נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 דברים שחובה להכין לקראת תביעת לשון הרע

משקל

אם אתם הולכים לקראת תביעת לשון הרע, בדיוק כמו בכל תביעה אחרת, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להתכונן בצורה טובה לקראת התביעה. תביעות לשון הרע הפכו להיות שכיחות יותר ויותר בשנים האחרונות, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על ארבעה דברים שאתם פשוט חייבים להכין לקראת התביעה. הדברים הללו יעזרו לכם לצאת מהתביעה הזו עם תוצאה טובה.

 

תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע היא תביעה שמוגשת נגד אדם על פרסום שפגע באדם אחר. כדי להוכיח שאכן מדובר בלשון הרע על התובע להביא ראיה שכוונתו של המפרסם אכן הייתה לרעה ובנוסף, שפרסום הדברים אכן הוביל לפגיעה בו. בכל תביעת לשון הרע, אלו שני הרכיבים המרכזיים. זה מה שאתם צריכים לעשות כדי להתכונן לתביעה כזו.

 

1.     עורך דין מנוסה

עולם המשפט הוא עולם נרחב, וכל תחום בו דורש התמחות בפני עצמה. בתביעות לשון הרע, מומלץ לקחת שירות של עורך דין לתביעת לשון הרע שזה תחום ההתמחות שלו, וכך תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. חשוב לציין שגם עורך דין ותיק ומנוסה, לא בהכרח מבין בתביעות לשון הרע, ולכן הבחירה הזו צריכה להיעשות בצורה מדוקדקת.

 

2.     תום לב

כאמור, אחד הדברים החשובים ביותר שעל התובע להוכיח הוא שכוונתו של המפרסם אכן הייתה לרעה. אם עומדת להיות מוגשת נגדכם תביעת לשון הרע, זהו אחד הקלפים המרכזיים שבהם אתם יכולים לעשות שימוש. התייעצו עם עורך הדין שלכם כדי להבין כיצד תוכלו לשכנע את השופט שכוונתכם בפרסום הדברים לא הייתה לרעה אלא נעשתה בתום לב.

 

3.     היקף הפרסום

מלבד הכוונה של המפרסם, דבר נוסף שאותו בית המשפט בוחן הוא מה מידת האחריות של המפרסם על פרסום הדברים. בעידן הרשתות החברתיות השאלה הזו קיבלה משנה תוקף שכן כל אחד מאיתנו יכול לפרסם פוסט ברשת חברתית שמהר מאוד יגיע לתפוצה רחבה הרבה יותר ממה שחשבנו. במקרים הללו תוכלו לטעון בפני בית המשפט שהיקף הפרסום לא היה בשליטה שלכם.

 

4.     שמירת ראיות

לא משנה מה הצד שבו אתם נמצאים, הדבר החשוב ביותר הוא לתעד את הראיות שיכולות לשמש לטובתכם במשך ההליך המשפטי. כאשר מדובר על פרסומים שנעשים ברשת התיעוד הזה חשוב עוד יותר כיון שבלעדיו לא תוכלו להוכיח לבית המשפט את הכוונה האמיתית שלכם. תיעוד נכון של הראיות יכול להוות קלף מנצח עבורכם בדיון בבית המשפט.

 

לסיכום

בתביעת לשון הרע ישנה מורכבות משפטית רבה, וחשוב להתכונן אליה בצורה הנכונה. הדבר הראשון שעליו יש להקפיד הוא בחירה של עורך דין מתאים שזהו תחום ההתמחות שלו. מעבר לכך הכינו מראש את הראיות שיכולות לשמש לטובתכם ובדקו היטב מה הדברים שיכולים לגרום לבית המשפט להטות את הכף לצד שלכם בסופו של דבר

משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול