נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התנגדות למתנה בירושה

התנגדות למתנה בירושה

כשאדם הולך לעולמו, הוא לרוב ישאיר אחריו צוואה שתסדיר את אופן חלוקת העיזבון שלו. באופן טבעי, הוא ככל הנראה יבחר להוריש נכסים, רכוש ופרטים שונים, לקרובים שלו ולבני משפחתו. במקרים מסוימים, כתוצאה ממספר סיבות, עשוי אחד היורשים להתנגד לקבלת המתנה בירושה. במאמר הבא נסקור את ההיבט המשפטי של תופעה זו.

 

התנגדות לקבלת רכוש בירושה

נתחיל מהסוף – החוק מאפשר לאדם שאינו מעוניין לקבל רכוש מסוים בירושה, לא לקבל אותו. אומנם החוק שם חשיבות רבה למימוש רצונו של אדם שנפטר, על ידי כך שהחוק מאפשר לו לקבוע באמצעות צוואה את חלוקת העיזבון ואת האופי בה היא תבוצע, אך זה לא הדבר היחידי שחשוב לחוק.

החוק גם מאפשר ליורשים לתת ביטוי לרצון האישי שלהם, באמצעות האפשרות להסתלק מהירושה. יורש שמחליט להסתלק מהירושה, לא יכול להתחרט ולקבל את החלק שהוקצה לו בצוואה. עורך דין מומחה בנושא ירושה יוכל לפרט לכם עוד על כך.

 

סיבות מגוונות

הסיבות להתנגדות לקבלת הירושה יכולות להיות מגוונות. הסיבה יכולה להיות אישית, ולנבוע מהאופי של היורש, מהאמונה שלו, מהמצפון והמוסר שלו או ממערכת היחסים שלו עם המנוח. כמו כן, יורש יכול להתנגד לקבלת הירושה גם מסיבות עם היבט כלכלי, כמו מיסוי שרלוונטי בעת קבלת נכס מקרקעין. ניתן להתנגד גם עקב תנאים לקבלת הירושה שקובע המנוח.

 

התנגדות כללית

קיימים שני סוגים של התנגדות או הסתלקות מירושה. הסתלקות כללית היא כזאת בה היורש מוותר על הירושה שהוא אמור לקבל. אם לא ציין היורש בעבור מי הוא מוותר על הרכוש, הרכוש או ההון שהיה אמור לקבל יחולק בין היורשים האחרים.

 

התנגדות ספציפית

התנגדות או הסתלקות ספציפית מירושה, היא כזאת בה מציין היורש את בעבור מי הוא מוותר על הרכוש. הוא לא יכול להחליט שהוא נותן את הירושה לכל אחד. הוא יכול להסתלק באופן ספציפי רק עבור בן או בת זוגו, הילד או האח של המוריש.

 

האם ניתן להגביל זאת?

אי אפשר להגביל התנגדות לקבלת ירושה. כל עוד אדם מעוניין שלא לקבל את הירושה שהותיר לו המנוח, לא יכולים שאר היורשים או המשפחה שלו להגביל אותו. הדבר היחידי שניתן הוא לנסות לשכנע אותו.

 

טווח זמנים

אדם שמעוניין להתנגד לקבלת מתנה בירושה, צריך לעשות זאת במסגרת טווח הזמנים שקובע החוק. לפי החוק, אדם יכול להודיע על ההתנגדות שלו בזמן שבין המוות של המוריש לבין חלוקת העיזבון.

 

הגשת תצהיר

כדי לבצע את ההליך הזה באופן מעשי, על היורש שבוחר לוותר על הירושה שלו להגיש תצהיר לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט לענייני משפחה. בתצהיר היורש יפרט באופן ספציפי מה שיעור ההתנגדות שלו לקבלת הירושה, כלומר אם הוא מתנגד לקבלת כל הירושה או רק לחלק מסוים ממנה.

התנגדות למתנה בירושה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול