נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את מי צריך לתבוע על מנת לקבל פיצויים מקסימליים בעת תאונת דרכים

עורך דין

עצוב לדעת שבשנת 2022, עם כל ההתקדמות הטכנולוגית, עדיין מתרחשות המון תאונות דרכים וישנם מאות הרוגים ופצועים כל שנה. אם גם אתם עברתם אירוע מצער כזה, בואו גלו איך תוכלו לקבל פיצויים ולא לצאת עם חורים בכיסים.

 

מי זכאי לפיצויים?

כל אדם המבוטח בביטוח חובה על פי חוק יהיה זכאי לתבוע את חברת הביטוח שלו בגין פיצויים, בין אם התאונה התרחשה באשמתו או לא, וכל הולך רגל יהיה זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. במקרה של מוות, היורשים או בני המשפחה יהיו זכאים לזכות זו.

אולם כל עורך דין תאונות דרכים יוכל להגיד שלכל כלל יש יוצא מן הכלל. מי שלא יהיה זכאי לתבוע פיצויים הם אלו:

  • שגרמו לתאונה במכוון.
  • שנהגו ברכב ללא הסכמת הבעלים, וכן אלו שנסעו ברכב כשהם יודעים זאת.
  • שנהגו ברכב ללא רישיון.
  • שהשתמשו ברכב לצורך ביצוע פשע.
  • שנהגו ברכב ללא ביטוח חובה או ללא כיסוי מתאים של הביטוח לנהג/לנסיעה.

 

חוק ביטוח חובה

החוק שנכנס לתוקף בשנת 1970, מחייב כל בעל רכב או כלי ממונע אחר לבטח את רכבו בביטוח חובה. ביטוח זה נועד להגן על כל נזקי הגוף שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעים ברכב, וכן לנוסעים ברכב שנפגע ולהולכי רגל בעת תאונת דרכים.

כל מי שמבוטח בחברת ביטוח, זכאי לתבוע את חברת הביטוח בגין פיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח. למי שנגרמו נזקים חמורים יותר לגוף ולנפש יוכל לתבוע גם את ביטוח לאומי. ואם נפגעתם בתאונת פגע וברח או שלנהג השני אין ביטוח, תוכלו להגיש תביעה לקרנית.

 

חברת הביטוח לעומת ביטוח לאומי

בואו ניקח דוגמא שבה תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה. במקרה זה הנפגע יוכל לתבוע הן את חברת הביטוח והן את ביטוח לאומי. אמנם גובה סכום הפיצויים לא ישתנה, אך התביעה לביטוח לאומי עשויה לתת לכם זכויות שחברת הביטוח לא תיתן, כגון: ימי מחלה, קצבת נכות (במידה ויש), פיצוי על ימי עבודה שהופסדו, ועוד.

במידה ותאונת הדרכים גרמה לנזק תמידי ולאחוזי נכות, תהיו זכאים לפיצויים מביטוח לאומי בגין פוטנציאל וגובה ההשתכרות שלכם. לדוגמא, לאדם צעיר יותר יש פוטנציאל גבוה יותר להגדיל את המשכורת שלו לאורך השנים ולהתקדם בתפקידים, ולכן סכום הפיצויים יהיה גבוה יותר שכן יש לו יותר שנים עד הפנסיה.

כמו כן, דוגמנית שנשארה עם צלקת מכוערת בפנים תקבל על כך יותר אחוזי נכות מאשר מתכנת שנשאר עם אותה פגיעה. זאת בגלל שפציעה זו פוגעת בקריירה של הדוגמנית וגורמת לה להפסדים כלכליים.

לסיכום

ניתן לתבוע 3 גופים על מנת לקבל פיצויים: חברת הביטוח, ביטוח לאומי וקרנית. יכול להיות שתקבלו יותר כסף מחברת הביטוח אך גם יכול להיות שתקבלו סיוע לכל החיים מביטוח לאומי. זה כבר תלוי בחומרת הפציעה.

איש משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה