נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי תביעת נזקי גוף ואיך מוכיחים אותה

פטיש

מתוך לא מעט תחומים שקיימים במשפט הישראלי, אין ספק שתחום דיני הנזק הינו תחום שלא קל להתמודד אתו. בעוד שבמקרים אחרים מדובר על רכוש שנפגע, הרי שכאן מדובר על נזק פיזי בגוף שיכולות להיות לו השלכות משמעותיות ביותר. מחפשים מידע בנושא? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

מהם נזקי גוף?

עוד לפני שנדבר על השאלה איך בוחרים עורך דין נזקי גוף וממי תרצו לקבל סיוע ועזרה בתחום הזה, חשוב להבין על איזה מקרים מדובר. ממש כפי שהשם מעיד, נזקי הגוף אלה הם נזקים שמתרחשים בגוף וההשלכות יכולות להיות משמעותיות ביותר מבחינת הנפגע. לא אחת אנחנו רואים אנשים שכושר העבודה שלהם נפגע, מה שמוביל לירידה חדה, קשה ומשמעותית ביותר באיכות חייהם. בנוסף, כמובן שנזקי גוף עלולים להסתיים גם במוות ואז העניין הוא יותר קשה ומורכב. נזקי הגוף עלולים להיגרם כתוצאה ממגוון רחב ביותר של מקרים, כמו לדוגמא: תאונות עבודה, תאונות דרכים, רשלנות בטיפול רפואי, תאונות בבית הספר ואפילו תאונות בזמן הליכה ברחוב.

 

הגשת תביעת נזקי גוף

כפי שראינו לעיל, תחת ההגדרה של תאונות הגורמות לנזקי גוף יכולים להיות מגוון רחב של מקרים ולכן גם הגורם האחראי לתאונה יכול להשתנות. אם, לדוגמא, אדם הולך ברחוב, מועד בגלל בור שיש במדרכה ושובר את רגלו, הרי שבמקרה כזה התביעה תוגש לעירייה. לעומת זאת, אם מדובר על תאונת דרכים שבה אדם אחד אשם, הרי שתביעה תוגש כלפיו, או ליתר דיוק, כלפי הביטוח שלו.

 

הוכחת הנזק

עוד נושא משמעותי שתמיד צריך להתמודד אתו כאשר מדברים על תביעות נזקי גוף, זו כמובן השאלה איך נוכיח את מה שקרה. לא מדובר על עניין פשוט, שכן צריך להוכיח גם את התאונה עצמה, גם את השאלה איך היא התרחשה וגם את הנזק שנגרם לאותו אדם. לכן כל מי שרוצה להגיש תביעה כזאת צריך להכין את עצמו להתמודד לא פשוטה. יתרה מכך, בדרך כלל תביעות נזקי גוף כוללות גם ויתור על החיסיון הרפואי, שכן בבית המשפט ירצו לראות מה כולל התיק הרפואי של אותו אדם שתובע פיצויים.

 

החשיבות של בחירת עו"ד מתאים

אם גם אתם עברתם תאונה או פגיעה כלשהי שלמעשה גרמה לכם לנזק בגוף, אין שום סיבה שתוותרו על הזכויות שלכם. ההפך הוא הנכון, ולמרות הקושי שבדבר, בהחלט כדאי שתחשבו על הגשת תביעה. אומנם זה נכון שלא תמיד הפיצוי הכספי שנוכל לקבל יעזור לנו להתמודד עם כל ההשלכות של הנזק הנגרם לנו, אך הוא בהחלט יכול להקל. לכן כל מה שנותר לכם כעת זה לבחור את עוה"ד הטוב ביותר, כי גם בתחום נזקי הגוף, כמו בכל תחום משפטי אחר, רצוי לבחור עו"ד טוב שאתם באמת סומכים עלי יכולותיו המקצועיות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין תביעות
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול