נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות אבנים בכליות?

אבנים בכליות

הכליות בגוף האדם משמשות בעיקר לוויסות משק המים בגוף, ולהרחקה של חומרים זרים, אבל בין תפקידיהן נמנים גם שמירה על נפח הדם הגוף, שמירה על לחץ דם בריא, איזון חומציות בדם. כלומר, לכליות יש תפקיד קריטי בעיבוד המים בגוף וגם בשמירה על הגוף מסכנות שעלולות להיגרם לו כתוצאה מחומרים כימיים למשל.

ישנם מצבים וסיבוכים רבים שקשורים לפעילות הכליות. למשל, אבנים בכליות. האם זה מספיק כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

 

פטור ממס הכנסה

פטור מתשלום מס הכנסה היא זכות שמבוססת בחוק ועל פיה, מי שעומד בתנאים מסוימים, זכאי לקבל פטור, חלקי או מלא, מתשלום מס הכנסה. אחת הסיבות שמזכות אזרח בפטור כזה הוא נכות ברמה גבוהה של לפחות 90%. קביעת אחוזי הנכות מתקיימת בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

לאחר שנקבע אחוז הנכות ואחוז אובדן הכושר להשתכרות, תקבע הקצבה הראויה במסגרת הביטוח הלאומי ולאחר מכן, יהיה ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה לרשות המיסים. התהליך אינו פשוט וקצר אבל מדובר על זכאות שתחסוך לכם סכומים ניכרים. לפרטים נוספים: https://biahz.com.

מס הכנסה

אבנים בכליות

אבנים בכליות הם גושים שהתקשו מחומרים מומסים שמצויים בשתן ועלולים לנדוד במערכת השתן ולייצר חסימה או זיהום שמלווים בכאבים קשים. כאמור, פטור ממס הכנסה מוענק, בדרך כלל רק למי שאחוזי הנכות שלו עולים על 90%. על פי המידע של הלקויים בביטוח לאומי, אבנים בכליה אחת הוא סעיף שמזכה ב-10% עד 20% נכות ואבני כליות בשתי הכליות מזכים ב-40% נכות.

כלומר, מצב של אבנים בכליות, בעצמו אינו עולה לרמת אחוזי הנכות שמזכה בפטור מתשלום מס הכנסה. אבל חשוב לזכור שסך אחוזי הנכות של אדם מקבצים את אחוזי הנכות של כלל הלקויות בגופו, כך שגם 20% או 40% נכות יוכלו להיות חלק מחישוב של אחוזי נכות גבוהים יותר.

 

מחלות קשות

פטור מתשלום מס הכנסה מוענק, על פי ההגדרה, לסובלים ממחלות קשות. לצערנו, אבנים בכליות כמו גם ליקויים גופניים אחרים עלולים להיות סימן למצבים חמורים יותר או להוביל, בהמשך, להחמרה במצב. כל אלה עלולים להכניס גם את הסובל מאבנים בכליות לרשימת הזכאים לפטור ממס הכנסה.

מחלה קריטית

לעומת זאת, מי שסבל מאבנים בכליות ועבר ניתוח להוצאתן. אם לאחר הניתוח התאושש והכליות מתפקדות כראוי, אחוז הנכות של החולה, בקשר לאבנים בכליה, יחזור להיות 0%.

 

סיכום

ברשימת המחלות הקשות, שמקנות לסובל מהן אחוזי נכות גבוהים ופטור מתשלום מס הכנסה, מופיעות גם מחלות בכליות. אבנים בכליות הן מצב נפוץ שעלול להחמיר מאוד אבל בדרך כלל אין לו השפעה מתמשכת על התפקוד והוא יכול להיפתר, באמצעים רפואיים מוכרים. אבל אם האבנים בכליות יגרמו לסיבוכים, ייתכן מאוד שאחוזי הנכות יחושבו על פי המצב החדש, למשל זיהום כרוני כתוצאה מניתוח הוצאת אבנים.

אבנים בכליות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
חוקרים פרטיים
תפקידם של חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות ומתן תובנות חשובות בתחומים שונים של אכיפת חוק, חקירות חברות ועניינים

לשאת נשק
8 סיבות לשאת נשק כנשים

בעולם של היום, בטיחות אישית היא הדאגה העיקרית של נשים. עם העלייה בשיעורי הפשיעה והחדשות הבלתי פוסקות על תקיפות

5 סיבות לעבוד בעגלות
5 סיבות לעבוד בעגלות

עבודה בעגלות, בין אם כדייל בעגלה ובין אם כנציג שירות לקוחות, עשויה להיות לא הבחירה הראשונה בקריירה שעולה על

הגירת ילדים
5 שיקולים בהגירת ילדים

הגירת ילדים לחו"ל אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בילדים להורים גרושים. כדי להסדיר את העניין הזה, יהיה

מִשׂרָד
כמה עולה להשכיר משרד?

איזה כיף! החלטתם לפתוח עסק או שהעסק הקיים התפתח והגיעה העת לשכור משרד! אז מה חשוב לדעת? עלות שכירות