נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתבצעת חלוקת רכוש לאחר גירושין?

זוג ולב

במהלך חייכם המשותפים של בני זוג שנישאו בעבר, נצבר רכוש רב ולעיתים גם נכסים.

כאשר בני הזוג מחליטים שהם מעוניינים להתגרש, בעת הליך הגירושין תתבצע חלוקה של הרכוש בין בני הזוג.

מדובר בהליך לא פשוט נפשית עבור כל אחד מבני הזוג.

לעיתים קרובות, חלוקה זו גורמת לסכסוכים חמורים בין שני הצדדים שמעכבים את הליך הגירושין.

כדי לדעת מהו האופן שבו תתבצע חלוקת הרכוש בין בני הזוג, יש לבחון האם הם חתמו מראש על הסכם ממון או לא.

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים בנושא, תקראו את השורות הבאות, בהן יובא פירוט מעמיק אודות האופן שבו מתבצעת חלוקת הרכוש בין בני זוג לאחר הגירושין.

 

מהו חוק יחסי ממון?

חוק יחסי הממון נקבע בשנת 1973. החוק מגדיר בעצם את חלוקת הרכוש שעתידה להתבצע בין בני זוג שנמצאים בהליך של גירושין. זוגות שנישאו החל משנה זו ולא חתמו על הסכם ממון, יצטרכו בעת הגירושין לחלק את רכושם שווה בשווה. הרכוש כולל נכסים, ממון, חסכונות, קופות גמל, נכסים עסקיים, מוניטין עסקי ואישי ועוד.
חשוב לציין כי לעיתים יש זוגות שמניחים כי רכוש שרשום על שמם לא יכול לעבור לבן הזוג בעת גירושין, אך כפי שנכתב קודם לכן, ניתן לראות כי אין זה נכון.

 

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הינה דרך נוספת שבאמצעותה ניתן לבצע הליך של חלוקת רכוש בגירושין. הסכם הממון הינו הסכם שנחתם בין בני הזוג אל מול עורך דין ובו מוגדרת החלוקה של הרכוש המשותף במידה ובני הזוג יחליטו להתגרש בשלב מאוחר יותר.
אם תשאלו אותנו, אנחנו גם ממליצים לחתום על הסכם ממון לפני החתונה, מכיוון שהדבר יכול להביא אתכם לשקט נפשי. אתם תוכלו לדעת שבעת פרידה, לא עלינו, לא תצטרכו לחלק את הרכוש שלכם שווה בשווה.
בכל הקשור להסכם ממון, יש לנו עבורכם 2 המלצות:

  1. אם אתם מתחתנים בקרוב ואחד משניכם מבוסס ובעל נכסים רבים או בעל משכורת גבוהה יותר באופן משמעותי מזו של הצד השני – כדאי שתחתמו על הסכם ממון באופן מידי. כך, בן או בת הזוג עם הנכסים הרבים, יודע שבעת פרידה, כל נכסיו חוזרים אליו ולא מחולקים עם הצד השני.
  2. חסכו לעצמכם זמן בחיפוש אחר עורך דין שמתמחה בהסכם ממון, אנחנו ממליצים לפנות אל עו"ד אסתר שלום שמתמחה בתחום ותוכל להחתים אתכם על הסכם ממון.

 

סיכום אפשרויות חלוקת הרכוש לאחר גירושין

עד כאן הפרטים שאספנו עבורכם בכל הנוגע לאפשרויות של חלוקת רכוש לאחר גירושין.
באפשרותכם לבחור האם להתחתן ולחתום על הסכם ממון ולדעת מראש מה יהיה לכם בידיים במידה ותחליטו להתגרש או שתוכלו להתחתן ללא חתימה על הסכם ממון, כך שתצטרכו לחלוק שווה בשווה את הרכוש המשותף שלכם במקרה של גירושין.

ריב על רכוש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין