נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בפיצוי על תאונת דרכים לפיצוי על תאונת אופנוע?

תאונת דרכים ופיצוי בגין תאונת אופנוע

תאונות אופנוע הן תאונות מורכבות מבחינה הנזקים שנגרמים בהן, ולא פחות מכך גם מבחינת הפיצויים שמקבלים עליהן. איך עובדים פיצויים על תאונות אופנוע, ומה ההבדל בינם לבין פיצויים על תאונות דרכים רגילות? כל התשובות כאן.

 

תאונות אופנוע – מצב לא פשוט כלל

אופנועים הם כלי רכב פופולריים מאוד, אבל כמו שהם פופולריים כך הם גם מסוכנים. בניגוד לרכב רגיל, בו בין הנהג לכביש ולמכוניות האחרות שמחוץ ישנה מכונית שלמה עשויה מתכת שמגנה עליו – באופנוע כל מה שחוצץ בין הרוכב לכביש הוא הבגדים שעל גופו.

במקרים רבים, תאונות אופנוע מובילות לתוצאות קשות, פציעות משמעותיות וכמובן שגם נזק לרכוש (שהוא במקרים רבים הדאגה הכי קטנה). עם זאת, ביום שאחרי התאונה עדיין צריך להתחיל לדאוג לכל מה שקשור לפיצויים על תאונת האופנוע – וחשוב להבין מה ההבדל בין פיצויים במצב כזה לבין פיצויים על תאונות דרכים רגילות.

תאונות אופנוע

פיצויים על תאונות דרכים תלויים בביטוח ובתאונה

בין אם במצב של תאונת דרכים אופנוע מעורב או לא, חשוב להבין איך עובד באופן כללי המנגנון של פיצויים על תאונה. ראשית, הפיצויים שניתן לקבל על תאונה (ולא משנה מה אופי התאונה ומי אשם בה בשלב ראשון) תלויים בביטוח הרכב והביטוח המקיף של מי שביצע את התאונה. כאן המצב לא שונה כלל בין אופנועים לכלי רכב אחרים, והפיצוי תלוי בהיקף הנזק לגוף, לרכב ולרכוש בעקבות התאונה ולפוליסה שעליה המבוטח חתום.

מלבד זאת, כמובן שבשלב מאוחר יותר גם לתאונה עצמה יש השפעה על הפיצוי – הצד האשם בתאונה (וליתר דיוק חברת הביטוח שלו) יצטרך לשלם לא פעם פיצויים לצד הנפגע. גם באופנועים זה המצב – כאשר חלק לא קטן מתאונות האופנוע הן אמנם באשמת רוכב האופנוע, אבל כמעט תמיד הנפגע העיקרי יהיה הרוכב ולא נהגי הרכב ה-4 גלגלי.

 

מה ההבדל בין פיצוי על תאונת אופנוע לפיצוי על תאונות אחרות?

ההבדלים המרכזיים בין פיצויים על תאונת אופנוע לבין פיצויים על תאונות דרכים מסוגים אחרים טמון בסוג הביטוח שעליו חתומים המעורבים בתאונה. בניגוד לעולם הרכבים הרגיל, שבו ישנן חברות ביטוח רבות המציעות אפשרויות שונות זו מזו בכל הנוגע לביטוח החובה ולביטוח המקיף, בתחום האופנועים האפשרויות הן לרוב מצומצמות יותר, ורוב רוכבי האופנוע מבוטחים דרך חברת "הפול".

הפוליסה הסטנדרטית המוצעת לרוכבי אופנוע כוללת השתתפות עצמית גבוהה יחסית (25 אלף ₪), אם כי מדובר גם בפוליסה זולה באופן יחסי לפוליסות על רכבים אחרים. כמובן שאם חתמתם על פוליסה אחרת בביטוח האופנוע שלכם – מה שחשוב הוא התנאים החתומים באותה פוליסה.

 

בכל מצב של תאונה, באופנוע או ברכב – צריך ייצוג משפטי מתאים

תאונת אופנוע היא מצב מורכב מבחינה רפואית ומבחינה ביטוחית, ולא צריך להוסיף למורכבות הזאת גם קושי משפטי. אחרי כל תאונת אופנוע שבה הייתם מעורבים אתם צריכים לוודא שאתם מקבלים מענה איכותי של משרד עורכי דין תאונות דרכים – אנשי מקצוע שמתמחים בתחום הפיצויים והתביעות בעקבות תאונות אופנוע ותאונות דרכים בכלל, ויודעים למצות את זכויותיכם עד השקל האחרון.

תאונת דרכים ופיצוי בגין תאונת אופנוע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול