נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדות מיניות בישראל – סטטיסטיקה

הטרדה מינית

על פי מחקרים רבים ברחבי העולם, ידוע כי אחת מתוך שלוש נשים עוברת הטרדה מינית. במדינת ישראל המצב לא שונה. החוק נגד הטרדות מיניות שנחקק בשנת 1998 מנסה לעשות חסד עם אותן נשים נפגעות ולייצר עבורן תשתית משפטית איתה הן יכולות להשיג צדק.

לצד החוק, בשנים האחרונות נפתחו יותר ויותר מרכזים ושירותים במערכת הרווחה, המעניקים טיפול לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, זאת לאור עליית המודעות בקרב הנושא. מה היא הסטטיסטיקה המלאה של הטרדות מיניות בישראל? במאמר זה נציג לכם.

 

החוק להטרדות מיניות בישראל

החוק נגד הטרדות מיניות בישראל קובע כי כל פעולה של סחיטה בעלת תוכן מינית, הצעות וביטויים שאופיין מיני, מעשים מגונים ללא בקשה ופרסום של תמונות או סרטונים מיניים ללא אישור המצולם נחשבות כמעשה הטרדה מינית. כל המעשים הללו מוקעים וביצוע שלהם נחשב כעבירה על החוק ודין הטרדה מינית הוא עד 2 שנות מאסר בפועל.

עונש הטרדה מינית יחד עם יחסי מרות המתבצעים במקום העבודה, ההשכלה, החינוך הוא עד 5 שנות מאסר בפועל. במידה וחווית הטרדה מינית ואינך יודע מה לעשות, צרו קשר עם דורון ויינרייך – משרד עורכי דין המתמחים באלימות מינית ומייצגים נפגעי אלימות מינית. ייעוץ משפטי הינו חשוב מאוד במקרים של הטרדה מינית, שכן ידיעת זכויותיך תעזור לך בהתמודדות עתידית עם מערכת המשפט.

 

הרחבה של החוק

החוק נגד הטרדה מינית עבר כמה וכמה שינויים במהלך השנים. החוק מבהיר כי על הנפגע לסרב לפחות פעם אחת להצעות המגונות של המטריד ולאחר מכן להתלונן במשטרה או לקבל ייעוץ משפטי. אך בהטרדה מינית ביחסי מרות, החוק מציין כי הנפגע לא צריך לסרב מפורשות, ומטיל את האחריות מלכתחילה על הבכיר, שכן כל הצעה מינית או רומנטית בין בכיר לכפוף אליו מהווה עבירה על החוק.

 

מהי הסטטיסטיקה במדינת ישראל בנושא הטרדות מיניות?

החוק למניעת הטרדות מיניות שינה את התפיסה הישראלית בנוגע לזכות האדם על גופו. עם זאת, הטרדה מינית היא עבירת מין שעדיין לא הצלחנו לעקור מן השורש כחברה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים שבשנת 2020 בקרוב בני 20 ומעלה 13% נפגעו מעבירות מסוגים שונים ולא דיווחו למשטרה.

שיעור האי דיווח הגבוה ביותר נמצא אצל נפגעי הטרדה מינית, 95% נפגעי הטרדה מינית אינם דיווחו למשטרה. משנת 2000 ועד היום תועדו וטופלו בוולפסון קרוב ל-5,000 מקרי תקיפה והטרדה מינית. יותר ממחצית מהפגיעות מתרחשות במהלך סוף השבוע, בטווח בין חמישי לשבת.

28% מנפגעי הטרדה ותקיפה מינית הם מתחת לגיל 18. 50% מהנפגעים הם בגילאי 18 עד 29. ו-90% מהנפגעות הן נשים. מסקר שבוצע עולה כי 98% מהנשים שחוו הטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרה ולא פנו לייעוץ משפטי.

הטרדה מינית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הטרדה מינית