נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי זכאי לפיצוי ממשרד הביטחון?

תביעות נזקי רשלנות רפואית

בישראל אזרחים רבים משרתים בגופי הביטחון השונים, אם בשירות חובה, מילואים או אפילו כעובדים. הגוף האחראי על כל המשרתים בכלל גופי הביטחון במדינה הוא כמובן משרד הביטחון. לכן ישנם מקרים רבים בהם מי ששירת בגוף ביטחון כזה או אחר, יכול לתבוע את משרד הביטחון לשם קבלת פיצויים. במדריך שלפניכם נסביר בקצרה מי זכאי לפיצוי ממשרד הביטחון, אילו פיצויים ניתן לקבל במקרים אלה, וכיצד תובעים את משרד הביטחון 

 

מי יכול לתבוע על נזקי גוף את משרד הביטחון?

גופי הביטחון בישראל הם רבים ומגוונים. בתוכם ניתן למנות את צה"ל, משטרת ישראל, משמר הגבול, שירות בתי הסוהר, שירות הביטחון הכללי ועוד רבים. בנוסף לכך, בגופי הביטחון בישראל קיימים סוגים רבים של שירות. חיילי חובה, שמחויבים לשרת כחלק מהתרומה שלהם למדינה. חיילי מילואים, שמגיעים רק בחלק קטן מהזמן, וגם עובדים רגילים מן השורה. כל מי שנמצא בקבוצות הללו זכאי לתבוע את משרד הביטחון במקרה שנפצע או חלה כתוצאה משירותו.

 

מהם נזקי גוף ומתי הם רלוונטיים לשם קבלת פיצוי?

נזקי גוף הם כלל הנזקים שנגרמים לאדם בצורה גופנית או נפשית, וזאת בשונה מנזקי רכוש. בישראל ניתן לקבל פיצוי בגין נזקי גוף בכמה מקרים כדוגמת תאונת עבודה, תאונת דרכים וכן במקרים של תביעות נזיקין, וביניהם תביעות נזקי רשלנות רפואית. במקרי רשלנות רפואית יש צורך להוכיח רשלנות או עוולה שנעשתה כלפי הנפגע מנותן הפיצוי.

במקרה של תאונת דרכים או תאונת עבודה, אין צורך בהוכחת עוולה בכדי לקבל תשלום פיצויים. במקרה של פיצויים מטעם משרד הביטחון, נתייחס אל הנושא כאילו הוא תאונת עבודה, ומשרד הביטחון הוא המעסיק של כלל המשרתים בגופי הביטחון.

 

מהם הפיצויים שניתן לקבל מטעם משרד הביטחון?

ניתן לקבל ממשרד הביטחון פיצויים מסוגים שונים. תשלום של קצבה חודשית או סכום חד פעמי הם כמובן המקובלים ביותר. עם זאת ניתן לקבל את פיצוי גם באמצעות עזרה בלימודים, בשכירת דירה, מתן הנחות במיסים, אחזקת רכב ועוד דרכים שונות.

 

כיצד תובעים את משרד הביטחון לשם קבלת פיצוי?

בכדי לתבוע את משרד הביטחון יש להגיש תביעה לקצין התמלוגים של המשרד. לאחר מכן יחל הליך שיימשך לפחות מספר חודשים עד לקבלת האישור בדבר הפציעה וקביעת גובה הפיצוי שיינתן לתובע.

 

פיצויים ממשרד הביטחון  – סיכום

בישראל פועלים גופי ביטחון שונים. לצורך העניין, כל המשרתים בגופי הביטחון למיניהם נחשבים כמועסקים על ידי משרד הביטחון. בהתאם לכך, במקרה של פציעה במהלך השירות הם זכאים לתבוע לשם קבלת פיצוי בגין נזקי גוף. נזקי גוף הם נזקים שנגרמו לגופו או לנפשו של אדם. ניתן לקבל פיצויים שונים מטעם משרד הביטחון. לשם קבלת פיצויים אלה יש להגיש תביעה לקצין התמלוגים של משרד הביטחון.

תביעות נזקי רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול