נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעתם במהלך שירותכם במערכת הביטחון? כך תקבלו אחוזי נכות

נפגעתם במהלך שירותכם במערכת הביטחון_ כך תקבלו אחוזי נכות

התקופה שאנו חווים לאחרונה במדינה הביאה נפגעים חדשים רבים מקרב כוחות הביטחון, בדרגות פגיעה שונות ובסוגי פגיעה שונים. לעיתים קרובות נפגעים מקרב כוחות הביטחון לא יודעים או לא מצליחים להתמודד מול המערכות הבירוקרטיות כדי להשיג את המגיע להם, לרבות אחוזי נכות וטיפול הולם. במאמר שלפניכם נציג את הדרך לקבל אחוזי נכות, כדי שלא תתפשרו על המגיע לכם.

 

מה הם אחוזי נכות?

כשמדובר על נפגעי שירות הביטחון בישראל, בכל הקשור אל אחוזי נכות משרד הביטחון הוא הכתובת לטיפול בנושא. אחוזי נכות הם הסימון לגובה הפגיעה שחווה החייל במהלך השירות שלו, ולפיכך לגובה התגמול שהוא זכאי לקבל.

אחוזי נכות מ0-9% מזכים בהכרה בלבד בנכות ללא תגמול כספי.

אחוזי נכות מ10-19% מזכים בתגמול חד פעמי.

מ- 20% ומעלה מקבלים כבר תגמול חודשי.

לאורך השנים הפגיעה יכולה להחמיר או להשתפר, וניתן לעבור את התהליך מול משרד הביטחון מספר פעמים ולעדכן את אחוזי הנכות שלכם.

 

איך מקבלים אחוזי נכות?

תהליך קבלת אחוזי נכות והכרה בנכות במשרד הביטחון מתחיל בהגשת תביעה לקצין התגמולים. קצין התגמולים הוא גורם רשמי מטעם משרד הביטחון שתפקידו הוא לברר את הקשר הסיבתי בין הפגיעה, או הנכות של האדם לבין שירותו הצבאי. יש למלא טופס פגיעה בו מפורט נסיבות המקרה, ויש לצרף עדים ומסמכים רפואיים.

חובת ההוכחה על הקשר בין השירות לפגיעה נופלת על החייל.

בנוסף, ניתן להגיש תביעה לקצין התגמולים בעקבות החמרה של הפגיעה לאורך השנים ובקשה לעדכון אחוזי הנכות.

חשוב לזכור שהתביעה לקצין התגמולים נמצאת על התפר שבין העולם הרפואי למשפטי בגלל הצורך להוכיח קשר סיבתי בין המצב הרפואי היום לשירות במערכת הביטחון, לפיכך חשוב לזכור שאתם לא צריכים רק רופא מלווה לתהליך אלא גם מומחים בענייני משפט.

 

איך נקבעים אחוזי הנכות?

לאחר שקצין התגמולים אישר את הקשר בין מצבכם הרפואי לשירות שלכם במערכת הביטחון, המקרה עובר לוועדה רפואית של משרד הביטחון. תפקיד הועדה הרפואית היא לקבוע את גובה אחוז הנכות ומכך נגזר גם גובה הפיצוי. לכן הועדה הרפואית היא שלב חשוב מאוד בתהליך קבלת אחוזי נכות. גם בשלב זה יש חשיבות לקשר בין הפעילות והשירות לבין אופי הפגיעה, או ההחמרה של המצב הרפואי, ושוב זה מוצא אתכם בתפר בין עולם המשפט לעולם הרפואי. לוועדה הרפואית צריך להגיע כמובן עם חוות דעת מומחים אבל חשוב גם לארגן את הטיעונים שלכם בשפה משפטית, שמנכיחה את הקשר לשירות כל הזמן.

 

תהליך ההכרה בנכות במשרד הביטחון

תהליך ההכרה יכול להיות תהליך מורכב, שבו אתם נתקלים בחוסר אמון מצד המערכת שתפקידה לאמת נפגעים אמיתיים ולא אמיתיים. לפעמים בתהליך הזה המערכת מאבדת את יכולת הקשב שלה, לכן חשוב מאוד להבין שמול מערכות גדולות צריך לעבוד גם על האופן בו מציגים את המקרה, איך מתעדים וממסמכים אותו, ואיך בונים תיק שיאפשר לכם להשמיע את קולכם. להשגת תהליך מוצלח כזה, כדאי להתייעץ עם אנשים שעברו אותו בעבר ועם מומחים בתחום.

 

סיכום

משרד הביטחון מעניק אחוזי נכות לנפגעים שחוו פגיעה במהלך השירות שלהם. בתקופה האחרונה כמות הנפגעים גדלה מאוד. כדי לאמת שהפגיעה אכן קרתה במהלך השירות, הנפגעים צריכים לעבור תהליך מורכב שחשוב שימצאו את הליווי הנכון בשבילו.

אחוזי נכות משרד הביטחון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול