נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אימוץ ילדים בישראל – מהם התנאים?

אימוץ ילדים

אימוץ של ילד או ילדה שזקוקים לבית חם ולהורים אוהבים, הוא צעד מבורך כשהוא נעשה בצורה נכונה. בזכות האימוץ הילד זוכה לבית חם וזוגות רבים מוסיפים למשפחה שלהם את החלק הכה חשוב שמשלים אותה. זוגות רבים בישראל מעוניינים לאמץ ילד או ילדה מסיבות שונות. בכתבה נפרט מעט על תהליך האימוץ ועל התנאים שיש לעמוד בהם בכדי לאמץ ילדים. 

 

מי זכאי לאמץ ילד בישראל?

בכדי להיות זכאים לאימוץ, על המעוניינים בכך חלה החובה להוכיח שיש ביכולתם לדאוג לרווחתו הפיזית, הנפשית והעתידית של הילד המאומץ. בישראל בכדי להיות זכאים לאמץ ילד, עליכם להיות בעלי עבר פלילי נקי, להוכיח שאתם גרים במשותף לפחות שנתיים, להוכיח שיש לכם הכנסות שיספיקו לתמיכה בילד, ושיש ברשותכם דירה שמותאמת לגידול ילד.

בנוסף לכך, המצב הבריאותי של ההורים המאמצים צריך להיות תקין ועליהם להיות בעלי 12 שנות לימוד לפחות. בדרך כלל, הליך האימוץ כולל בתוכו מילוי של טפסים רבים והליכים בירוקרטיים מסוגים שונים. עורך דין מנוסה לענייני משפחה יכול לעזור לכם בעניין. לייעוץ עם עורך דין >>>

 

השירות להגנה על הילד והגמישות של כללי האימוץ

הליך האימוץ בישראל מנוהל על ידי השירות למען הילד, שהוא זרוע של משרד הרווחה. מוסד זה יכול גם להגמיש את כללי האימוץ שמקובלים בישראל במקרים בהם הדבר נחוץ. לדוגמא, בדרך כלל מקובל לאפשר אימוץ רק במקרים בהם ההורים המאמצים הם בעלי 12 שנות לימוד לפחות, אבל בחברה הערבית מקובל להגמיש דרישה זאת מכיוון שיש מחסור במועמדים.

 

השפעת גילו של הילד המאומץ

דבר נוסף שחשוב להבין על אימוץ של ילדים בישראל ובעולם, הוא שהורים רבים מעוניינים לאמץ ילד או ילדה בגיל צעיר ככל האפשר, וזה אומר תינוק עד גיל שנה. כיוון שכך, קשה מאוד למצוא תינוקות לאימוץ, וישנן רשימות המתנה ארוכות לאימוץ מסוג זה.

לעומת זאת, ילדים גדולים יותר הם מועמדים הרבה פחות אטרקטיביים לאימוץ עבור רוב ההורים המאמצים, לכן קשה מאוד למצוא להם את המשפחות להן הם זקוקים. עובדה זאת גורמת לכך שהשירות להגנה על הילד מגמיש את כללי האימוץ עבור הורים שמוכנים לאמץ גם ילדים מבוגרים יותר.

 

כמה זמן נמשך תהליך האימוץ?

הליך אימוץ סטנדרטי בישראל נמשך כחמש שנים לתינוק מתחת לגיל שנתיים. גם במקרים של ילד או ילדה מבוגרים יותר, ההליך לוקח בדרך כלל מעל לשנתיים. אורך ההליך נועד בכדי לבדוק את הכשירות של ההורים המאמצים לטיפול בילד או הילדה המאומצים.

 

התנאים של אימוץ ילדים בישראל – סיכום

בכדי להיות זכאים לאמץ ילד או ילדה בישראל, יש לעמוד בשורה של תנאים שונים – עבר פלילי נקי, הכנסה מעל גובה מסוים, בית שמתאים למגורים של ילד, מצב בריאותי תקין, 12 שנות לימוד לפחות ועוד שלל תנאים וכללים.

אימוץ ילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
עוד דיני משפחה
איך להתגרש מבלי לפשוט רגל

אצל זוגות רבים, גירושין זה דבר בלתי נמנע. פרט למשמעויות המשפחתיות והאישיות שיש לתהליך הגירושין אצל כל אחד, לתהליך

לחיצת ידיים בהסכם נישואין
מהו הסכם טרום נישואין?

העלייה החדה באחוזי הגירושין בישראל בעשרים השנים האחרונות גורמת לזוגות רבים לתכנן את העתיד ולהתכונן למקרה שבו היחסים יעלו

גבר מרושש
כמה עולה גישור גירושין?

אתם רוצים להיפרד? הבנתם לאחרונה שהזוגיות שבה אתם נמצאים היום לא תוכל ללוות אתכם לעוד שנים רבות? אם כך,

חתימה על הבית
הסכם ממון: כמה למה ואיך

הסכם ממון הוא הסכם אשר נחתם בין שני בני זוג, בכדי להבטיח חלוקה שוויוניות של הנכסים. המומחים של ארגון