נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין נכות חלקית לכללית

נכה על כיסא גלגלים

אם ברצונכם להגיש תביעה לנכות כללית מול ביטוח לאומי, עליכם לדעת שמדובר בהליך ארוך וכדאי להיות בקיאים בפרטיו כדי לצלוח אותו בצורה המיטבית.

בין אם תוכרו כזכאים לקצבת נכות כללית או חלקית, חשוב שתגיעו למיצוי זכויותיכם הרפואיות, כפי שמפורט במאמר זה.

 

נכות כללית: כל מה שחשוב לדעת

בעת הגשת תביעה לנכות כללית חשוב שתכירו את התהליך ואת התנאים בהם תצטרכו לעמוד כדי לקבל את מלוא הקצבה. קצבת נכות כללית הינה קצבה חודשית אשר משולמת למי שאיבד את כושר עבודתו בגלל פגיעה גופנית, שכלית או נפשית, שנגרמו מתאונות או ממחלות. אם הפגיעות הללו גרמו לנכות, התובע זכאי לתבוע את ביטוח לאומי כדי לקבל קצבת נכות כללית. תהליך התביעה כולל מספר שלבים שחשוב להתמצא בהם לפני שניגשים אליו.

 

אלו דברים עליכם לעשות כדי להגיש תביעה לקצבת נכות כללית?

ראשית, עליכם לבצע תיעוד מדויק של כל המסמכים הרפואיים אשר מתארים את הבעיה שלכם. סיכומי אשפוזים, סיכומי ניתוחים, צילומים, תוצאות של בדיקות, ממצאים ואבחונים. ככל שתיצרו תיק רפואי מפורט ומדויק יותר, לגבי ביטוח לאומי נכות כללית ייתגבש עבורכם החלטה התואמת את הצרכים שלכם, וסיכוי גבוה יותר כי תקבלו את אחוזי הנכות המתאימים למצבכם. שנית, מומלץ כי תעזרו במחשבון אשר מבצע את חישוב סכום קצבת נכות הכללית, על מנת שתדעו להעריך מראש את סכום קצבת הנכות הכללית שמגיע לכם. לאחר איסוף החומר הרפואי עליכם למלא את טפסי התביעה.

 

השלבים הבאים: מילוי טפסים וועדות רפואיות

שלב זה קריטי בהליך הגשת התביעה, שכן אי מילוי הטפסים כמו שצריך עלול להביא לכך שלא תמצו את זכויותיכם הרפואיות ואף לגרום לדחיית התביעה על ידי ביטוח לאומי. לאחר הגשת הטפסים תזומנו לוועדות רפואיות שיעריכו את אחוזי הנכות המגיעים לכם, ויקבעו דרגת אי כושר. החלטת הוועדות קובעת את הבסיס לקצבת הנכות המגיעה לכם.

 

מה קובע אם מגיעה לי קצבת נכות כללית או קצבת נכות חלקית?

לאחר החלטות הוועדות הרפואיות תהיו זכאים לקצבת נכות כללית או חלקית, על פי דרגת אי כושר שהוועדות הרפואיות קבעו. הזכאות שלכם לקצבת נכות כללית מלאה נקבעת אם הוחלט שדרגת אי הכושר שלכם בשיעור של- 100% או- 75%. אתם זכאים לקצבת נכות חלקית אם דרגת אי הכושר שלכם היא- 74%, 65% או- 60%. שיעורי הקצבה משתנים בהתאם לדרגת אי הכושר שנקבעה עבורכם.

 

לסיכום

כדי להגיש תביעה לנכות כללית חשוב להכיר את התהליך שעליכם לעבור מול ביטוח לאומי. לאחר שתכינו תיעוד מפורט של כלל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם, תמלאו את טפסי התביעה ותעברו את הוועדות הרפואיות, תקבע עבורכם דרגת אי כושר אשר מהווה מדד לשיעורי הקצבה החודשית שתקבלו בהתאם למצבכם: נכות כללית או נכות חלקית.

 

מאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול