נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לערער על בוררות

האם ניתן לערער על בוררות

הליך של בוררות הוא הליך מחייב ובעל תוקף משפטי. לאחר מספר פגישות בהן הבורר שומע את שני הצדדים שנמצאים בסכסוך, מבין את הסיטואציה לעומקה, הוא רשאי ומוסמך לקבוע תוצאות ולנסח את חובות שיש על כל צד בהתאם לפתרון שהציע. מדובר בהליך מחייב שבעבר לא היה ניתן לערער עליו אלא רק לבטלו במקרים מסוימים, אך כיום שבמקרים מסוימים ניתן להגיש ערעור על בוררות ולבקש לבחון את המקרה מחדש. במקרים בהם אתם חשים שנפלה טעות ומעוניינים שיבחנו את המקרה מחדש, יש לבחון את הנסיבות המיוחדות המקובלות בחוק, בגינן אתם יכולים להגיש ערעור. לפניכם עוד קצת על האם ניתן לערער על בוררות.

 

מה הוא בדיוק הליך בוררות?

הליך בוררות הוא הליך שמהווה כיום חלופה פופולרית להליכים משפטיים, ומאפשר לשני צדדים שנמצאים בסכסוך, להגיע לפתרונות ולפשרות אותם קובע הבורר בסוף התהליך. הבורר משמש בצד שלישי ואובייקטיבי ומקיים מספר מפגשים ביחד עם שני הצדדים כדי להבין את הסיטואציה לעומקה, וכדי לקבוע בסופו של התהליך את הפתרון ההוגן שהוא מוצא לטעמו.

הליך הבוררות הוא מגוון וכולל מגוון אסטרטגיות שונות, וכן הוא יכול להתקיים בשביל סכסוכים מכל תחום, בין עם משפחתיים ובין אם עסקיים. מדובר בהליך שרבים מעדיפים לקיים במקום להגיע למשפט, לתהליך ממושך וארוך טווח. לעוד מידע על התהליך, מומלץ לפנות אל המוסד הישראלי לבוררות עסקית.

 

האם אפשר לערער על בוררות?

עד שנת 2008, לא היה ניתן כלל לערער על בוררות. החיסרון הזה הביא רבים לבחור בתהליך בבית המשפט שכן שם כמובן ניתן להגיש ערעור ולבחון את תוצאות המשפט מחדש. בהתאם לחוק הישן ועד להוספת התיקון ב2008, לא היה ניתן לערער על פסק הבוררות אלא רק להגיש לו בקשה לתיקון או השלמה מסוימת ופרטנית, או לבטל את פסק הבוררות ותוצאותיה לגמרי דרך בקשה לביטול פסק הבוררות בבית המשפט.

אך מאז 2008, הוספו לחוק תיקונים שמאפשרים בתנאים מסוימים לערער על פסק הבוררות המחייב. כך שכיום, ניתן לערער בשתי דרכים מרכזיות על פסק בוררות:

 

ערעור בפני בורר

האופציה לערער בפני בורר פתוחה רק עבור אלה שהסכימו בפסק הבוררות לאפשר ערעור בתום התהליך. במידה והוסכם בפסק הבוררות שתהיה אפשרות לערעור, ניתן להגיש ערעור או בקשה לבטל את הבוררות ודינה המחייב, כמובן בצירוף העילות והטענות המרכזיות של שני הצדדים.

 

ערעור בפני בית משפט

גם ערעור כזה, ניתן רק במידה ובפסק הבוררות הסכימו שני הצדדים וכתבו כי יהיה אפשרות להגשת ערעור לבית המשפט, ושהבוררות מתקיימת בהתאם לדין הישראלי. שני מאפיינים אלה מאפשרים את הערעור לבית המשפט. בבית המשפט, יצטרכו שני הצדדים להעיד ולהראות כיצד פסק הבוררות מעוות את הדין הישראלי ולא מיישם אותו כראוי. במידה והצדדים מעוניינים לבטל את פסיקת הבוררות עליהם להצהיר זאת ולעקוב אחרי תהליך שונה מתהליך זה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול