נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון?

מחשבון ומטבעות

עד לפני מספר שנים, החקיקה בישראל לא אפשרה לאדם אשר חייב סכומי עתק, לשקם את חייו, והפכה אותו למעשה למשועבד לחובותיו ולנושים התובעים את כספם בחזרה.

בשנת 019, חוקקה הכנסת את חוק חדלות הפירעון, אשר שם דגש על איזון נכון בין החזר כספם של הנושים, לבין היכולת של אדם השקוע בחובות לשקם את חייו, לצאת לדרך חדשה ולהפוך שוב לחבר תורם ופעיל בקהילתו.

 

מהו ההליך שעובר אדם שהוכרזה עליו חדלות פירעון?

עורך דין חדלות פירעון הוא הסמכות המקצועית הטובה ביותר להיוועץ עמה בכל מה שקשור להגעה למצב של חדלות פירעון. בשל הידע המקצועי הרב שלו, שנצבר בשנות עבודה רבות בתחום, הוא היחיד שיכול לסייע להכווין אתכם בנוגע לפתרון הטוב ביותר עבורכם. ההליך שעובר אדם אשר מגיש בקשה לחדלות פירעון, כולל מספר שלבים, אשר הם הכרחיים כדי להגיע למצב של הפטר, פטירת האדם מחובותיו ויציאתו לדרך חדשה. השלב הראשון בהליך חדלות הפירעון, הוא צו לפתיחת הליכים. צו זה, ניתן בבית המשפט, ומטרתו למנות נאמן לנכסי פושט הרגל. הנאמן הוא למעשה בעל הסמכות לקבל הכרעות בנוגע לנכסים הללו, והוא אחראי על תמחור נכון שלהם, ומונע מצב בו החייב יבזבז סכומי עתק על רכוש, או ינסה להחביא חלק מעושרו. לאחר מכן, ניתן צו לשיקום כלכלי, אשר למעשה משייך את נכסי החייב לנושים השונים. השלב האחרון, לאחר שכל רכוש החייב חולק בין הנושים, הוא מתן הפטר. ההפטר יכול להיות הפטר מלא, אשר משחרר את האדם מחובותיו לחלוטין, או הפטר חלקי, הניתן עד לשיקום כלכלי, או כתלות בתזרים המזומנים של החייב.

 

גם תאגידים גדולים יכולים להגיש בקשה

כמעט כל אדם אשר נקלע למצב בו חובותיו עולים על רכושו בפועל באופן משמעותי, יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון. מבחינה בירוקרטית, ישנו הבדל בין אדם אשר חייב סכום הנמוך ממאה וחמישים אלף שקלים לאדם החייב סכום גבוה מכך, אך יש לכך השפעה מינורית על ההליך עצמו. גם הנושים עצמם, יכולים להגיש בקשה לחדלות פירעון, אשר למעשה מחייבת את האדם החייב להם כסף לגלות את רכושו, ולשלם להם כמידת יכולתו. גם תאגידים גדולים יכולים להגיש בקשה לחדלות פירעון, אשר תוביל פעמים רבות לפירוקה המלאה של החברה.

 

האם ניתן להגיע להסכם עם הנושים באמצע התהליך?

בית המשפט מעודד הגעה להסכם מניח את הדעת בין החייב לבין הנושים, באופן שיהיה משתלם לכלל הצדדים המעורבים. עם זאת, להגעה להסדר עם הנושים ישנם כמה מגבלות. לחייב אסור להגיע להסדר חוב במהלך צו לפתיחת הליכים. הסיבה לכך היא שמדובר בהזדמנות לכפוף את ידי החברות השונות, כאשר החייב מציג להם את הרכוש הדל שיקבלו מהסדר חדלות הפירעון, ויכול לדרוש כך קיצוץ משמעותי בחובו.

 

חייב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול