נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו מסמכים נצטרך להציג כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

מסמכים

רבים בישראל סובלים מנכויות קשות ומורכבות שיכולות לזכות אותם בפטור ממס הכנסה. הזכאות לפטור כוללת גם זכאות להחזרי מס שיכולים להצטבר לסכומים משמעותיים. הפטור ממס ניתן רק למי שיש לו הכנסה החייבת במס במידה ודרגת נכותו היא בשיעור של 100% בשל ליקוי בודד או בשיעור של למעלה מ-89% בגין מספר ליקויים בחישוב משוקלל. על המסמכים הנדרשים והתהליך במאמר שלפניכם.

 

טפסים ומסמכים נדרשים

על מנת להגיש בקשת פטור יש לפנות לפקיד השומה במס הכנסה. לבקשה יש לצרף שובר משולם וטופס  כמו גם טופס 169  וטופס 169 ב' לוויתור על סודיות רפואית. בנוסף יש לצרף מסמכים המעידים על הלקות לרבות סיכומי מחלה, פרוטוקול נאמן למקור של וועדה רפואית קודמת במידה והייתה כזו, אסמכתאות רפואיות ואישורי הכנסה.

את טופס הבקשה עבור פטור ממס הכנסה יש למלא תוך ציון של הליקויים השונים והמחלות שמהם סבל או סובל מגיש הבקשה. בנוסף יש לציין בבקשה אם המבקש מעוניין להופיע בפני הוועדה באופן פיזי או שזו יכולה לדון בנושא ללא נוכחותו ועל סמך המסמכים הרפואיים שהוגשו בלבד.

נדרש

מסמך סיכום ליקויים

לאחר העברת כלל המסמכים הדרושים לפקיד השומה, הוא מעביר את התיק לביטוח הלאומי על מנת  שזה יקבע אם ניתן לתת את הפטור על סמך המסמכים לבדם או שמגיש הבקשה יידרש גם להופיע בפני הוועדה. לקראת הזימון לוועדה מומלץ להכין מסמך כולל ומפורט המציג את הליקויים השונים על מנת להציגו בפני הוועדה ולוודא שכלל הליקויים יידונו.

 

העתקים של מסמכים שלא הוגשו

יש לארגן לקראת ההופעה בפני הוועדה את כל המסמכים הרפואיים בדגש על אלו שטרם צורפו לבקשה שהוגשה. יש להכין העתקים נאמנים למקור של מסמכים אלו ולתת אותם לוועדה במידה והדבר יתבקש. המסמכים כוללים, חוות דעת רפואית, סיכומי מחלה, צילומי רנטגן וכן הלאה. אין צורך להגיש מחדש מסמכים רפואיים שכבר הוגשו עם הבקשה מכיוון שאלו מצויים  בפני הוועדה.

 

הופעה בפני הוועדה הרפואית

תובעים רבים חשים שהוועדה אינה קשובה לצורכיהם וחשוב להגיע מוכנים ועם כל המסמכים הדרושים מראש ולאחר לימוד של המקרה על כל פרטיו לעומק. מומלץ להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בליווי תובעים על מנת לוודא את מיצוי הזכויות. קביעת אחוזי הנכות על ידי הוועדה תיעשה בהתאם לספר הליקויים.

ועדה רפואית

ערעור על החלטת הוועדה

במידה והוועדה של המוסד לביטוח לאומי פסלה את הזכאות של התובע לפטור עקב שיעור נכות מופחת  אפשר להגיש ערעור לוועדה רפואית לערעורים של המוסד לביטוח הלאומי בתוך 45 יום מיום קבלת התשובה. אי הגשת הערעור בזמן עשויה להקשות באופן משמעותי את היכולות לערער בעתיד.

 

מסמכים נדרשים לקבל החזרים

על מנת להגיש בקשה להחזרי מס לאחר קבלת פטור ממס הכנסה יש צורך לצרף שומות מס של השנים הרלוונטיות בהם מוגדרים הסכומים ששולמו למס הכנסה. ההחזרים יינתנו בהתאם לתקרת ההכנסות המוגדרות לסוגי ההכנסות השונים לצד עותק נאמן למקור של הפרוטוקול  של הועדה הרפואית.

מסמכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
עבירות מע"מ
מהן עבירות מע"מ ?

בין שלל הפעולות שעורך דין מיסים יכול לעזור לנו עמן ולייצג אותנו מול עבירות ובעיות עמן – עומדות עבירות