נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם נושא גישור גירושין הוא הליך יעיל?

גישור גירושין

גירושין אף פעם אינם כה פשוטים ולמעשה מדובר בתהליך מורכב וטעון רגשית שיכול להיות קשה עבור שני הצדדים המעורבים. בישראל, ההליך המשפטי של גירושין יכול להיות מאתגר במיוחד, שכן החוק הישראלי מחייב זוגות לקבל גט ולהגיע להסכמות שלעיתים אינם כה מובנות מאליהן.

בעוד שתביעת גירושין מסורתית יכולה להיות תהליך יקר וגוזל זמן, גישור גירושין מציע אלטרנטיבה שיכולה להיות יעילה יותר ופחות מלחיצה עבור שני הצדדים המעורבים. במאמר זה נבחן את היתרונות של גישור גירושין כהליך ליישוב סכסוכים והיתרונות שלו.

 

מה הוא תהליך של גישור גירושין?

גישור גירושין הוא תהליך שבו צד שלישי, ניטרלי, עוזר לזוגות להגיע להסדר מוסכם על ידי שניהם, אשר לא בהכרח יחייב אותם משפטית (בשונה מבתי משפט ובתי דין רבניים).

בניגוד לתביעות גירושין מסורתיות שלרוב מובילה את הצדדים להיות "אחד נגד השני" – תהליך הגישור הוא תהליך שיתופי אשר מאפשר לשני הצדדים להביע דעה על התוצאה ולהגיד מה הנקודות המרכזיות שאינם מוכנים לוותר עליהם במטרה להגיע לפשרה.

מגשרים הם אנשי מקצוע מיומנים המסייעים לזוגות לזהות בעיות, לבחון אפשרויות ולנהל משא ומתן על הסכמים העונים על הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים.

גישור גירושין

היתרונות המצויים בגישור גירושין

גישור גירושין מציע יתרונות רבים על פני תביעות גירושין מסורתיות. אולי היתרון המשמעותי ביותר הוא שזה פחות יריב ומלחיץ. במקום לעמוד זה מול זה, זוגות עובדים יחד כדי למצוא פתרון הוגן ושוויוני. גישור יכול להיות גם מהיר יותר וזול יותר מאשר ליטיגציה מסורתית, שכן זוגות מסוגלים להימנע מהזמן והעלות הכרוכים בפנייה לבית המשפט.

 

קצת על תפקיד מגשרי הגירושין

למגשר תפקיד קריטי בהליך גישור הגירושין. בניגוד לשופט, שבסמכותו לקבל החלטות עבור הצדדים המעורבים, אין למגשר כל סמכות פורמלית בהחלטה (זאת למשל בניגוד לבורר). במקום זאת, המגשר מקל על תהליך המשא ומתן ועוזר לזוגות לזהות בעיות, לבחון אפשרויות ולנהל משא ומתן על הסכמים.

המגשר הוא צד שלישי ניטרלי אשר הוכשר לעזור לזוגות לתקשר בצורה יעילה ולפתור בעיות קשות. לאור כך, יש צורך למצוא אדם אמין אשר ידע להקל על המצב שגם ככה אינו כה פשוט. הרבה פעמים כדאי לבחור דווקא במגשר שהוא גם עורך דין גירושין ומבין את הדקויות החוקיות. למשל, משרד טאוב ושות' מספקים את שני השירותים: at-familylaw.co.il.

 

לסיכום

גישור הוא הליך יעיל ליישוב סכסוכים ומאפשר להגיע להסכמות מבלי להידרש לבתי משפט. הליך הגישור למעשה מציע יתרונות רבים, ביניהם היכולת לאפשר לזוגות לעבוד יחד למציאת פתרון הוגן ושוויוני, בעזרת מגשר מקצועי מיומן.

גישור אמנם אינו מתאים לכל אחד, אך הוא הופך לאלטרנטיבה פופולרית יותר ויותר להתדיינויות גירושין מסורתיות. אם אתם שוקלים להתגרש, אולי כדאי לשקול גישור כדרך לפתור את המחלוקת שלכם ולהתקדם בצורה חיובית ובאמצעות הסכמות – ולא מריבות.

גישור גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין