נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי

Edeltravel_ / Pixabay

היום מעטים האנשים שלא נמצאים בתהליך הוצאת דרכון אירופאי כלשהו. כולם רוצים להגיע אל הדרכון הנכסף, שמביא איתו גם אזרחות אירופאית, ומביא איתו כמות אדירה של יתרונות שכל אחד מאיתנו היה שמח להנות מהם. היות ומדובר בתהליך לא פשוט שמורכב מכמה וכמה שלבים, הכנו לכם כאן את המדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי.

אז איך מקבלים דרכון פורטוגלי?

רגע, רגע, הבטחנו לכם את המדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי, ונקיים. אז לפני שנגיע לאיך, בואו נבין קודם למי מיועד הדרכון הפורטוגלי.

כחלק בלתי נפרד מהוצאת דרכון פורטוגלי, תצטרכו להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. איך עושים את זה? נגיע לזה בקרוב מאוד. בכל אופן, מגורשי ספרד ופורטוגל הם אותם אנשים שגורשו בגירוש ספרד הגדול, והיגרו למדינות כמו מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה, לוב, טורקיה ועוד, והתיישבו בהן.

חשוב לדעת שניתן לנסות להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל גם אם ההתיישבות שלהם היתה במדינות שקצת פחות מזוהות מיידית עם גירוש ספרד, כמו עיראק למשל. בכל מקרה, אין מה להפסיד, ואם תשיגו את כל מה שצריך על מנת להוכיח את הקשר – זה בהחלט עשוי להספיק.

מה יש לי לעשות עם דרכון פורטוגלי?

נשאלת השאלה מאילו סיבות בכלל התחיל המירוץ המטורף הזה לקראת קבלת דרכון פורטוגלי? חשוב לדעת שהחזקת דרכון פורטוגלי נותנת לכם באופן מיידי גם אזרחות פורטוגלית. מה זה אומר? שתוכלו לגור, ללמוד ולקבל את התנאים הסוציאליים המלאים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי.

מה עוד זה אומר? עם הדרכון הפורטוגלי שלכם תוכלו לבקר במדינות שאין כניסה אליהן לישראלים בעלי דרכון ישראלי. מדינות כמו האמירויות הערביות, סעודיה ועוד. אולי לא בהכרח תרצו לבקר בהן, אבל אם תצוץ פתאום תמונה באינסטגרם שתעשה לכם חשק – תדעו שאתם יכולים.

נוסף על כל זה, שערי ארצות הברית פתוחים בפניכם באופן תמידי לטיולים בה. כן, לא עוד אגרות, מסמכים ותורים לראיון בשגרירות. קנו כרטיס, הצטיידו בדרכון הפורטוגלי, והופ – אתם בשדרת הוליווד. ככה פשוט.

המדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי

אז אחרי שהבינו מי יכול להוציא ומה יש לעשות איתו, הנה זה מגיע – המדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי.

אז קודם כל שימו לב שאתם עומדים בשלושה תנאי בסיס עיקריים שנדרשים על מנת לבקש דרכון פורטוגלי – אתם צריכים להיות בני 18 ומעלה, עברכם הפלילי צריך להיות נקי לחלוטין וללא כל סוג של רישום פלילי, ויש בידיכם את האפשרות להוכיח את הקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. יש לכם את כל אלו? יאללה, בואו נצא לדרך.

בירו בירו קרטיה

אז אתם בני 18 ומעלה, ללא עבר פלילי. מה לגבי הוכחת הקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל? אוקיי, כאן מתחיל תהליך קצת בירוקרטי של השגת טפסים ומסמכים שיוכלו להעיד על הקשר, ותצטרכו להשקיע כאן משאבים, זמן ואנרגיה.

על מנת להקל על התהליך רבים האנשים ששוכרים את שירותים של גנאולוגים, מומחים לחקר המשפחה, שיכולים לעזור מאוד למצוא את הטפסים שיכולים להיות רלוונטים וחשובים עבורכם לתהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי.

דרכון פורטוגלי

אילו טפסים צריך להביא?

אז לצערנו אין רשימה מסודרת של מסמכים שדרושים מכם, אבל אספנו עבורכם במדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי המלצות מסמכים שבהחלט יכולים להוות ראייה מצוינת לקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. חשוב להגיד – בהרבה מהמקרים השגת רק חלק מהמסכים היא לא מספיקה, ולא תוכל לשמש כהוכחה מוצקה לקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. לכן, כמה שיותר תאספו – ככה יש יותר סיכוי שתקבלו את הדרכון הפורטוגלי.

אז ככה: מסמכים וספרים של העם היהודי הכתובים בשפת הלדינו הם חשובים ביותר לאיסוף בשביל התהליך. ספרי תפילה בלדינו, הגדות פסח, כתובות, וכל מסמך יהודי שעולה על דעתכם הכתוב בשפת הלדינו – מעולה!

תעודות לידה, תעודות עולה חדש וכל סוג של תעודה רשמית שנמצאת בידיכם או שיש באפשרותכם להשיג – תשיגו. כל המרבה הרי זה משובח.

קיימת רשימה של 60 שמות משפחה שמתקשרים באופן אוטומטי למדינת פורטוגל. אם שם המשפחה שלכם נמצא ברשימה, הסיכוי שלכם להתקרב לדרכון הפורטוגלי גדל משמעותית בזה הרגע, אמנם גם שמות משפחה שלא מופיעים ברשימה הם בעלי סיכוי לקבלת הדרכון. בדקו כל דבר, אל תרימו ידיים. את רשימת השמות ניתן למצוא ברחבי האינטרנט בקלות.

אספתי הכל, אני מוכן להתחיל את התהליך

השתמשתם במדריך המלא להוצאת דרכון פורטוגלי ואתם מצויידים בכל מה שצריך? מעולה. עכשיו הגיע הזמן להגיש את הכל ולהמתין. אז מה עושים?

נסחו בקשה המפרטת באילו ראיות והוכחות אתם מחזיקים שיכולים לקשור ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל. את הבקשה תגישו לקהילה היהודית בפורטוגל. למה דווקא לקהילה היהודית בפורטוגל? ובכן, ממשלת פורטוגל האצילה על הקהילה היהודית בה את הסמכות לסינון הראשוני של מבקשי הדרכון, והיא בעלת תפקיד חשוב ביותר מבחינתכם בשלב הזה. כתבו את הבקשה באופן מפורט ככל האפשר.

במידה והקהילה היהודית תחליט כי לדעתה יש בידיכם מספיק מסמכים והוכחות, תתבקשו לשלם אגרה ותקבלו תעודה שמאשרת את הקשר ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל.

עם קבלת התעודה תתבקשו לשלם אגרה נוספת, אותה תגישו בצירוף מסמכים נוספים כמו תעודת לידה, תעודת יושר וצילום דפי הדרכון הנוכחי שלכם למשרדי ממשלת פורטוגל. על כל המסמכים שתגישו להיות מתורגמים לשפה הפורטוגזית וכן להיות חתומים בידי עורך דין.

כעת ממשלת פורטוגל עורכת בדיקה מקיפה של המסמכים וגם עליכם. היא תבדוק, בין היתר, שאין לכם רישומים פליליים ובאילו מדינות ביקרתם לאחרונה. במידה וממשלת פורטוגל תמצא אתכם מתאימים לקבלת דרכון פורטוגלי תישלח אליכם תעודת לידה פורטוגלית, שמעניקה לכם בעצם אזרחות פורטוגלית ושבעזרתה תזמינו ותקבלו את הדרכון הפורטוגלי.

בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא  אזרחות
אותיות גדולות
תרגום נוטריוני

מעוניינים להוציא דרכון זר? על מנת להתחיל בתהליך עליכם לבצע תרגום נוטריוני אשר חייב להתבצע ע"י מתורגמן מיומן. מדוע?