נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו הטבות מס מגיעות לאנשים בעלי מוגבלויות?

אילו הטבות מס מגיעות לאנשים בעלי מוגבלויות

אנשים בעלי מוגבלויות עלולים למצוא את עצמם מחוץ לשוק העבודה בשל מספר סיבות. הראשונה היא כמובן המוגבלות הפיזית שלא מאפשרת להם לעבוד. בנוסף, לעיתים גובה המס הופך את העבודה להיות לא משתלמת מבחינה כלכלית. כדי למנוע את המצב הזה, המדינה מעניקה פטורים שונים לסובלים ממוגבלויות. כאן נספר לכם על חלק מהפטורים הללו. 

 

פטור ממס הכנסה

הפטור הראשון שעליו נדבר הוא פטור ממס הכנסה לנכה. לפני שנתחיל חשוב לצין שהפטור הזה לא ניתן לכל נכה באשר הוא, ורק מי שסובלים מנכות בשיעור של 90 אחוזים ומעלה זכאי לו. הפטור הזה הוא פטור מלא ממס הכנסה עד גובה הכנסה מסוימת, בשיעור גדול יותר מאשר ההכנסה הממוצעת של שכיר במשק הישראלי. קבלת הפטור מותנית כמובן באישור של הביטוח לאומי על המצב הרפואי.

פטור ממס הכנסה

הקלות במס רכישה

בישראל, רכישה של דירה מחייבת את הקונה בתשלום מס שנקרא מס רכישה. עבור דירה שנייה ושלישית המס הזה גבוה במיוחד, ויכול להגיע לשיעור של מאות אלפי שקלים עבור דירות במחיר מסוים. כדי להקל על הסובלים ממוגבלויות שונות לקנות לעצמם דירות המדינה מעניקה להם הקלות במס הזה. ההקלות נקבעות כמובן לפי מצב המוגבלות והדירה אותה אתם קונים.

הקלות במס רכישה

נקודות זיכוי עבור ילדים עם מוגבלויות

גם אם לא ניתן לכם פטור מלא, מס הכנסה מעניק נקודות זיכוי שמפחיתות בצורה משמעותית את שיעור המס אותו אתם משלמים. גם הורים לילדים עם מוגבלויות יכולים לקבל נקודות זיכוי בהתאם למצב של הילדים.

 

משיכת כסף מקופת גמל

הקלה נוספת במס ולא פחות משמעותית מאלו שעליהן דברנו היא משיכה מוקדמת של קופת גמל. קופת גמל היא כלי מרכזי בשוק ההון שמאפשר לכם להשקיע כסף ולמשוך אותו בצורה שפטורה ממס בתנאים מסוימים. הכסף צריך להיות בקופה לתקופה של שבע שנים לפחות, וגם אז יש מגבלה על הפטור ממס שלו. בתנאים מסוימים בעלי מוגבלויות יכולים למשוך אותו בלי לשלם מס.

 

ייעוץ מקצועי

עולם מימוש הזכויות הוא עולם מורכב, ולמרבה הצער הרשויות בישראל לא עושות הרבה על מנת לעזור לאותם בעלי מוגבלויות לקבל את אשר הם זכאים לו על פי חוק. זו בדיוק הסיבה שאנחנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ מקצועי למימוש הזכויות. אנשי המקצוע ישבו אתכם, יבינו מה בדיוק הסטטוס שבו אתם עומדים ויעזרו לכם להגיע למיצוי מלא של כל הזכויות שמגיעות לכם.

 

לסיכום

המדינה מעוניינת לעודד בעלי מוגבלויות להמשיך בשוק העבודה עד כמה שהם יכולים. אחד התמריצים המרכזיים לכך הוא פטור ממס למי שסובלים מנכות בשיעור הגבוה מ90 אחוז. בנוסף, הקלות במס רכישה, משיכת כסף מקופת גמל ועוד שלל הקלות מס ניתנות לאותם אנשים כדי לעזור להם עם המוגבלות שלהם. כדי להגיע למיצוי זכויות מלא, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי שיעזור לכם.

אילו הטבות מס מגיעות לאנשים בעלי מוגבלויות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
עבירות מע"מ
מהן עבירות מע"מ ?

בין שלל הפעולות שעורך דין מיסים יכול לעזור לנו עמן ולייצג אותנו מול עבירות ובעיות עמן – עומדות עבירות