נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן לוקח לפרק שותפות על נכס ואיך עושים את זה

נכס

חוק המקרקעין קובע זכות בסיסית והיא הזכות לפירוק. כל זאת קורה בתנאי והשותפים מסכימים לבקשת פירוק השותפות והתהליך הוא קצר ומהיר.
אבל, הדברים האלו יכולים להשתנות כאשר ישנו שותף אחד שמתנגד לתהליך.

השקעת בנדל"ן ורוצה לעזוב את ההשקעה ? הנה כמה דברים שחשוב לדעת

גם אם השקעתם בנדל"ן ואתם רוצים לעזוב את ההשקעה, או במקרים רבים יותר בהם ישנם מספר יורשים על נכס שרוצים לפרק את השותפות, אין לכם ממה לדאוג, פירוק שיתוף במקרקעין זה עסק פשוט מאוד ולא מסוך כמו שרבים נוטים לחשוב.

יש הרבה זכויות שמעוגנות בחוק, אחד מאותם חוקים הוא חוק המקרקעין שקובע באופן ברור שכל שותף יכול לבקש את פירוק השותפות בכל שלב, גם אם מדובר על השקעה בנכס שעדיין בתהליך בנייה, יכול השותף לבקש את הפירוק.

שותפים עסקים

איך הפירוק נעשה בצורה מהירה כל כך ?

השותף שמעוניין לצאת מההשקעה, יכול או למכור את החלק שלו לשותפים האחרים (או לחלק בין כולם או לשותף אחד בלבד שיסכים לקחת את החלק, כל זאת כמובן בהסכמה ג'נטלמנית של השותפים האחרים) או לגורם חיצוני אחר שירצה לקנות את חלקו של המעוניין לצאת מההשקעה.

גם מכירה של נכס על ידי שני בני זוג לצד ג' נחשבת לפירוק שיתוף בהסכמה על ידי מכירה.

לכן, הדרך המהירה ביותר של פירוק שותפות היא מכירת החלק לצד ג' או למספר קונים אחרים המעוניינים לרכוש את חלקו של המוכר (שמעוניין לצאת מהשותפות).

אבל מה קורה שאחד מהשותפים מתנגד לפירוק ?

בתי המשפט בישראל באופן כמעט גורף מעודדים את פירוק השותפויות במקרקעין ורואה את זה בתור זכות בסיסית של המעוניין לצאת מהשותפות.

לא משנה מהם אחוזי הזכאות של המעוניין לפרק, גם אם מדובר על אחוז אחד בלבד, הדורש לצאת מהשתפות זכאי לדרוש אותה בדיוק באותה מידה כמו אחד עם למעלה מחמישים אחוזי שותפות במקרקעין.

בנוסף, במקרים של פירוק שותפות במקרקעין לא חלה התיישנות (מכאן כי בכל שלב יכול כל אחד למכור את חלקו בשותפות גם לאחר תקופה ארוכה מאוד של שותפות בנכס).

מה בודקים לפני שמפרקים ?

רוצים לפרק את השותפות שלכם ? אין בעיה, רק יש כמה דברים חשובים שכדאי מאוד לבדוק לפני שמבצעים את תהליך הפירוק.

שלב ראשון :

בדיקת רישום הזכויות, הצד שרוצה לפרק את השותפות, צריך לוודא היכן רשומות הזכויות שלו, אם המקרקעין רשום בטאבו, צריך מבקש הפירוק לגשת לבית משפט השלום של האזור בו הזכויות רשומות.

יש את הנטייה לחשוב כי זכויות הרשומות בטאבו בסכומים של מילונים איתם יש לגשת לבית משפט מחוזי, אבל טיפול זה עדיין נעשה בבית משפט השלום.

שלב שני :

אם המקרקעין רשום בחברה קבלנית, התביעה תוגש לבית משפט שלום או מחוזי, כאן זה יעשה בהתאם לשווי המקרקעין.

מקרקעין עד שני מיליון שקלים חדשים יטופלו בבית משפט השלום, מעל לסכום זה יטופלו בבית משפט מחוזי.

שלב שלישי :

פירוק מסיבת סכסוך משפחתי, כאן בשונה משני הסוגים האחרים, לא משנה היכן רשום הנכס. פירוק מסיבה של סכסוך משפחתי תידון בבית משפט של עניני משפחה, לא משנה מה גובה סכום הנכס או היכן הנכס רשום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מקרקעין
בית
מדריך הערכת שווי דירה

חושבים שהגיע הזמן להיפרד מהדירה הישנה שלכם? רוצים למכור אותה? אם כך, אין ספק שאתם צריכים לדעת, לפני הכול,