נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חייל לפני ועדה רפואית? אתה חייב לקרוא את זה! 

תביעות שהגישו חיילים

בתקופה האחרונה ישנה עלייה ניכרת במספר החיילים שמקבלים זימון לוועדות רפואיות שמתקיימות במשרד הביטחון. הדבר מתרחש בעקבות תביעות מרובות שמוגשות על ידי חיילים ואנשי כוחות הביטחון שנפגעו בעת שירותם. מדריך זה ירכז את האינפורמציה המלאה שכל אחד חייב להכיר, רגע לפני שהוא נכנס לוועדה הרפואית. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל הפרטים שיעשו לכם סדר ויעלו את הסיכויים לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם כחוק.

 

תכירו את ההגדרה של הוועדה הרפואית

סביר להניח ששמעתם לא מעט על הוועדה הרפואית מצד חברים או מכרים שהגישו תביעה מסוג זה בעבר. אם כך, כדאי שתדעו שאתם צריכים להיות בטוחים ב – 100% בכך שיש לכם את כל המידע הרלוונטי, משום שהדבר יעלה את הסיכויים להתנהלות נכונה בשטח. נסביר בקצרה שבוועדה זו נוכחים רופאים שצריכים להעריך את הפגיעה התפקודית שאירעה לכם. מדובר ברופאים שעוסקים בתחום שנוגע לפגיעה. כך שאם לצורך הדוגמא, אבחנתם כסובלים מפריצת דיסק, אתם צפויים להיפגש עם אורתופד מומחה שישאל פרטים אודות הפציעה וההתנהלות היום יומית שלכם.

 

ההחלטה לא ניתנת במקום

חשוב שתדעו שההחלטה בנוגע לזכאותכם אינה ניתנת במהלך או מיד ביום הוועדה. שכן, תצטרכו להמתין לקבלת מכתב שצפוי להגיע לידיכם לאחר 45 יום מסיום הוועדה. חשוב לציין שיש אפשרות להגיש ערעור במידה ותיתקלו באחד מהמצבים הבאים:

  1. הוועדה החליטה שלא לקבל את התביעה שלכם
  2. קיבלתם אחוזי נכות שלדעתכם לא משקפים את המוגבלות שנגרמה לכם

שימו לב, מומלץ להגיש את הערעור תוך הסתייעות מצד עורך הדין שליווה אתכם בעת הגשת המסמכים. אם ביצעתם את ההליך לבד עד כה, כדאי שתיכנסו לקישור הבא ותיצרו קשר עם עורך דין מוסמך: https://www.almagorlaw.co.il/.

 

תסתייעו בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון

סביר להניח שהכרתם את העובדה החשובה הזו בזמן שקראתם את הפסקה שלעיל, ובכל זאת, בחרנו להתעכב עליה בנפרד. שכן, מדובר בהמלצה שתגדיל את הסיכויים שלכם להצלחה בתביעה זו. שכן, עורך הדין יוכל להסביר תחילה את הליך הגשת התביעה, כך שתדעו מה צפוי לקרות בהמשך. לצד זאת, הוא יוכל להכין אתכם על הצד הטוב ביותר לקראת הוועדה עצמה ואף לסייע במהלכה (הוא יוכל להצטרף אליכם ולדובב במידה ותחוו קושי במהלך השיחה עם הרופאים).

 

הכינו רשימה מסודרת עם נקודות חשובות

עליכם להכין מראש רשימה מסודרת שתכלול את כל הנקודות החשובות שצריכות להיאמר במסגרת הוועדה. הרופאים שנמצאים במקום לא יכולים לשמוע את ההיסטוריה הרפואית שלכם למשך דקות ארוכות. לכן, כדאי שתתרכזו בדברים הרלוונטיים ותהיו ענייניים.

 

תכינו מראש את כל המסמכים הדרושים בקלסר ייעודי

הרופאים שבוועדה עשויים לדרוש מכם את המסמכים הרפואיים שנוגעים לבקשתכם. עליכם להכין מראש את המסמכים הללו, אם תרצו להגיע לוועדה ברוגע מקסימלי. שכן, כך תוכלו להציג בפניהם את כל המידע הדרוש, בידיעה שלא יהיה צורך בהגעה לוועדה נוספת.

 

תאמרו אמת בלבד

הדבר האחרון שאתם צריכים לדעת לפני וועדה רפואית נוגע לאמירת דברי אמת בלבד. נדגיש שאתם צריכים להיות מדויקים ככל הניתן בכל הנוגע לשיתוף אודות המקרה שאירע במהלך השירות הצבאי שלכם. שכן, אמירת דברים שאינם מדויקים עשויה לפגוע בקבלת הזכאות.

 

מילים אחרונות לסיום

חיילים שצפויים לעמוד בפני הוועדה של משרד הביטחון צריכים להכיר במידע שהוצג לעיל, כדי שיתאפשר להם לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר. בשלב זה אתם יודעים מה עליכם לעשות וממה כדאי להימנע, כך שתצטרכו רק ליישם ולהמתין לתשובת הוועדה.

תביעות שהגישו חיילים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
פטיש
פטור אי התאמה לצה"ל

לפני הגיוס לצה"ל מתבצעות מגוון בדיקות כדי לבדוק את התאמת הנבדק לשירות בטחוני, לאחר זמן מה מהבדיקות הנבדק מקבל