נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם פחד מנהיגה קביל בבית משפט?

נסיעה בטוחה

בין אם תופעת הפחד מההגה תוקפת אתכם עוד לפני שהוצאתם רישיון ובין אם פתאום אחרי שנים רבות של ניסיון בנהיגה נתקפתם בפוביה שכזו, סביר להניח שבעידן בו הניידות כל כך חשובה להתנהלות של חיי שגרה תקינים, הדבר מהווה הפרעה מהותית. כיצד אם כן ניתן להתגבר על הפחד מההגה?

 

פחד מההגה – חרדת נהיגה

חרדת נהיגה הינה סוג של פוביה הנובעת מחרדה במהלך הפעלת הרכב (בין אם כנהג ובין אם רק בעצם הישיבה ליד הנהג). על אף שהרכב מבוטח אצל חברות ביטוח, מערכות הבטיחות המתקדמות ועורכי דין מצויינים העומדים לשירותנו בעת תביעה, דוגמת פייפר כהן חברת עורכי דין, חרדה זו די שכיחה בישראל והיא מאפיינת כ-10% מהאוכלוסייה. היא ושכיחה בעיקר אצל נשים בגיל המעבר, אך לא פוסחת גם על צעירים וגברים בעלי וותק נהיגה.

פחד זה בא לידי ביטוי במצבים הבאים:

  1. פחד מנהיגה בשעת לילה
  2. פחד מנהיגה בכביש מהיר
  3. פחד מהסעת מספר רב של נוסעים
  4. פחד מפני נהיגה בכבישים עמוסים
  5. פחד מפני תאונה

 

אדם הסובל מפחד זה, בהגיעו לאחד מהמצבים שתיארנו לעיל, יחוש בדרך כלל קושי נשימתי, פעימות לב מואצות, סחרחורת ופחד פתאומי בלתי נשלט. את החרדה הזו מקשרים הסובלים ממנה לכמות רכבים רבה על הכביש, היוצרת צפיפות, גילאי הרכבים, בלאי ותאונות הדרכים שאנו שומעים עליהם מידי יום.

 

משמעויות הפחד מההגה

אחת המשמעויות העיקריות והתוצאות הנלוות לפחד מההגה היא הפגיעה באורח החיים ובתפקודו העצמאי של הסובל מפחד זה.

במידה והאדם יתעקש לנהוג ברכב מבלי טיפול יעיל, הרי שהתנהגותו תתבטא בזהירות מופרזת בעת הנהיגה- שמירת מרחק מופרזת, איטיות יתר עד כדי ממש הפרעה לתנועה התקינה בכביש. כמו כן, אדם זה יכול לבצע שגיאות מסוכנות במהלך הנהיגה מתוך לחץ, פחד ובלבול התוקפים אותו. לעיתים אף תיתכן תגובה הפוכה של נהיגה תוקפנית ועוינת.

 

כיצד נתגבר על הפחד?

לאור שכיחותה של התופעה, קיימות כמה שיטות לטיפול בפחד זה על מנת לאפשר התמודדות ראויה עם הפחד ושגרת חיים בריאה ותקינה.

באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, בו המטפל מזהה, ביחד עם המטופל, את מהות הבעיה ומאפייניה ולאחר מכן נבנים שלבים להשגת המטרה, שלב אחרי שלב. כך, ביטוי הפחד מההגה באמצעות חשש מנהיגה בשעות הלילה, יטופל בשיטה זו באמצעות איתור המאפיינים ההתנהגותיים של המטופל בנהיגה בשעות הלילה, וביצוע נסיעות עם התחלת החשיכה עד להגעה למטרה הסופית- נסיעה בשעות הלילה ללא פחד.

כיוון טיפולי נוסף ועכשווי הוא באמצעות שימוש במציאות וירטואלית. באמצעות שימוש במערכות ממוחשבות, המדמות חווית נהיגה באופן מוחשי ביותר, מאפשרת למטפל לבודד, ביחד עם המטופל, את התפיסות והאמונות המוטעות של המטופל. לאחר ההתנסות בחדר הטיפולים, לומד המטופל כיצד לשלוט בפחדיו בסיטואציה דומה בחיים האמיתיים וכך העלייה לכביש הרבה יותר קלה עבורו.

 

רכב יוקרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול