נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם תואר משפיע על שכר העבודה?

ישנה הנחה רווחת ורבת שנים בקרב האוכלוסייה, שאדם בעל תואר אקדמי מרוויח משכורת גבוהה יותר מאדם ללא תואר – ואף קבלתו לעבודה תהיה קלה ופשוטה יותר.

אנשים רבים אף סוברים כי אדם בעל תואר שני ישתכר יותר מאדם בעל תואר ראשון בלבד. האם זה נכון?

 

הקורלציה בין תואר אקדמי לשכר העבודה

התשובה לשאלה זו אינה אחידה, והיא תלויה בסוג העבודה עצמה ובתחום הלימודים האקדמיים. לפי דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעדכני לשנת 2008 – ניתן לראות כי במרבית התחומים אדם בעל תואר ראשון יקבל משכורת גבוהה יותר מאדם ללא תואר.

בנוסף, ישנם תחומים בהם כלל לא ניתן לעסוק ללא תואר אקדמי מתאים – כמו משפטים, רפואה, סיעוד, פסיכולוגיה ועוד.

למשל, לפי הדו"ח, אדם בעל 12 שנות לימוד (אך ללא תואר) שעוסק בתחום שנחשב אקדמי ישתכר בממוצע כ- 8,300 ₪ בחודש – ואילו אדם בעל תואר ראשון שעוסק באותו התחום ישתכר בממוצע כ- 10,000 ₪ בחודש.

בתחומים אשר ישנם הבדלי שכר בין עובד ללא תואר אקדמי ובין עובד בעל תואר כזה, לרוב יהיו גם הבדלים בין שכר של עובד בעל תואר ראשון בלבד לבין עובד בעל תואר שני ומעלה.

מידע משפטי נוסף על שכר עבודה

 

עולם ההייטק והסייבר

כאמור, ניתן לראות כי ההנחה הרווחת אכן מבוססת על נתונים ממשיים – אך לא בכל תחומי העבודה. מאז שיצא דו"ח הלמ"ס עברו מים רבים בנהר, ותעשיית ההייטק והסייבר התפתחה וצמחה לאין שיעור.

בתחומים אלו, במקרים רבים מעסיקים יעדיפו לוותר על הדרישה לתואר אקדמי – ויתמקדו בניסיון המקצועי שהעובד צבר במהלך חייו. בכל שנה מצטרפים אל תעשיית ההייטק מאות ואלפי יוצאי יחידות טכנולוגיות של צה"ל, שרגלם לא דרכה באוניברסיטה – ומשתכרים בסכומים גבוהים מאוד (ואף בין הגבוהים בשוק הישראלי).

עם זאת, גם בתחומים אלו ייתכן יתרון לבעלי תואר אקדמי, אדם ללא תואר לרוב לא יוכל להתקדם למשרות הניהוליות בחברות ההייטק.

 

זכויות העובד

בין אם אתם בעלי תואר אקדמי ובין אם לא – לכל עובד באשר הוא מגיעות זכויות סוציאליות בסיסיות, שאינן תלויות ברמת ההשכלה שלו או בכל פרמטר אחר.

אחת מזכויות אלו היא למשל שכר מינימום. שכר המינימום כיום עומד על 29.12 ₪ לשעה, או 5,300 ₪ למשרה מלאה. כל עוד אתם עובדים בעבודה בה משלמים לכם פחות משכר זה – מדובר בשכר שאינו חוקי, וניתן להגיש תלונה על המעביד ולקבל פיצויים על כך.

במידה ואחת מהזכויות שלכם כעובדים נפגעה, אל תהססו לפנות לעורך דין לדיני עבודה, שעוסק בתחום באופן יום יומי – וידע כיצד לטפל במקרה בצורה הטובה ביותר ולדאוג שכל הזכויות שלכם מתמלאות. את כל הזכויות שמגיעות לכם כעובדים ואת השירות שיכול לבצע עבורכם עורך הדין, תוכלו למצוא באתר של איתי אדרת.

 

בדיקת חישובים במחשבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול