נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד נהגים יכולים לקבל בחזרה את זכות הנהיגה לאחר פסילה?

Driver

במקרים של האשמות בנהיגה בשכרות או בנהיגה במהירות מופרזת, קצין משטרה רשאי על פי החוק לפסול את הרישיון של הנהג למשך 30 יום ואף לתקופה של 60 יום במקרה של תאונת דרכים. במקרים של תאונת דרכים קטלנית הפסילה יכולה לעלות ל-90 יום. כיצד ניתן לקבל את הרישיון בחזרה?

 

כיצד ניתן להחזיר את הרישיון לאחר פסילה?

במקרים מסוימים ניתן לערער על החלטת השוטר בבית משפט. תהליך ערעור זה נקרא בפ"מ (בקשה לביטול פסילה מנהלית). במידה והרישיון נפסל ע"י בית המשפט לתעבורה, הנהג יידרש לפנות למשרד הרישוי כדי לקבל את הרישיון. עליו להצטייד בטופס המעיד על הפקדת הרישיון במזכירות בית המשפט ויש לצרף את העתק גזר הדים וכתב האישום.

 

כיצד מחזירים את הרישיון אם הוא נפסל ע"י קצין משטרה?

במקרה בו קצין משטרה פסל את הרישיון שלכם תוכלו לפנות לעורך דין הבקיא בדיני תעבורה. עורך הדין יוכל לנסות להחזיר את הרישיון שלכם באמצעות פנייה לבית המשפט לתעבורה. מומלץ לפנות לעורך דין לפני ההכרעה וכך לא תצטרכו להמתין להליך החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה. במידה והרישיון שלכם נפסל על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים תוכלו לפנות לעורך דין ייעודי העוסק במקרים מסוג זה.

 

בירוקרטיה בתהליך החזרת הרישיון

החזרת הרישיון לאחר הפסילה עלולה לכלול מכושלים וקשיים רבים. במקרים מסוימים, נהגים חדשים או צעירים אשר רישיונם נשלל, מקבלים סירוב מהגורם ששלל להם את הרישיון. לחילופין, הגורם השולל עלול לחייב את הנהג לבצע מבחנים כדי לקבל את הרישיון בחזרה. מבחנים אלו אינם בגדר חובה, ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה מקצועי שיכול לסייע במקרים מסוג זה. עורך דין מיומן יוכל להבטיח לכם שהרישיון שלכם יחזור אליכם בהתאם לזכויות ובהתאם לחוקים הרלוונטיים.

 

מה כולל תהליך החזרת הרישיון?

תהליך זה כולל מעבר בין גורמים רבים, המתנה בתורים, מילוי טפסים רבים והגשת ניירת. אמנם תהליך זה עלול להיות ארוך ומתיש, אך אין ברירה. תהליך זה עשוי לגזול זמן יקר, לגרור הוצאות כספיות ואף לבוא על חשבון ימי עבודה. בדיוק בגלל סיבות אלו, חשוב מאוד לפנות לעורך דין. עורך דין יוכל לסייע לכם בהתעסקות זו, לייעל ולקצר את תהליך החזרת הרישיון. חשוב לציין כי ניתן להאיץ בתהליך זה עד גבול מסוים, וכי נהיגה בזמן שלילה הינה אסורה ומהווה עבירה חמורה.

 

לסיכום

במקרה של פסילת רישיון, תהליך החזרת הרישיון משתנה בהתאם לגורם שהיה אחראי על הפסילה. כאמור, בתהליך זה ישנם קשיים ואתגרים, ולכן פנייה לעורך דין העוסק בתחום יכולה להקל על התהליך. חשוב מאוד לנהוג בזהירות כדי להימנע ממצב של פסילה, אך במידה ורישיונכם נפסל, ניתן לטפל בכך ולדאוג שיחזור.

Driver

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה