נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הילד שלי עבר רשלנות רפואית – מה עושים?

הילד שלי עבר רשלנות רפואית - מה עושים

תביעת רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין. ניתן לתבוע את הגוף או את האדם המואשם ברשלנות רפואית  ולקבל פיצויים בהתאם לחומרת הפגיעה. אבל כאשר מדובר על ילד, התביעה צריכה להתבצע על ידי ההורים כמובן, עם כמה דגשים נוספים שחשוב להכיר.

 

טיפים מהמקצוענים להתמודדות עם רשלנות רפואית בילדים

עורך דין דוד פייל – עו"ד נזיקין מנוסה, עוסק בתביעות רשלנות רפואית מעל עשור, מציע כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד:

 

הרופא אחראי ליידע אתכם על מצבו של הילד

בהתאם לחוק זכויות החולה, הרופא חייב ליידע את הוריו, או אפוטרופוס שלו, על מצבו הרפואי, הבדיקות, הטיפולי והתרופות האפשריים – גם אם אלה מחוץ לסל הבריאות. אם הרופא לא פעל באופן הנדרש, הוא עשוי להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

התיישנות בתביעות רשלנות רפואית בילדים

ילד שנפגע בגלל רשלנות רפואית יכול לתבוע באמצעות אפוטרופוס עד גיל 18. לאחר מכן, הוא יכול להגיש את התביעה בעצמו עד גיל 25.

עם זאת, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם ולא להמתין עד שהילד מגיע לבגרות, כדי להבטיח שהחומרים, המסמכים, העדויות והאריות יאספו כראוי, שכן מדובר על מרכיב קריטי בסיכויי ההצלחה של התביעה, כמו גם פנייה למומחה רפואי והצגה בזמן אמת של השפעת הפגיעה על איכות החיים של הילד ומשפחתו. בנוסף, פיצויים בגין רשלנות רפואית יכולים לסייע במידה ניכרת למשפחה להתמודד עם הפגיעה ולהעניק לילד את כל הסיוע הדרוש לו כדי להתמודד ולהחלים ככל הניתן.

לכן, תביעת רשלנות רפואית בילדים צריכה להתבצע קרוב ככל האפשר למקרה, בהתאם להמלצה של עו"ד מתאים.

 

גילוי פגיעה בגין רשלנות רפואית שנים לאחר המקרה

לעיתים, רק לאחר כמה שנים מתגלה כי הילד סובל מפגיעה שמקורה ברשלנות רפואית שהתרחשה לפני כמה שנים. במקרה כזה יש להוכיח בהקדם את הקשר הסיבתי בין מצב הילד לבין הטיפול הרשלני. בית המשפט עשוי להאריך את תקופת ההתיישנות בהתאם לנסיבות ואז מרוץ ההתיישנות מתחיל רק לאחר גילוי הנזק.

 

סוגי רשלנות רפואית בילדים

  • נזק גופני, או נפשי שנגרם בגלל טיפול רשלני, אבחון שגוי, היעדר, או איחור באבחון
  • אי יידוע של ההורים על מצבו של הילד, או בכל אפשרויות הטיפול
  • אי יידוע של ההורים לפני תחילת טיפול בילד

 

החלק החשוב ביותר בהכנת תביעת רשלנות הוא איסוף ראיות – מסמכים רפואיים, שיחות מוקלטות, צילומים, אבחונים, טיפולים פרטיים, חוות דעת רפואית של מומחה משפטי ועוד. את הנזק יש לקשור באופן חד משמעי לטיפול הרשלני כדי להוכיח קיומה של רשלנות. מדובר על תהליכים מורכבים שכדאי להיעזר בעו"ד מתאים כדי לבצע אותם כראוי.

 

לסיכום

תביעה בגין רשלנות רפואית בילדים היא צעד חיוני כדי לקבל את הסיוע הכספי הנחוץ לטיפול בנזק שנגרם לילד. בגלל המורכבות של תביעה כזו, מומלץ להכין תביעה כזורק בעזרת עו"ד נזיקין מתאים.

הכנה נכונה של תביעת רשלנות בילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול