נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי תאונת פגע וברח לפי החוק

רכב שעבר תאונה

הדבר היחיד שגרוע יותר מלהיות מעורב בתאונת דרכים זה להיות מעורב בתאונת פגע וברח. תאונות פגע וברח מכונות בלשון החוק "הפקרה לאחר פגיעה", מדובר באחת העברות החמורות ביותר הקיימות בתחום התעבורה והעונש עליה נקבע בהתאם. החוק במדינת ישראל רואה בחומרה רבה מקרים של תאונת פגע וברח והעונש במקרים אלו יכול להגיע לכדי שנים רבות מאחורי סורג ובריח. חשוב להדגיש שחוץ מנהג, בנסיבות מסוימות שאר הנוסעים ברכב הפוגע עלולים להיות מואשמים בעברת סיוע להפקרה.

 

תאונת פגע וברח היא תאונת דרכים שבה נפגע אדם והנהג הפוגע לא עוצר במקום על מנת להגיש סיוע אלא ממשיך בנסיעה ובורח מזירת התאונה. הסעיף בחוק שעוסק בתאונות פגע וברח הוא סעיף 64א לפקודת התעבורה. סעיף 64א מגדיר שלוש דרגות חומרה שונות ביחס לתאונות פגע וברח:

דרגת החומרה הראשונה היא תאונה שבה נגרם נזק פיזי לאדם אחר והנהג הפוגע לא עצר להגיש סיוע למרות שהיה עליו לדעת שאופי התאונה שקרתה עלולה לגרום נזק לאדם שנפגע. במקרה של תאונת פגע וברח מסוג זה עונש המאסר יכול להגיע עד שלוש שנים.

דרגת החומרה השנייה היא במקרים בהם הנהג הפוגע יודע בוודאות שהוא גרם נזק פיזי לאדם אחר ולמרות זאת הוא מפקיר את האדם שנפגע ונמלט מן המקום. תאונת פגע וברח מהסוג הזה יכולה להביא לעונש מאסר של עד שבע שנים.

דרגת החומרה השלישית, והחמורה מכולן, היא במקרה שבו הפגיעה גרמה לחבלה חמורה או חלילה למוות של האדם שנפגע ואף עלי פי כן הנהג הפוגע הפקיר את הנפגע ונמלט בלי לעצור במקום ולהעניק סיוע או אפילו בלי להזעיק עזרה. במקרים כאלו עונש המאסר המוטל על הנהג הפוגע יכול להגיע עד-14 שנות מאסר.

אם חלילה נקלעתם לתאונת דרכים ואתם לא בטוחים איך עליכם לנהוג החוק גם מגדיר את הדרך הנכונה לפעול. סעיף 144 לתקנות התעבורה קובע שבמקרה של תאונה שבה נפגע או נהרג אדם על הנהג הפוגע לעצור מיד את רכבו במקום הקרוב ביותר להתרחשות התאונה. יש לסייע לנפגעים במידת האפשר ולהזעיק את שירותי ההצלה, אין לעזוב את הזירה עד הגעת שירותי ההצלה למקום. וכמובן חובה לשתף פעולה באופן מלא אם המשטרה ולמסור להם את כל המידע הדרוש.

 

פגע וברח – נזק לרכוש

ברוב המקרים של תאונות פגע וברח מדובר בנזק לרכוש בלבד. תאונות אלו לא מוגדרות על ידי החוק כעברות הפקרה אך הבעיה המרכזית במקרים אלו היא שלא תמיד יש ממי לתבוע פיצוי כספי ע"י הנזק שנגרם. כדי לפתור בעיה זו הקימה מדינת ישראל את הקרן לפיצוי נפגע תאונות דרכים (קרנית). תפקידה של הקרן הוא לפצות נפגעי תאונות דרכים שאינם יכולים לתבוע פיצוי ממקום אחר. במידה והקרן לא עושה זאת יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה בפתח תקווה על מנת לדרוש את המגיע לכם.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה