נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אתם זכאים לפיצוי על ביטול טיסות מלפני שנים? 

טיסות בוטלו

לנוסע בטיסה שטיסתו מתבטלת זכות לפיצוי כספי מחברת התעופה. אם אתם שומעים את זה וחושבים לעצמכם "חבל שלא ידעתי זאת לפני שנים", דעו שיש מה לעשות, ולעתים תוכלו לקבל פיצוי גם אם עברו מספר שנים ממועד הטיסה. 

אם הדחקתם ביטול טיסה שקרה לכם לפני שנים, ורק לאחרונה גיליתם שיש אפשרות לקבל פיצוי על סיטואציה של עיכוב או ביטול של טיסה, חשוב שתדעו שהפיצוי לא אבוד ויש מה לעשות. במקרים מסוימים ניתן לקבל עדיין פיצוי מחברת התעופה, גם אם עברו מספר שנים ממועד האירוע.

 

באילו מקרים ביטול טיסה אינו מחייב במתן פיצוי כספי?

על מנת להשיב על שאלה זו, נפנה ל"חוק טיבי", המגדיר, בין היתר, את חובותיה של חברת התעופה במקרה של ביטול או עיכוב במתן השירות. החוק מחלק את ביטולי הטיסות לשלוש קטגוריות, בהתאם לזמן לפני הטיסה שבו הודיעה חברת התעופה על ביטול הטיסה, ובהתאם לכך חל שינוי בחובתה של חברת התעופה כלפי הנוסעים. טיסה שבוטלה למעלה מארבעה עשר יום לפני המועד המתוכנן, מזכה את הנוסעים בהחזר כספי, ללא פיצוי נוסף.

 

באילו מקרים ביטול טיסה מחייב את חברת התעופה במתן פיצוי?

טיסה שבוטלה בטווח שבין שבעה עד ארבעה עשר יום לפני מועד הטיסה, מחייבת את חברת התעופה בהצעת טיסה חלופית, כך שיוכל להגיע ליעד עד ארבע שעות ממועד ההגעה המתוכנן – ואם לא, עליה לפצות אותו כספית. אם הטיסה בוטלה תוך פחות משבוע לפני מועד הטיסה, חובת חברת התעופה להציע טיסה שממריאה לכל היותר שעה לפני שעת ההמראה המקורית – או לפצות את הלקוח.

 

האם גם עיכוב בטיסה מחייב את החברה בפיצוי כספי?

עיכוב בטיסה של למעלה משמונה שעות, נחשב כטיסה שבוטלה ומחייב את החברה בפיצוי כספי בהתאם למשך ההתרעה שניתנה ללקוחות, אלא אם החברה מוכיחה שהנוסע הגיע ליעדו בזמן למרות העיכוב.

 

האם יש הבדל בין סוגי טיסות לעניין הפיצוי?

אין הבדל בין טיסות סדירות ובין צ'ארטרים. לעניין החוק, שני הסוגים נחשבים לטיסה והכללים שהובאו בסעיפים הקודמים בעניין ביטול טיסה, עיכוב טיסה והתרעה על עיכוב או ביטול הטיסה תקפים לשני סוגי הטיסות.

 

האם כללים אלה תקפים גם לחברות תעופה זרות?

כן. אמנם מדובר בסעיפים הלקוחים מחוק ישראלי, אך הוא תקף גם לחברות תעופה זרות ככל שהן ממריאות לטיסה מתוך ישראל.

 

האם ניתן לקבל פיצוי על טיסה שבוטלה או התעכבה לאחר כמה שנים?

כן. ניתן לקבל פיצוי עד ארבע שנים ממועד הטיסה. במילים אחרות – אם בארבע השנים האחרונות חוויתם מקרה של ביטול טיסה או עיכוב של למעלה משמונה שעות, ולא קיבלתם על ביטול זה התרעה מספקת כפי שהוסבר בסעיפים הקודמים – יתכן בהחלט שאתם זכאים לפיצוי כספי מחברת התעופה.

טיסות בוטלו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול