נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה צריך עורך דין לדיני עבודה?

חוקי עבודה

יחסי עובדים ומעבידים בישראל ובעולם תמיד היו כאלה שמזמינים מתחים מסוגים שונים ומשונים. מתחים אלה גרמו, גורמים ועוד יגרמו לסכסוכי עבודה משפטיים ומחאתיים. בישראל קיימים חוקי עבודה שונים שעל כל מעסיק לעמוד בהם. בכל הנושאים האלה מתעסקים עורכי דין לענייני עבודה. פירטנו על כך בכתבה שלפניכם. 

 

דיני עבודה בישראל ועורכי דין לנושא

בישראל ישנם חוקים, שמטרתם להגן על זכיותיו הבסיסיות של כל עובד. חוקים אלה נקראים חוקי מגן. בנוסף אליהם ישנם חוקים, הסכמים קיבוציים ופסקי דין, שגם הם מוסיפים שכבות הגנה נוספות לעובדים או לחלק מהם. בחוקים אלה ניתן למצוא הגבלות על שעות עבודה, חיוב תשלום על עבודת שעות נוספות ועל עבודה בימי מנוחה, הגבלות העסקה על ילדים ונוער ועוד חוקים רבים להגנה על עובדים.

לעיתים קרובות יש צורך בעורך דין שיש לו מומחיות לדינים אלה ולדיני עבודה בכלל. עורכי דין אלה דואגים לשמירה על זכויותיהם של עובדים ומעסיקים. אספנו מספר מקרים שבהם כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה.

 

שמירה על זכויות העובדים במקומות עבודה שונים

שמירה על זכויות של עובדים במקום עבודה הוא אחד מהתפקידים החשובים ביותר של עורכי דין לדיני עבודה. לעיתים קרובות במדינת ישראל, עסקים, חברות ותאגידים מתעלמים מדרישות החוק, ופוגעים בזכויות של העובדים שלהם.

במקרים אלה, ראשית יש להבין האם התבצעה פגיעה בזכויות העובדים, ובמידה וכן, לעיתים יש צורך בכתיבת מכתב רשמי מעורך דין על מנת לתקן זאת. במקרים אחרים, עצם ההעלאה של הנושא על ידי העובד תגרום לתיקון של המצב. אם אתם זקוקים לייעוץ לגבי זכויות בעבודה, היכנסו לקישור לקריאת מידע נוסף ולקבלת ייעוץ:  https://s-gigilaw.co.il.

 

הגשת תביעה בשם מועסק נגד מעסיק או מקום עבודה

במקרים בהם הגשת מכתב רשמי מעורך דין לא עזרה לתיקון הבעיה ולהשבת הזכות לעובדים, ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק בבית הדין לענייני עבודה. במקרים כאלה, עורך הדין לענייני עבודה יעריך את סיכויי התביעה ויעזור בהגשה שלה ובייצוג במהלכה.

 

הגשת תביעה בשם המעסיק כנגד המועסק

במקרים מסוימים ונדירים יותר, נגרמת למעסיק פגיעה על ידי המועסק שלו. מקרים אלה נגרמים בדרך כלל כאשר עובד ניצל את האמון שניתן בו לרעה או שהוא דיווח על עבודתו ועל ההוצאות שלו בצורה שקרית. במקרים כאלה, יש לתבוע את המועסק בבית דין לענייני עבודה, וגם לשם כך יש להיעזר בעורך דין לענייני עבודה.

 

התפקידים של עורך דין לדיני עבודה – סיכום

עורכי דין לענייני עבודה עוזרים לשמור על הזכויות של העובדים בישראל, בהתאם לחוקי ודיני העבודה השונים במדינה. עורך דין לדיני עבודה יכול לייצג תובעים ונתבעים במשפטים שקשורים ליחסים עבודה, לבאר סוגיות בעבור מעסיקים ומועסקים ועוד. עורכי דין לענייני עבודה מתמחים בדיני עבודה ובזכויות העובד.

חוקי עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה