נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן עבירות מע"מ ?

עבירות מע"מ

בין שלל הפעולות שעורך דין מיסים יכול לעזור לנו עמן ולייצג אותנו מול עבירות ובעיות עמן – עומדות עבירות המע"מ. מדובר בעבירות נפוצות לצערנו, לכן חשוב להכיר את עולם המע"מ לעומק, ולהימנע מפעולות שאינן חוקיות או דיווחים מוטעים. עבירות מע"מ למיניהן עשויות לקרות באון מכוון או בטעות, ובכל מקרה חשוב להבין את החובות ואת הזכויות שלנו בנוגע להן. בדיוק בשביל זה, לפניכם הכל על מהן עבירות מע"מ?

 

מה הוא מס ערך מוסף (מע"מ)?

מס ערך מוסף הוא מס חובה בארץ, שקיים על צריכת מוצרים או שירותים מסוימים בהתאם לחוק. מדובר במס ששיעורו הוא אחיד בלי קשר לעלות ולגובה הצריכה – ושיעורו עומד תמיד על 17 אחוזים. מעבר לעסקאות מהסוג הזה, שמצריכות ניקוי מס של 17 אחוזים, החוק גם מגדיר עסקאות מסוימות שפטורות ממס, וששיעור המס עליהם הוא אפסי.

בהתאם לחוק מס הערך המוסף, על כל אזרח או עסק שמקבל כסף על שירותים ומוצרים, להפריש את המע"מ ולדווח על ההכנסות בהתאם. בכל חקירה, עבירה או ייעוץ משפטי בתחום, מומלץ לפנות אל עורך דין מע"מ משה קריסי.

 

מי אוכף את תשלומי מס הערך המוסף בארץ?

אכיפת מס ערך מוסף ומע"מ, מתבצעת בישראל על ידי אגף המע"מ, שמשמש כחלק מרשות המיסים. אגף זה עוקב אחר עסקים ותיקים בישראל ומבצע חקירות, אוסף הלשנות, ומחל אף מעקבים סמויים במקרים מסוימים. בכל מקרה של מעקב אחר טעות או זיוף, רשות המיסים תחקור, תאסוף ראיות ותעמיד את האזרח החשוד בבית המשפט, בו העונשים יכולים להיות כבדים כאמור.

 

מה הן עבירות מע"מ טכניות מול מהותיות?

החוק מכיר בשני סוגי עבירות מס ערך מוסף, ובהתאם – לכל אחת יהיו את ההשלכות והעונשים שלה, הקבועים בחוק ומשתנים בהתאם לסוג ולרמת התכנון שבוצעה מאחורי העבירה:

  • עבירות מס ערך מוסף טכניות – אלה עבירות שמוגדרות ככאלה שבוצעו ללא כוונה וללא זדון, אלא בטעות ומתוך חוסר הבנה של המערכת, למשל – איחור ואי עמידה בזמן הגשת דוח הערך המוסף, דיווח לא מדויק של הכנסות, וכדומה.
  • עבירות מס ערך מוסף מהותיות – אלה עבירות חמורות יותר מבחינת החוק ובית המשפט, מאחר והן נעשו מתוך הבנה והכרה מלאה במעשה, ומתוך יד מכוונת ורצון. למשל – הוצאת חשבוניות פיקטיביות, סיוע לאדם אחר להתחמק מתשלום מס, וכדומה.

 

מה העונשים בגין עבירות מס ערך מוסף?

חקירות המע"מ מתבצעות באופן מעמיק וכל זאת מאחר ומדינת ישראל מתייחסת לחובת המיסים ובפרט מס הערך המוסף, במלוא הרצינות. בהתאם, עונשים על עבירות מס ערך מוסף יכולים אף להגיע לכדי 7 שנות מאסר או קנסות כבדים במיוחד. החוק מבדיל בין עבירות שהן טכניות, לבין עבירות שהן מהותיות, וכן מבדיל בין עבירות שבוצעו בכוונה ובתכנון, לבין כאלה שנעשו ללא הבחנה.

עבירות מע'מ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים