן, לרבות בטענה כי הרכוש היה שייך לו או לה עוד מלפני התקופה בה הזוג נישא לראשונה. במקרים רבים, זוגות מתגרשים מחליטים להגיע להסכם חלוקת רכוש מוסדר מראש הקובע את חלוקת הרכוש בכדי למנוע מצבים כאלה שעלולים לגרור נזקים וריבים קשים.

 

מה בנוגע לחלוקת דירה משותפת לאחר גירושין?

לרוב, דירה או בית משותף הוא הנכס היקר ביותר בו מחזיקים בני זוג נשואים. במקרים של גירושים, החלוקה של הבעלות על הדירה מתבצעת בשתי דרכים עיקריות:

  1. צד אחד רוכש את החצי של הצד השני בבעלות על הדירה.
  2. שני הצדדים מוכרים את הדירה לאדם או גוף אחר ומתחלקים ברווחי המכירה.

 

מה הוא הסכם ממון?

אחת הדרכים הנפוצות בהן ניתן למנוע את המחלוקות העולות מחלוקת הרכוש בגירושין היא חתימה על הסכם ממון עוד לפני הנישואין. הסכם ממון, למעשה מגדיר את הנכסים והרכוש של כל צד מלפני תקופת הנישואין כרכוש פרטי של כל צד, וכן מגדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרה של גירושין. למרות שחתימה על הסכם ממון מעלה אסוציאציות שליליות מדי פעם, הכרה בנתוני הסטטיסטיקות וחשיבה לטווח ארוך תוכל לעזור לכם למנוע ריבים מיותרים בהמשך.

 

פיות וכסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין