נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם החוק מבדיל בין מעוטי יכולת למעמד ביניים בעת מחיקת חובות

פטיש

מחיקת חובות הוא ביטוי שהוא מעין הכלאה בין סלנג לבין מושג משפטי, המשמעות היא שאין הליך בפני עצמו שנקרא מחיקת חובות אלא זוהי תוצאה של

מספר הליכים.

באיזה הליכים מבצעים מחיקת חובות? מהו חוק לחדלות פירעון ואיך מתמודדים עם כל זה?

 

מחיקת חובות

מלבד ההליכים השונים בהם מבצעים מחיקת חובות קיים הליך נוסף שנקרא מחיקת חובות למעוטי יכולת, הליך זה החל בעקבות תיקון לחוק להוצאה לפועל בשנת 2015. לפני התיקון חייבים שהיו מוגבלים בהוצאה לפועל ועמדו בתנאים הבאים יכולים להגיש בקשה לפטור מכלל החובות שלהם:

  1. החייב נמצא בהליך הוצאה לפועל כחייב מוגבל באמצעים בתקופה של ארבע שנים ברציפות.
  2. כלל החובות של החייב לא עולים על סך 800,000 שקלים.
  3. לחייב לא היו נכסים בעלי ערך שניתן למשש או לעקל.
  4. החייב עמד בצו התשלומים שנקבע לו למשך 3 שנים לפחות בתקופה בה היה מוגבל באמצעים.

 

לאחר התיקון בחוק

בספטמבר 2019 הפטר חובות או במילים אחרות מחיקת חובות נכנסה תחת מסגרת הליכי חדלות פירעון שמטרתו לשקם כלכלית את החייב ובנוסף להחזיר לנושים את מרבית הכסף שמגיע להם והחייב יכול להחזיר. חדלות פירעון הוא מצב כלכלי בו החייב לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות שלו והן עולות של שווי נכסיו. על בקשה לפתיחת הליך יפורט בהמשך.

 

מי יכול להגיש בקשה לצו פתיחת הליכי חדלות פירעון

החוב המינימלי שבגינו ניתן לפתוח התהליך הוא 49,853 שקלים למעט במצבים מיוחדים. חייב יחיד שחובו נמוך מ – 149,559 שקלים יטפל בעניין מול הרשות לאכיפה וגבייה, חייב יחיד שחובותיו עולים על סכום זה יטופל על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים ובמקרה של תאגיד ההליך ינוהל בבית המשפט המחוזי הרלוונטי. בנוסף על מגיש הבקשה להיות בעל זיקה מסוימת לישראל – חי כאן, מנהל עסקים כאן או בעל נכסים.

 

תחילת ההליך

את הבקשה לפתיחת ההליך יכולים להגיש החייב, הנושה או היועץ המשפטי לממשלה, הבקשה תיבחן על ידי רשם חדלות פירעון ובמידה והיא עומדת בתנאים הרשם יזמן ביצוע ישיבת הסדר תשלומים, בישיבה זו ינסו החייב והנושים ביחד עם עורכי הדין שלהם כמובן לגבש הסכמות בדבר התשלומים, במידה ולא התקבלו הסכמות ייתן הרשם "צו פתיחת הליכים". בהינתן הצו כל ההליכים המשפטיים נגד החייב יופסקו ומנגד הוא יהיה מוגבל ביציאה מהארץ ופעולות באשראי והצ'קים.

 

לסיכום

התהליך של חדלות פירעון הינו ארוך ועלול להמשך יותר מ4 שנים ועמידה בתנאים רבים מצד החייב עד שימחקו החובות לחלוטין, ההליך הארוך מאפשר שיקום כלכלי נכון יותר של החייב והסיכון שלו ליפול חזרה לאותו הבור יהיה נמוך יותר מאשר על פי הפקודה הישנה, עם זאת על מנת לעשות את ההליך כמו שצריך מומלץ לבחור בעורכי דין המקצועיים ביותר בתחום.

סמל משפטי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול