נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה נדרש כדי לפתוח תיק גירושין

שופט מרכזי

על מנת לפתוח בהליכי גירושין יש צורך לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני בו מתנהל מתן הגט.

רק בית הדין הרבני מוסמך לנהל את הליך הגט, ואת התביעה עצמה ניתן לנהל גם בבית משפט אזרחי לדיני משפחה.

המאמר יפרט מה נדרש כדי לפתוח תיק גירושין.

 

בקשת גירושין ברבנות

כל זוג שנישא בטקס יהודי דתי או אזרחי ונפרד על מדרגות הרבנות כאשר הוא מפרק את התא המשפחתי, צריך להגיש בקשה לגירושין. על מנת שהאישה תקבל גט מבעלה ותותר לכל אדם חוץ מלכהן, לפי חוקי המדינה, יש להתחיל את תהליך הגירושין בבקשת גירושין מהרבנות. הבקשה היא למעשה חלק מתיק הגירושין. למרות שהגט ניתן רק ברבנות, אפשר להמשיך לדון בתיק הגירושין בבית משפט אזרחי ולנהל את שאר ענייני הגירושין שם.

 

מה נדרש בתיק הגירושין?

בן הזוג היוזם את תביעת הגירושין צריך למלא תביעה עם הפרטים שלו ושל בן או בת הזוג שלו. בתביעה ממלאים את הסיבה לגירושין ומצרפים ראיות ועדויות בהתאם לצורך. את פתיחת התיק ומילוי התביעה מומלץ לעשות ביחד עם עו"ד גירושין על מנת שלא יהיו שגיאות. עורך הדין יגיש את התיק לבית הדין הרבני לצורך קבלת הגט. הרבנות תקבע מועד בו יינתן הגט ולפני הטקס הדיינים ינסו לעשות שלום בית בין בני הזוג. אם זה לא יוצא לפועל ייקבע דיון לצורך פתיחת התיק ולמתן הגט.

 

בקשה לעניינים הקשורים לגירושין

לבקשה זו קוראים תביעה כרוכה ואותה מגישים ביחד עם תביעת הגירושין. מדובר על כל ענייני חלוקת הרכוש, משמורת, הסדר ראייה, מזונות וכד'. מצרפים אותה לתיק הגירושין עם מסמכים נלווים של תלושי שכר, אישור הבנק וכד'. למרות שהתביעה הכרוכה למעשה מוגשת לבית הדין הרבני ניתן לדון בה בבית המשפט האזרחי.

 

מרוץ סמכויות

מרגע קבלת הגט מתחיל מרוץ בין בני הזוג מי יגיש את התביעה ראשון ולאיזה בית משפט, רבני או אזרחי? לכל אחד יש אינטרס שבית המשפט יפעל לטובתו מכיוון שבית הדין הרבני פועל אחרת מבית הדין האזרחי. עורך הדין מייעץ לבן הזוג שפנה אליו היכן המקום האידאלי לעריכת המשפט עבורו כי לכל אחד מבתי הדין יש יתרונות וחסרונות משלו. בנוסף, פתיחת תיק גירושין יכולה להשפיע על כל ההליך המשפטי ולכן עורך דין המתמחה בגירושין יסביר לפונים אליו את כל הזכויות והחובות שלהם ויפעל אך ורק לפי האינטרסים של לקוחותיו.

 

האם עלות פתיחת תיק גירושין היא גבוהה?

על מנת לפתוח תיק גירושין יש לשלם לבית המשפט אגרה של כמה מאות שקלים. חוץ מזה יש לקחת בחשבון את עלויות שכר טרחה של עורך הדין לייעוץ ולייצוג בבית המשפט. העלות בין עורכי הדין שונה ונקבעת בהתאם לכל מקרה לגופו.

 

ציוד משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין