נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גמלת ילד נכה – קצבת ניידות וזכויות נוספות, הכירו את הזכויות שלכם

שטרות של מאה

תקנות הביטוח הלאומי קובעות בין היתר מי זכאי לקצבת ילד נכה, מה יהיה גובה הקצבה ואיך ניתן יהיה לקבל אותה.

עם זאת, חשוב לערב איש מקצוע חיצוני ואובייקטיבי על מנת לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת

גמלת ילד נכה משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי. בשביל שהמוסד לביטוח לאומי יחליט מי יהיה זכאי לגמלה כזו, הוא מפעיל מבחן רחב שכולל בתוכו מערכת שיקולים מגוונת. בין היתר, תקנות הביטוח הלאומי קובעות למשל מי יהיה זכאי לקצבת ילד נכה, מה יהיה גובה הקצבה בהתאם למצב הרפואי של הילד והאם המשפחה תוכל לקבל אותה.

 

איך קובעים את הגובה של גמלת ילד נכה?

כדאי לכל אזרח להכיר את הזכויות המגנות עליו בחוק ואף מאפשרות לו להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל גמלת נכות. בהקשר של גמלת ילד נכה למשל, כדאי לדעת שמשלמים אותה לפי הלקות שיש לילד ומידת התלות שלו בזולת. ככל שהתלות של הילד בזולת גבוהה יותר, כך תגדל הגמלה. במידה ומדובר על ילד עם יותר מלקות אחת, הוא יכול להיות זכאי לגמלה על פי הליקוי שמזכה בסכום הגבוה ביותר.

 

מה גובה הגמלה נכון להיום?

עוד סוגיה מרכזית שמחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע בנושא של גמלת ילד נכה היא כיצד קובעים אותה. כאן יש הבדל למשל בין האופן שבו נקבעת גובה הגמלה בכל שנה, לכן חשוב לעקוב אחר הנחיות המוסד לביטוח לאומי והאופן שבו מבוצע החישוב. נכון לשנת 2021, סכום גמלה בשיעור של 50% עומד לדוגמא על 1,258 ש"ח – בעוד סכום גמלה בשיעור של 100% הוא 2,608 ש"ח. לשם השוואה, סכום גמלה בשיעור של 188% הוא 4,773 ש"ח.

 

איזה עוד זכויות יש לילד או להורים שלו?

קצבת ניידות וזכויות נוספות אמורות גם הן לסייע לילד ולמשפחה המורחבת שלו. באמצעות הגשת בקשה מסודרת למוסד לביטוח לאומי ולאחר מכן צירוף של כל המסמכים הרלוונטיים שתומכים בטענת המשפחה, ניתן להגדיל את הסיכוי לכך שהילד ימצה את הזכויות שלו.

 

מה התהליך לקבלת הגמלה והזכויות?

גמלת ילד נכות, קצבת נכות וזכויות נוספות מחייבות את המשפחה וההורים להתייעץ עם בעלי מקצוע על מנת להשלים את התהליך. בשביל לבצע את התהליך של קבלת גמלת ילד נכה למשל, מתחילים בהכנות לקראת הגשת תביעה ולאחר מכן עוברים ועדה רפואית.

בנוסף, יש צורך להמתין להודעה על החלטת הוועדה ובמידה והתשובה חיובית לחשב את שיעורי הגמלה. אם לא מרוצים מהתשובה, ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית ואף לערער על ההחלטה של ועדת העררים. בכל מקרה, זכויות האזרח גם מאפשרות הגשת תביעה חוזרת וביסוס של הטענות עם נימוקים חדשים.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול