נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה: שיקולים משפטיים

כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה

שריפה היא אחד מסוגי הנזקים הנפוצים ביותר. היא יכולה לגרום לנזק רב לרכוש, לבניינים ולחיים. במקרה של שריפה, חשוב לדעת מהו כיסוי הביטוח שלכם כדי שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם. המאמר יציג את השיקולים המשפטיים לכיסוי נזקי שריפה.

 

מה כוללים נזקי שריפה?

נזקי שריפה כוללים נזק לרכוש כמו ציוד, בית, משרד וכד'. גם הבריאות שלכם עלולה להיפגע בין אם מדובר על שאיפת עשן ובין אם על כוויות וכד'. בנוסף, פגיעה נפשית שיכולה להביא לפוסט טראומה בהמשך.

האחריות לנזקי שריפה

האחריות לנזקי שריפה על פי חוקי הנזיקין קובעת שהאחראי לפצות את הנפגעים הוא זה שגרם לה. האחריות לנזקי השריפה יכולה להיות של אדם פרטי או גוף ציבורי כתוצאה מרשלנות או מתוך כוונה תחילה. כאשר הרכוש ניזוק מהשריפה מגיע לבעל הנזקים לקבל פיצוי מחברת הביטוח. לשם כך, חשוב לקבל סיוע של דין עורך דין נזקי שריפה.

 

כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה

רוב בעלי הבתים והרכוש רוכשים ביטוח רכוש בין אם כחלק מהמשכנתא ובין אם כביטוח רכוש. פוליסת הביטוח מכסה נזקים שנגרמו לרכוש כתוצאה מאירועים שונים, כולל שריפה. לפיכך, ניתן לקבל פיצוי על עלויות התיקונים בעקבות השריפה, החזר על הפסד ימי עבודה ועוד הוצאות בתנאי שכל אלו קשורים למקרה השריפה.

יחד עם זאת, ישנם מספר חריגים לכיסוי ביטוחי לנזקי שריפה. לדוגמה, פוליסות ביטוח רכוש אינן מכסות בדרך כלל נזקים שנגרמו כתוצאה מהצתת אש שנעשתה על ידי הנפגע או על ידי מי מטעמו.

כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה

שיקולים משפטיים בנושא כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה

במקרה של שריפה, ישנם מספר שיקולים משפטיים שעל הנפגע לקחת בחשבון. מדובר על הוכחת האחריות לנזקי השריפה. כלומר, על הנפגע להוכיח שהשריפה נגרמה כתוצאה ממעשה או מחדל של אדם אחר. בנוסף יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין השריפה לנזק. כלומר, על הנפגע להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה ישירה מהשריפה. כמו כן, על הנפגע להוכיח את גובה הנזק שנגרם לו. אם הנפגע אינו מצליח להוכיח את אחד מהשיקולים הללו, הוא עלול שלא לקבל את הפיצוי המגיע לו.

 

מה מומלץ לעשות בעקבות נזקי שריפה?

מומלץ לרכוש ביטוח רכוש מראש כדי להגן על עצמכם מפני נזקי אש. בנוסף, יש לתעד את הרכוש וליצור רשימה כאשר עושים ביטוח. מומלץ גם לעשות  ביטוח צד ג' שיכסה נזקים שנגרמו לרכוש של אחרים. אם אתם בעלי בית, עליכם לרכוש ביטוח צד ג' כדי להגן על עצמכם במקרה של שריפה.

כמו כן, על מנת לקבל הגנה משפטית במקרה של נזקי רכוש משריפה, יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום שיפעל מול החברה המבטחת. לסיכום, על ידי ביצוע ההמלצות הללו, תוכלו להגן על עצמכם מפני נזקי אש ולקבל את הפיצוי המגיע לכם במקרה של שריפה.

כיסוי ביטוחי לנזקי שריפה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים