נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב שעורך הדין שלך יכיר את תחנת המשטרה שבה נעצרת

איש קורא

לייצוג על ידי עורך הדין ישנה חשיבות רבה מאוד בהליך הפלילי כולו ובשלב המעצר בפרט.

הגנה משפטית הינה זכות בסיסית שמטרתה להגן על כל אדם מחקירה והליך פלילי לא הוגן.

מעבר לעובדה שחשוב מאוד לבחור עורך דין מקצועי המתמחה בתחום הפלילי בו הסתבכתם, חשוב מאוד גם לבחור עורך דין אשר מהאזור שלכם ואשר מכיר את תחנת המשטרה בה נעצרתם.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין כבר בשלב המעצר? ולמה חשוב שעורך הדין יכיר את תחנת המשטרה שבה נעצרת?

 

מעצר – משמעות וזכויות

אדם אשר ביצע או חשוד בביצוע של עבירה פלילית, עשוי במקרים רבים להעצר לחקירה בתחנת המשטרה. הליך זה הינו חלק מהליך החקירה של העבירה. מעצר החשוד יכול להתבצע מיד לאחר ביצוע המעשה, לדוגמה חשוד אשר נתפס בעת ביצוע העבירה (למשל שודד שנתפס בעת ביצוע השוד). לעומת זאת, מעצר של חשוד יכול להעשות גם שנים ארוכות לאחר ביצוע העבירה. למשל במקרים בהם תלונה הוגשה שנים אחרי ביצוע העבירה או אם הליך החקירה היה ארוך ורק בתומו נמצאו החשודים בביצוע העבירה.

אדם אשר נעצר על ידי המשטרה בדרך כלל מוגדר כחשוד בביצוע העבירה. ישנו מגוון רחב של זכויות המגיעות לכל אדם אשר נמצא בהליך מול מערכת המשפט והחוק בישראל. אחת הזכויות החשובות ביותר הינה הזכות לייצוג והתייעצות עם עורך דין בטרם שלב החקירה. כל זאת, בכדי למנוע הפללה עצמית ופגיעה בזכויות הנוספות של הנחקר. בשל כך ובשביל לקבל את ההגנה המשפטית המגיעה לכם חשוב לפנות לעורך דין מיד לאחר המעצר (ואף עדיף לפני, אם ידוע לכם על חקירה בנושא שלכם).

 

התפקיד של עורך הדין בשלב המעצר

לעורך דין פלילי יש שני תפקידים עיקריים בשלב המעצר של החשוד בעבירה פלילית.

  1. שמירה על זכויות החשוד – מרבית העצורים אינם מודעים לזכויות שלהם ולכן לעיתים קרובות החקירה מתבצעת עם הפרה שלהן. לדוגמה ישנה חובה שהחקירה תתבצע בשפה שהחשוד מבין ומכיר.
  2. הבנת החשדות והראיות – בשלב המעצר, למשטרה כבר יש חשדות וראיות כנגד החשוד. חשוב מאוד להבין מהן וזאת כדי לייצר קו הגנה. כמו כן, מידע זה מאפשר לתת מענה לאפשרויות שחרור בערבות או שחרור למעצר בית.

 

הכרות מוקדמת וקשרים זה שם המשחק

עורך דין אשר מכיר את תחנת המשטרה בה נעצרתם יכיר בדרך כלל את השוטרים אשר משרתים באותו תחנה. באופן הזה, עורך הדין יכיר את שיטות החקירה שלהם וידע למי ניתן לפנות כדי לזרז תהליכים או לקבל תשובות. נוסף לכך, בדרך כלל כשיש הכרות מוקדמת ישנם גם קשרים עם אנשי אכיפת החוק, דבר שיכול להעויל לכם מאוד, למשל לאפשר ביקורים או קבלת מידע מוקדם מהמותר.

לכן, אם אתם גרים למשל בחיפה ונעצרתם בחיפה חשוב מאוד לבחור עורך דין פלילי בחיפה וזאת כדי להגדיל את ההכרות שלו עם האזור ועם תחנת המשטרה.

שופט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול