נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם העונשים על גניבה ממעסיק

גניבת רכב

לעיתים עולם העבודה מזמן סיטואציות מורכבות ולא נעימות, כאשר אחת מסיטואציות אלה היא קיום עבירת גניבה ממעביד על ידי עובד. בין אם מדובר בגנבות סדרתיות או בגניבה חד פעמית שבוצעה על רקע מצוקה נפשית או כלכלית ללא כוונת פגיעה במעביד, עבירת גניבה ממעביד מבטאת פגיעה בשני ערכים מוגנים נפרדים:

  • פגיעה בקניינו של אחר: כמו בכל עבירת גניבה, מתבצעת פגיעה בקניינו של אחר ללא הסכמתו וברוב המקרים ללא ידיעתו.
  • פגיעה ביחסי האמון בין עובד ומעביד: עבירת גניבה לא רק פוגעת ביחסים בין המעביד לעובד שגנב, אלא פוגעת גם ביחסים שבין המעביד ליתר העובדים, שכן במצב זה עלול להתעורר החשד אצל המעביד שגם אחרים גנבו או עלולים לגנוב בעתיד. בנוסף, עבירת גניבה ממעביד עלולה לגרום למעביד לפעול בנקמנות כנגד העובד שגנב.

 

מהם הסיכונים העומדים בפני עובד שנתפס בגניבה?

עובד הנתפס בגניבה עלול להיות מפוטר מעבודתו ללא פיצויים, והמעביד יכול להגיש נגדו תביעת נזיקין. בנוסף המעביד יכול להגיש נגד העובד תלונה במשטרה, ובעקבות תלונה זו העובד חשוף להליכי חקירה פלילית והעמדה לדין.

 

העונש על גניבה ממעביד – חמור יותר מאשר גניבה רגילה

בעוד שעונש המאסר בגין גניבה רגילה עומד על 3 שנות מאסר, העונש על גניבה ממעביד הוא חמור יותר ועוד על 7 שנות מאסר. הסיבות לכך הן קלות ביצוע העבירה, וכן הפגיעה הכפולה בערכים שמגולמת בעבירת הגניבה ממעביד.

אדם שהורשע בגניבה ממעביד לרוב יתקל במדיניות ענישה מחמירה הכוללת מאסר בפועל, אם כי הענישה במשפט הישראלי פרטנית ובית המשפט עשוי להתחשב בנסיבות ביצוע העבירה ולהקל את העונש.

 

האינטרסים של שני הצדדים להסדר

גם לעובד וגם למעביד ישנם אינטרסים שעשויים לסלול את הדרך להסדר ולהימנע מהליך פלילי. עבור המעביד יוקל לקבל את כספו חזרה יחד עם הבעת חרטה מצד העובד, וייתכן שיעדיף מסלול זה על פני הליך פלילי שיעכב את השבת הכסף ואולי אף לא ייגמר בתוצאה הרצויה מצד המעסיק. גם לעובד ישנו אינטרס שלא להגיע למשפט, שכן הסיכון בסופו הוא הרשעה בעבירה חמורה וענישה מחמירה לרבות סיכון של מאסר.

מסיבה זו כדאי לשני הצדדים להיעזר בייעוץ משפטי להשגת התוצאה הטובה ביותר עבורם.

 

גניבה

היעזרו בשירותיו של עורך דין פלילי

גניבה ממעביד הינה עבירה חמורה שהרשעה בה עלולה לגרור מאסר לזמן ממושך והשלכות נוספות במישור הפלילי והאזרחי. מסיבה זו, אם זומנתם לבירור או חקירה בידי המשטרה, המעביד או גורם חקירה אחר יש לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין פלילי שיסייע לכם לשמור על זכויותיכם וילווה אתכם בהליכים השונים.

משרד מנשה-רון הוא משרד עורכי דין בתחום הפלילי ששותפיו יוצאי פרקליטות ומשרדים מובילים נוספים. לעורכי הדין במשרד ניסיון רב בליווי לקוחות פרטיים ועסקיים בהליכים פליליים מגוונים לרבות הליכי חקירה ומשפט בגין עבירות גניבה ממעסיק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי
מאזניים
קשירת קשר לביצוע פשע

חבירה של מספר חשודים ורצון משותף להוציא לפועל עבירה פלילית עלולים להגיע עד כדי קשירת קשר לביצוע פשע. במאמר