נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על צו ירושה

inheritance3

מקרה שאירע בימים האחרונים והוביל לוויכוח בין בני משפחה ממרכז הארץ הוביל אותנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו כדי לכתוב מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש את כל הפרטים על צו ירושה. אם שמעתם על המקרה המדובר וגם אם לא, אתם צריכים לקרוא את השורות הבאות ולגלות במה מדובר. שכן, אתם עשויים להיתקל במושג זה בשלב זה או אחר של החיים שלכם.

 

תכירו את המקרה שגרם לנו להוציא מדריך בעקבותיו

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים החשובים באמת על צו ירושה, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שיודעים דבר או שניים בנושא. מדובר באותם אנשים שכנראה שמעתם עליהם באמצעי המדיה השונים. שכן, המקרה שלהם תפס גלים ונשמע בכל מקום אפשרי.

בני המשפחה בעצם גילו שקרוב שלהם הלך לעולמו מבלי שהשאיר אחריו ירושה. הדבר גרם לוויכוחים עזים ולניתוק קשרים בין בני המשפחה. המקרה המצער גרם לנו להבין כי צריך להוציא מדריך מקיף בנושא שיעלה את המודעות לצו ירושה וכל מה שנוגע אליו.

יְרוּשָׁה

מה זה בעצם צו ירושה?

סביר להניח ששמעתם לא פעם על הליך שנקרא בקשה לצו ירושה. אם כך, כדאי שתדעו שהבקשה הזו קשורה למצבים שבהם ניתן צו משפטי על ידי הרשות המשפטית כשמישהו נפטר. צו הירושה ניתן במקרים שבהם אדם הלך מהעולם ולא הותיר אחריו צוואה. במצב שכזה, היורשים הם אלו שקובעים מה עושים עם הנכסים. ראוי ציין כי צו הירושה לא מפרט את התוכן של העיזבון. הוא עוסק אך ורק באופן החלוקה שלו בין היורשים.

 

איך מגישים בקשה לצו ירושה?

מי שמצאו את עצמם זקוקים להגשה של צו ירושה צריכים לפנות בקדם האפשרי אל עורך דין משפחה שיסייע להם במילוי טופס שאורך כ – 10 עמודים. לאחר שהם ימלאו את הטופס לכל אורכו, הם יצטרכו לאמת את הדברים אל מול עורך הדין הנבחר ולהחתים אותו. הנה כמה מהפרטים שצריך למלא בטופס:

  • פרטים של מבקש הבקשה
  • פרטים של המוריש
  • הכשירות המשפטית של כל אחד מהיורשים (למשל אם יש קטין בתמונה או מישהו שפושט רגל)

יְרוּשָׁה

בחירה נכונה בעורך דין

יש טיפ חשוב שאתם צריכים להכיר רגע לפני שאתם מתחילים לטפל בהליכים שנוגעים לצו ירושה. אנו סבורים שאתם תרגישו שיש סביבכם עלטה ושהכול סוגר עליכם. שכן, מדובר בהליך לא פשוט, במיוחד בגלל שצריך לקיים אותו לאחר שאדם אהוב נפטר. ההמלצה שלנו היא לבחור בעורך דין מומלץ. כזה שחברים שלכם או קרובי משפחה הסתייעו בו בעבר והם ממליצים עליו מנסיון.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת את כל הפרטים החשובים באמת על צו ירושה. בשלב זה, יש בידיכם את כל המידע. כך שנותר לכם רק ליישם. שיהיה בהצלחה!

יְרוּשָׁה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צוואות וירושות
ביטול צוואה
3 סיבות לביטול צוואה

בישראל תחום הצוואות והירושות מוסדר על ידי חוק שנקרא חוק הירושה. חוק זה חוקק בשנת 1965 ומאז נוספו לו