נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה להגיש בקשה לעונש על תנאי במשפט פלילי

מאזיים

אם אדם נמצא אשם באישום פלילי הוא יכול לבקש שהעונש יהיה על תנאי, כלומר שימומש רק באם האדם יעשה עבירה נוספת.

על פי חוק, בית משפט יכול לקבוע שעונשים על אישום פלילי יהיו על תנאי. הרעיון הוא שהשופט (מסיבות מסוימות אשר נפרט בהמשך) יכול להחליט שלמרות שהחשוד אכן אשם, עונשו יופעל רק אם במהלך השנים הבאות אותו אשם יבצע עבירות נוספות ספציפיות. אם האשם אינו יבצע את אותן העבירות, העונשים לא יתקיימו בפועל.

 

מדוע כדאי לשאוף לעונש על תנאי במצבים מסוימים?

במידה ואתם עומדים להיות מורשעים על עבירות מסוימות או שכבר נמצאתם אשמים בסופו של משפט פלילי, מומלץ להמיר את העונשים להיות על תנאי, גם אם הדבר יעלה סכום כסף מסוים. הדבר היחיד שאתם צריכים להיות בטוחים בו הוא אתם, כלומר לסמוך על עצמכם שלא תבצעו עבירות נוספות. במידה ואכן תעמדו בתנאים, לא תצטרכו לבצע את העונש – לשבת בכלא, לעשות עבודות שירות ועוד שלל עונשים שהשופט יכול לקבוע.

 

מהו החלק בעונש אשר יכול להיות על תנאי?

בסמכות בית המשפט אשר קבע מאסר לנאשם לקבוע איזה אחוז מן העונש יהיה על תנאי. כלומר, בית המשפט יכול לקבוע שכל העונש יהיה על תנאי, אך בסמכותו גם לקבוע שרק חצי מן אותו עונש שהטיל עליו יהיה על תנאי.

 

באילו נסיבות העונש יכול להיות על תנאי?

בית המשפט ישקול להטיל עונש על תנאי במצבים מסוימים ולא לכל סוגי העבירות. לרוב, העבירות שהוא כן יתחשב בהן יהיו עבירות שאינן נחשבות לחמורות. דוגמאות קיצוניות לעבירות בהן השופט לא אמור להתחשב – רצח או חטיפה. בנוסף, ניתן לתת עונש על תנאי כאשר בית המשפט יאמין שיש להתחשב בנסיבות הספציפיות של אותו הנאשם.

 

כמה שנים קדימה התנאי תקף?

כאשר מדובר במאסר על תנאי, ישנה הגבלה משני הצדדים על הזמן בו התנאי עומד. מדובר במינימום על שנה אחת קדימה בה הנאשם צריך לעמוד בתנאים, בשנה זו אם יעבור על התנאים אז העונש יהפוך להיות עונש בפועל. מקסימום השנים קדימה שבית המשפט יכול לתת תוקף לתנאים הוא כ- 3 שנים.

 

מתי מתחילה הספירה של תוקף התנאי?

כאמור, במאסר על תנאי תוקף התנאי יהיה בין שנה אחת ל- 3 שנים על פי החלטת בית המשפט. זמן זה יתחיל בסוף המשפט, כלומר מתי שהנאשם יקבל את הגזרה, או לחילופין – ביום בו שוחרר מהכלא כאשר מדובר במצב בו אותו נאשם מרצה גם עונש בפועל.

 

לסיכום

לסיכום, עונשים לנאשמים בבית המשפט יכולים להיות על תנאי, כאשר רק אם הנאשם יבצע בשנים הקרובות עונשים ספציפיים שהשופט ייקבע אז העונשים ייצאו לפועל. כדאי לבקש את העונשים להיות על תנאי אם אתם סומכים על עצמכם שלא תעשו את העבירות בעתיד.

 

פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול