נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס לחיילים משוחררים – המדריך המלא

כספים

אם גם אתם חיילים משוחררים כדאי שתקראו מדריך זה כדי לדעת את כל ההטבות והזכויות המגיעות לכם. במדינת ישראל, על פי חוק, הוחלט להעניק לחיילים משוחררים כאות הוקרה מספר הטבות. אחת מההטבות האלו כוללת החזרי מס אפשריים ממס הכנסה שיכולים לעזור לחיילים משוחררים בשנים הראשונות לאחר סיום השירות.

רוב החיילים המשוחררים אינם מודעים להיקף ההטבות המגיעות להם ומפספסים הרבה מהן. בכל הנוגע להחזרי מס המגיעים לחיילים משוחררים, הרוב לא מודעים לכך כלל. הנושא לא כל כך ידוע לחיילים משוחררים והרבה מהם לא יודעים כיצד לקבל את ההחזרים המגיעים להם. היום יש אפשרות לקבל החזר מס באינטרנט מבלי הרבה סיבוכים ובירוקרטיה.

 

אילו החזרי מס מגיעים לחייל משוחרר?

לפי החוק, כל חייל משוחרר זכאי עם מליאת חודש לשחרורו להטבה ממס הכנסה. הטבה זאת מתבטאת בהקטנת הסכום אותו הוא חייב לשלם למס הכנסה.

נכון להיום הטבה זאת תקפה למשך 3 שנים מיום השחרור.

הטבה זאת קובעת כי חיילים השירתו בצה"ל במשך 23 חודשים מלאים או יותר יהיו זכאים להטבה בגובה 2 נקודות מס. וחיילים ששירתו פחות מ-23 חודשים יהיו זכאים להטבה בגובה נקודת מס אחת.

 

מה הן נקודות מס?

נקודות מס הן דרך לחשב את סכום ההחזר המגיע לכם. שוויה של נקודת מס יכול להשתנות אך לרוב הוא עומד בסביבות ה-200 עד 250. כל חודש אתם בעצם זכאים להחזר של סכום נקודות המס המצוינות בחוק.

לדוגמה, חייל משוחרר ששירת במשך פחות מ-23 חודשים זכאי לנקודת מס אחת. נגיד ונקודת מס זו שווה 200 שקל ובהנחה שהוא עבד במשך כל אותה שנה, 12 חודשים. סכום החזר המס השנתי המגיע לו יהיה 200 כפול 12, שזה 2400 שקלים.

 

מי זכאי להטבות אלו?

כפי שציינו הזכאות להחזרי מס אלו תלויה בהתאם למשך השירות של החייל המשוחרר. אך יש כמה יוצאי דופן.

חיילים ששירתו במשך פחות משנה לא יהיו זכאים להחזרי מס אלא אם כן שוחררו בגין סיבה רפואית.

כמו כן, הטבות מס אלו לא מגיעות רק לאלו ששירתו במסגרת צה"לית אלא גם לאלו ששירתו בשירותי לאומי, משמר הגבול או במשטרה.

בנוסף, יש לזכור שלהטבה זאת יש מגבלה נוספת. לפי החוק, יש הגבלה על ההכנסה החודשית הפטורה ממס. כלומר, אם ההכנסה החודשית שלכם או ההכנסה השנתית גבוהות מתקרת סכום ההכנסה הפטורה ממס לא תהיו זכאים להחזרי מס אלו.

 

טיפ נוסף שחשוב לדעת הוא שגם הפיקדון האישי המגיע לכל חייל עם שחרורו הוא פטור ממס.

לסיכום, אם סיימתם את שירותכם הצבאי לפני זמן לא רב, כדאי לכם לבדוק אם אתם זכאים להחזרי מס ולקבל את החזרי המס המגיעים לכם. היום הדרך לעשות זאת היא הרבה יותר פשוטה ואתם יכולים לקבל החזר מס באינטרנט.

עשו בדיקה למציאת החזרי מס באתר: https://taxes-refund.co.il.

קופת חיסכון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
פטיש
פטור אי התאמה לצה"ל

לפני הגיוס לצה"ל מתבצעות מגוון בדיקות כדי לבדוק את התאמת הנבדק לשירות בטחוני, לאחר זמן מה מהבדיקות הנבדק מקבל