נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם התנאים בחתימת חוזה לנדל"ן להשקעה

סגירת עסקה

החלטתם שאתם קונים נדל״ן להשקעה, חשבתם על ההשקעה שתיתן לכם את התשואה הכי טובה, חיפשתם, מצאתם וכל מה שנותר זה לחתום חוזה.

לכאורה דבר טכני ופשוט, ולא לכאורה – עניין בירוקרטי סבוך ועתור פרטים ודקויות שצריך להבין בהם.

אז טרם עורכי הדין שלכם ושל המוכר יכינו את החוזה לחתימה, כדאי שתכירו את התנאים בחתימת חוזה נדל״ן להשקעה.

 

התאמה של פרטי הזיהוי

על אחריותם של שני הצדדים להסכם, הן המשקיע והן המוכר, לוודא כי קיימת התאמה מלאה בין פרטי הזיהוי של הצד המוכר לפרטים בספח של הטאבו. דבר זה יש לעשות טרם מעמד החתימה על ההסכם (עוד בשלבי כתיבת החוזה), כך שבמידה ותימצא טעות בספח הטאבו אז יהיה ניתן לעדכן זאת.

 

תיאור הנכס המדובר

אחת הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בעת חתימה על חוזה נדל״ן להשקעה היא אי ווידוא של הגדרת הנכס. על ההסכם לכלול תיאור ופירוט של הנכס הנמכר, החל מקומה וחלקה, ועד לתיאורים פרטניים של גגות, מחסנים וחניות. תיאור גודל ושטח הדירה הכרחי גם הוא לציון בהסכם, אם כי פעמים רבות יש פער בין מידות השטח כפי שהן מופיעות בספח הטאבו לבין מה שרשום בארנונה. לרוב זה נובע בגלל פערים בשיטות המדידה (למשל, כיצד מחשבים את שטח המרפסת, החצר ועוד שטחים חיצוניים לבית). בנוסף, בתיאור הנכס כדאי גם לציין את מטרת שימוש הנכס: למגורים, משרד, גן ילדים וכדומה. תיאור השימוש מגן על המשקיע במידה ויתברר כי השימוש שהמוכר הצהיר לא זהה לשימוש המותר על פי החוק. ובמקרה כזה יכול המשקיע לטעון להטעיה.

 

תיאור תכולת הנכס

כל דבר אשר ביום המכירה נשאר בתוך הנכס ייחשב לתכולה. ישנה חלוקה ברורה לגבי מה חלק מהנכס ומה לא: דברים המחוברים לדירה באורח קבע (מזגנים, ארונות מטבח, תאורה ועוד) לעומת דברים שאינם מחוברים לדירה באורח קבע (רהיטים ניידים, תנור, מכונת כביסה וכל דבר אשר ניתן להזיזו מהדירה). החוק אומר שאם אין פירוט של תכולת הנכס, אז מה שמחובר לדירה באורח קבע אמור להישאר בדירה גם אם לא נכתב זאת. למרות שהחוק מאוד ברור בעניין, על מנת לא להיכנס לוויכוחים לאחר הרכישה, יש להבהיר עוד בחוזה בדיוק מה נשאר בנכס ומה לא. עלול להיווצר מצב שהמשקיע יבין כי משהו נשאר בנכס שכן הוא מחובר אליו, אך בפועל לא כך יקרה הדבר (למשל – ארונות קיר שניתנים לפירוק).

 

הצהרת הקונה

הסעיף הכי חשוב בחוזה מבחינת הקונה, הוא הסעיף בו הוא מצהיר כי הוא ערך את כל הבדיקות הנחוצות מטעמו – הבאת שמאי, בדיקת מצב הדירה על ידי אנשי מקצוע ועוד כל בדיקה שנראית לו הכרחית טרם החתימה. כשמדובר בנדל״ן להשקעה סעיף זה חשוב שבעתיים שכן כל בעיה עתידית שמתגלה עלולה לפגוע משמעותית ברווח שהנכס יניב. הקפידו לברר עם עורך הדין שלכם שרק הבדיקות שביצעתם בעצמכם יופיעו בחוזה הרכישה, ולא מעבר לכך.

 

חתימה על מסמך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מקרקעין
בית
מדריך הערכת שווי דירה

חושבים שהגיע הזמן להיפרד מהדירה הישנה שלכם? רוצים למכור אותה? אם כך, אין ספק שאתם צריכים לדעת, לפני הכול,