נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו הסכם טרום נישואין?

לחיצת ידיים בהסכם נישואין

העלייה החדה באחוזי הגירושין בישראל בעשרים השנים האחרונות גורמת לזוגות רבים לתכנן את העתיד ולהתכונן למקרה שבו היחסים יעלו על שרטון, חלק מהגדול מהזוגות עושים זאת באמצעות הסכמי ממון והסכמי טרום נישואין, אז מהו הסכם טרום נישואין?

 

הסכם טרום נישואין

המטרה העיקרית שההסכם משרת הוא פתרון בצורה חד משמעית של בעיות משפטיות שעלולות לעלות במהלך גירושין, הסדרתן מראש תסייע בהשגת הסכם גירושין מהיר וקל באופן יחסי.

ההסכם יכול להתייחס למגוון רחב של נושאים שעלולים לעלות בעתיד כמו סוגיות רכוש, גט, משמורת, מזונות ועוד.

סוג ההסכם הנפוץ ביותר הוא הסכם טרום נישואין בנושא רכוש, לאור העובדה שברוב הגדול של המקרים מדובר בסוגייה שמייצרת הכי הרבה סכסוכים ומאבקים שיכולים לגרור את הזוג המתגרש במשך שנים לבתי המשפט.

הסכם טרום גירושין מאפשר להסדיר את סוגיות הרכוש והכספים מבעוד מועד, כאשר שני הצדדים שקולים ואוהבים עדיין, ובכך מונע סכסוכי גירושין ארוכים ויקרים.

 

לאיזה עוד נושאים ניתן להתייחס בהסכם טרום נישואין?

הסכם טרום נישואין יכול גם להתייחס לסוגיית הגט עצמה, בהסכם אפשר לנסח מראש תנאים שיגבילו את הצד שמונע מהצד השני לקבל את הגט, אולי תופתעו אבל יש גם נשים שהם סרבניות גט, כך שיכול להיות שההסכם ישתלם לשני הצדדים.

חשוב לציין כי הסכם לא יכול לכלול דרישה או התחייבות חד משמעית למתן הגט באופן מידי לאור העובדה שזה מנוגד לזכות לרצון חופשי, יחד עם זאת ניתן לכלול צעדים מחייבים לפני מתן הגט כמו יעוץ זוגי, קנסות על איחור במתן הגט ועוד.

 

מתן תוקף חוקי להסכם טרום נישואין

ראשית כאשר מחליטים לחתום על הסכם טרום נישואין חשוב לפנות לייעוץ לעור דין על מנת שיסביר לכם מה כדאי לכלול בהסכם ועל מנת שהוא יכתוב את ההסכם בעצמו, עו"ד הסכם ממון לרוב יידע לתת את המענה הדרוש בנושא.

תוקף חוקי יוענק להסכם כאשר הוא יובא בפני נוטריון, רשם הנישואין או בית המשפט לענייני משפחה, לאחר הנישואין עצמם יש להביא את ההסכם לאשרור בפני בית הדין הרבני או בפני בית המשפט לענייני משפחה.

 

מתי כדאי לעשות הסכם ממון?

ניתן לשקול לעשות הסכם ממון כאשר נראה שהקשר הזוגי הולך לכיוון רציני של חתונה, כאשר גם אנשים שחיים זמן רב ביחד ומנהלים משק בית משותף יכולים לחתום על הסכם ממון כדי לכסות סכסוכים עתידיים.

 

מומלץ לא להעלות את הסכם הממון ממש לפני החתונה לאור העובדה שניסיון כזה יכול להפתיע את בן הזוג, או לגרום לתחושות לא נעימות, עדיף להעלות את הנושא לפני הצעת הנישואין כדי לעזור לצד השני לקבל את ההחלטה ולהבין אותה.

במקרים מסוימים מתקיים משא ומתן בין שני הצדדים מה שמדגיש ביתר שאת את החשיבות של תכנון ההסכם מראש ולא מתוך לחץ, לפני החתונה.

חתימה על הסכם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
עוד דיני משפחה
איך להתגרש מבלי לפשוט רגל

אצל זוגות רבים, גירושין זה דבר בלתי נמנע. פרט למשמעויות המשפחתיות והאישיות שיש לתהליך הגירושין אצל כל אחד, לתהליך

גבר מרושש
כמה עולה גישור גירושין?

אתם רוצים להיפרד? הבנתם לאחרונה שהזוגיות שבה אתם נמצאים היום לא תוכל ללוות אתכם לעוד שנים רבות? אם כך,

חתימה על הבית
הסכם ממון: כמה למה ואיך

הסכם ממון הוא הסכם אשר נחתם בין שני בני זוג, בכדי להבטיח חלוקה שוויוניות של הנכסים. המומחים של ארגון