נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

העתיד כבר כאן, אבל לא המזומן – 5 סיבות בגללן העולם נפרד מהמזומן

שעון ומטבעות

חוק המזומן נכנס לתוקף כבר לפני שנים אך בחודש האחרון גובה העסקאות המותרות במזומן צומצם ל-6,000 ₪. זו לא הסיבה היחידה בשלה העולם חותר לעבר השימוש במזומן. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את הסיבות המובילות לכך. בסך הכל, השימוש במזומן הוא לא ממש נוח. שימוש בכרטיס אשראי הוא נוח יותר. אך בואו נרחיב על הנושא כראוי. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

לא תמיד יש כסף זמין

מי מאיתנו לא מכיר את המציאות בה הולכים ברחוב ומרגישים את הצמא המעיק, מעוניינים לרכוש בקבוק שתייה לרוויה אך הארנק ריק ממזומן… רובינו מחזיקים כרטיס אשראי זמין שמאפשר לנו לשלם סכומים גדולים וקטנים בהתאם למסגרת שהצבנו לעצמנו בפתיחת הכרטיס. אין מה לעשות, לא לכולנו השימוש במזומן חשוב כדי לדאוג שהוא יהיה זמין בכל עת.

 

מתקשים לסגור את החודש

מעל חמישים אחוז מהמשפחות בישראל מתקשות לסגור את החודש בכבוד מבחינה כלכלית. מה עושה אמא שרוצה לרכוש מוצרי מזון בסיסיים לבית אך אין לה מזומן זמין? היא מחייבת את כרטיס האשראי.  הרי חברות האשראי מעניקות לכל מחזיק בכרטיס מסגרת אשראי הנפרעת ביום בו הלקוח קבע את החיוב החודשי. כך לדוגמא, האמא מחייבת ב-30 לחודש 500 ₪, אך היא יודעת ש-15 יום לאחר מכן, ביום החיוב החודשי, יכנס לה כסף מזומן והיא תוכל לעמוד בהוצאה הזו בקלות. אין ספק שלא מדובר במצב אידיאלי. אך אין מנוס ממנו. כל עוד ויוקר המחיה מאמיר, יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם משתייכים לסקאלה הזו.

 

חוק המזומן

על פי חוק המזומן גובה התשלום במזומן הוגבל ל-6,000 ₪. המדינה מעודדת מעבר לאמצעי תשלום אחר כדי להילחם בהון השחור ובדיווחים לקויים לרשות המיסים. על פי חוק המזומן בית עסק לא יכול לקבל סכום גבוה יותר במזומן ותשלום במזומן על סכום גבוה יותר עלול להיחשב כעוון פלילי. אף ישראלי ממוצע לא מעוניין למצוא את עצמו מסובך חוקית ולכן השימוש במזומן פוחת.

 

הרכישות המקוונות

עולם הדיגיטל מתפתח ואיתו עולה מספר הרכישות המקוונות. אין לאנשים סיבה לצאת לחנות לבצע קנייה כל עוד והם יכולים לבצע את אותה קנייה דרך הרשת. התשלום ברכישה מקוונת הוא לא דרך מזומן וזו סיבה נוספת לצמצום השימוש במזומן…

 

התנהלות כלכלית תקינה

הרבה ישראלים מעוניינים להתנהל כלכלית באופן תקין ומסיבה זו הם בוחרים להפסיק ככל הניתן להשתמש במזומן. הרי קשה לעקוב אחרי הוצאות ששולמו במזומן. אך אחרי העברות ותשלומים באשראי או בכל אמצעי תשלום אחר ניתן לבצע בקלות מעקב גם אם נזכרים לעשות אותו רק בסוף החודש… מסיבה זו רבים עוברים להשתמש במזומן.

 

שורה תחתונה

השימוש במזומן פוחת מיום ליום. גם מדיניות הממשלה מעודדת זאת כפי שסיכמנו כאן, וגם כורח הנסיבות תורם למצב.

שטרות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול