נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי עתירה מנהלית ומי צריך להגיש אותה?

mohamed_hassan / Pixabay

עתירה מנהלית היא עתירה שכל אזרח יכול להגיש כנגד רשות וגופים ציבורים. כיצד מגישים את הבקשה ומה צריך לדעת בנושא, כל הפרטים – במאמר הבא.

עתירה מנהלית – מהי?

עתירה מנהלית היא עתירה אותה יכול להגיש כל אזרח כנגד רשות מקומית או גופים ציבורים, וזאת על מנת לשנות החלטה כמו גם חוקים ותקנות של הרשות או הגוף הציבורי. למעשה, מדובר בכלי המשפטי הטוב ביותר אשר ניתן לאזרח הפשוט, וזאת על מנת לעצור תהליכים אשר נראים לאזרח כלא הוגנים או אפילו לא חוקיים. למעשה, מדי שנה מוגשות בישראל מאות עתירות מנהלתיות, אולם מדובר בהליך משפטי סבוך אשר מצריך התקשרות עם עורך דין מומחה לתחום, וכעת נסביר מדוע.

מהי עתירה מנהלית

מה חשוב לדעת לגבי עתירה מנהלית?

עתירה מנהלית יכול להגיש כל אזרח, אולם העתירה חייבת להיות מגובה בנימוקים מעמיקים אשר ישכנעו את בית המשפט בצדקת התובע. למעשה, על מנת להגיש תביעה מנהלית ישנה חשיבות להגשה בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ 45 יום מהרגע שבו פורסמה ההחלטה של הרשות/הגוף, או מהיום שבו נודע לתובע אודות ההחלטה. עתירה מנהלתית רלוונטית למגוון רחב של נושאים, החל מגביית ארנונה גבוהה שלא כדין, החלטה של ועדות התכנון והבנייה לגבי הקמה של בניין נוסף בשטח המגורים כמו גם בנייה של בניינים ציבורים בשטחים ציבורים. אחד המאבקים המפורסמים ביותר בכל הקשור לעתירה מנהלית מתרחשת בימים אלו בתל אביב, וזאת בשל החלטה של עיריית תל אביב לאשר בניית מלון על קו החוף בכיכר אתרים, כאשר תושבי האזור כמו גם אזרחים נוספים הגישו מאות עתירות מנהליות לבית המשפט לצורך עצירת התוכניות ובחינתן מחדש. מדובר בדוגמא אחת מיני רבות, אולם היא מדגימה בצורה מצוינת את החשיבות של קבלת ייצוג משפטי ראוי, וזאת לאור העובדה כי הייצוג המשפטי אותם קיבלו האזרחים אכן גרם לכך שהתוכניות נבחנות מחדש, הן בוועדות והן בבית המשפט. מדובר במקרה אחד מיני רבים, ועל כן קבלת ייצוג משפטי ראוי הוא חיוני מאוד.

הגשת עתירה מנהלית באמצעות עו"ד גיא בית און

אם אתם כעת שוקלים להגיש עתירה מנהלית כנגד גוף ציבור או רשות, עליכם לדעת כי מדובר בתהליך מורכב ביותר אשר מצריך קבלת ייצוג משפטי ראוי, וזאת על מנת שהגשת העתירה תהיה מוצלחת כמו גם אפקטיבית. למעשה, מדובר בכוח היחיד שיש לאזרח כנגד רשות או גוף, ועל מנת שתוכלו  לממש את זכותכם תוכלו לפנות עוד היום למשרדו של עו"ד גיא בית און אשר מתמחה בהגשת עתירות מסוג אלו, בהצלחה יתרה. לבדיקת זכאותכם להגשת עתירה וכן קבלת פרטים נוספים, היכנסו לאתר בכתובת https://www.beiton-kidom.co.il השאירו פרטים מלאים ותוך זמן קצר נציג מטעם המשרד ישוב אליכם בכדי לתאם פגישת ייעוץ ראשונית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תביעות
תביעות סיעוד

איש מאיתנו לא היה רוצה לדמיין את עצמו במצב שבו הוא לא יכול לבצע פעולות בסיסיות כמו לפתוח את

Medicine
תביעות ביטוח

תביעות ביטוח הן בין התביעות הנפוצות ביותר, אולם על מנת לבצע את ההליך באופן הטוב ביותר חשוב להיוועץ עם