נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו החוק האמיתי לגבי הפעלת גריל במרפסת

גריל מדומה

השטח הפרטי של אזרחי ישראל כולל את בית המגורים ואת הגינה הסובבת אותו.

המחוקק שואף להעניק את החירות המקסימלית לכל אדם בשטחו הפרטי, אך ישנן מספר הגבלות אשר נועדו למנוע פגיעה משטח הבית באיכות חייהם של המתגוררים מסביבו.

התקנות הנוגעות להפעלת גריל במרפסת נועדו לשמור על שוויון בין שתי שאיפות אלו.

במאמר זה נפרט מעט על התקנות בנושא.

 

פגיעה בבטיחות הסביבה

הדלקה של גריל במרפסת, בין אם מדובר על גריל גז איכותי שנרכש דרך האתר https://www.bbq.co.il או גריל פחמים סטנדרטי, דורשת שמירה מרבית על בטיחות הסביבה. זכותכם המלאה להכין מזון כאוות נפשכם בשטח הבית, אך אין לכם את הזכות החוקית לסכן את חיי העוברים ושווים. הדלקת מדורה למשל כאמצעי להכנת פחמים להדלקת הגריל היא אינה חוקית בשטח הבית, בשל הסיכון לשריפות שעלולות לעלות בחיי אדם. השימוש בגריל שלכם חייב להיות סביר. ההגדרה של השימוש הסביר היא סבוכה, ונובעת מהציפיות של שמירה על בטיחות מהאדם הממוצע. הדלקה של גריל בעזרת כמות אדירה של דלק מתחת לצמחייה למשל, נחשבת לשימוש לא סביר שבגינו יתכן ותאלצו לעמוד לדין, בעיקר אם אחד מהנפגעים יוכל להוכיח שעשיתם זאת.

 

עבודה עם ציוד תקני

הדלקת גריל היא פעולה מסוכנת. הגריל יכול לפלוט לאוויר חומרים מזהמים ומסוכנים לבריאות. על גריל להיבנות בהתאם לתקנות הרלוונטיות בתחום. אסור לו להכיל כימיקלים נדיפים אשר יתפזרו לאוויר בשל החום הרב. אסור לו להיבנות מחומרים אשר עלולים להתפרק ולהיפרד זה מזה ועוד. העבודה עם הציוד התקני היא חלק חיוני מהאחריות הבסיסית שלכם לסביבת המגורים, ושימוש בציוד מזויף יכול לגרום לתקלה שגרתית להיות פלילית בטענה של רשלנות.

 

שמירה על איכות חיי השכנים

החירות שלכם לעשות בשטחם הפרטי ככל העולה על רוחכם, היא שרירה וקיימת כל עוד היא לא באה על חשבון זכותם הדומה של שכניכם. כאשר מדליקים גריל פחמים, באופן טבעי עולה ממנו ענן עשן אדיר ממדים. חשוב מאוד לנסות להיות שכנים טובים, ולהתריע בפני המתגוררים בבתים בטווח העשן מראש, כך שיוכלו לסגור את החלונות הרלוונטיים. במידה ואחד מהשכנים שלכם סובל ממחלת ריאות כרונית, כדאי מאוד לשקול שנית את השימוש בגריל פחמים בחצר הבית, מאחר והפגיעה בו עלולה להיות בלתי נסבלת. במקרים של פגיעה ברכוש השכנים בגלל העשן הרב, או חס וחלילה בבריאותם, יתכן ותהיו בסכנה של העמדה לדין.

 

הפעלה לצורך מסחרי

הפעלה לצורך מסחרי של גריל או מעשנת במרפסת, חייבת לעמוד בתקנות מחמירות בהרבה. מוסד אשר עוסק בבישול ומכירה של מוצרי מזון, חייב לעמוד בפיקוח מקיף של משרד הבריאות. משרד הבריאות קובע כללים נוקשים בנוגע לשמירה על ההיגיינה באזור העבודה, ובנוגע לאופן רכישת הבשר והכנתו. כמובן שהפעלה לצורך מסחרי גם מחייבת תשלום מיסים כדין.

 

קציצות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול