נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי פגיעה בעבודה ומי אחראי לטיפול בה

אלו שלבי הגשת התביעה

מעטים הם העובדים שמכירים את ההגדרה של המושג "פגיעה בעבודה". מדריך זה יציג בהרחבה את כל המידע החיוני אודות פגיעות העבודה השונות, כדי להעלות את המודעות לנושא ולסייע לנפגעים. קראו את המדריך הנוכחי בעיון ותהיו בטוחים שתוכלו לפנות לבעל המקצוע שיוכל לסייע לכם בהתמודדות עם המצב המורכב, במידה וחוויתם אותו.

 

פגיעה בעבודה – ההגדרה

יש מי שסוברים שפגיעה בעבודה הינה תאונה שמתרחשת בכותלי מקום העבודה בלבד. מדריך זה עולה לרשת כדי להעלות את המודעות לסברה השגויה הזו. שכן, המושג פגיעה בעבודה נוגע למצבים שבהם העובד נפגע לא רק במקום העבודה, אלא בדרך אליו או בחזרה ממנו. כך שבעצם, פגיעה מסוג זה יכולה להתקיים בעקבות התרחישים הבאים:

  • תאונת עבודה
  • מחלת מקצוע

ראוי לציין שפגיעה של עובד שאירעה בזמן יום כיף, אירוע מטעם העבודה או השתלמות עשויה להיחשב גם כן כ"פגיעה בעבודה".

פגיעה בעבודה – ההגדרה

 

הפגיעות הנפוצות ביותר

יש שורה ארוכה של פגיעות שנחשבות כ"פגיעות בעבודה". בחרנו להציג בפניכם את המקרים הנפוצים ביותר, כדי לאפשר לכם לבדוק אם לקחתם חלק בסטטיסטיקה (כלומר, אם נפגעתם במקום העבודה שלכם). נציין שגננות ומורות בעלות וותק רב במקצוע חוות לא פעם יבלות במיתרי הקול שמגבילות את יכולת הדיבור שלהן.

פועלי בניין ועובדים שעוסקים בתחום השיפוצים חווים לעיתים פגיעות ראש מורכבות, שברים, ירידה בשמיעה ועוד. מצבים שכאלה מצריכים פנייה בהולה אל bechar עורך דין תאונות עבודה שיבחן את האפשרות לקבלת פיצויים.

 

מתי צריך לפנות לעורך דין?

בשלב זה אתם מכירים בתשובה לשאלה מהי פגיעה בעבודה וברור לכם שהגורם האחראי לטיפול בה הוא עורך דין. כעת, חשוב שתדעו שהפנייה לבעל מקצוע זה צריכה להיעשות בהקדם האפשרי. שכן, הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי מתאפשרת לאחר זמן סביר מהתאונה ועד 12 חודשים מהרגע שבו היא אירעה.

מי שיגישו את התביעה לאחר זמן זה, עשויים לגלות שזכותם תיפגע. כלומר, הם יקבלו רק חלק מההטבות או שלא יקבלו אותן כלל, מכיוון שהמוסד לביטוח לאומי ידחה את התביעה.

 

אלו שלבי הגשת התביעה

הגשת התביעה על ידי עורך הדין צריכה להתבצע באופן מסודר ומאורגן. זו מצריכה תחילה תיעוד של נסיבות האירוע בכתב. כך שאם יש עדויות של עובדים ועדי ראייה שהיו במקום, הדבר יכול להקל על ההליך כולו. בנוסף לכך, עורך הדין יפנה את הלקוח לרופא מקצועי שיבדוק את חומרת הפגיעה וימסור את חוות דעתו בנושא. יש צורך גם בפנייה לתחנת המשטרה, במידה והפגיעה אירעה כחלק מתאונת דרכים.

 

מילים אחרונות לסיום

פגיעה בעבודה מתרחשת במקום העבודה, בדרך אליו או בחזרה ממנו הביתה. מי שחוו פגיעה מסוג זה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שיבדוק את חומרת הפגיעה ויגיש עבור העובד תביעה במוסד לביטוח לאומי, כדי שזה יקבל את ההטבות שמגיעות לו כחוק.

אלו שלבי הגשת התביעה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה