נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה החשיבות של הסכם ממון על דירה

הסכם ממון

הרבה פעמים במקרים של גירושין, בית המשפט יראה בדירה כרכוש שנחשב משותף, בעיקר אם בני הזוג התגוררו שם במשך שנות הנישואים שלהם. אך עבור הרבה אנשים, זה אינו דבר שמתאים לסיטואציה שלהם, מכיוון שהדירה נרכשה או התקבלה בירושה לפני הנישואין. בדיוק פה נכנס הרעיון של הסכם ממון על דירה, לצערנו אי אפשר לדעת לאיפה החיים יובילו אותנו ומה יעלה בגורל הנישואין שלנו, וחשוב לחשוב על הביטחונות האלו מבעוד מועד בכדי להגן עלנו מבעיות שעשויות להגיע בעתיד.

 

חשיבות להסכם ממון

הרבה מאוד זוגות מגיעים לנישואין, כאשר אחר יש בבעלות אחד מהם כבר דירה, ובמצב הזה, יש חשיבות לעשות הסכם ממון על דירה, אשר יקבע שבעת הגירושין, הדירה תישאר בבעלותו של מי שרכש או קיבל אותה לפני הנישואין. מכיוון שזהו נכס שהיה ברשותו לפני, הזכאות ההוגנת היא שזה יישאר הנכס של מי שזה היה שייך לו.

 

חלוקת הרכוש

על פי החוק, בני זוג אשר רוצים להתגרש, תיעשה ביניהם חלוקת רכוש על פי הסדר איזון משאבים, אשר קובע חלוקה שווה בין שני הצדדים על הרכוש המשותף. רכוש משותף, זהו רכוש אשר נצבר לאחר הנישואין, וכל נכס אשר היה בבעלות על יד אח מבני הזוג לפני הנישואין, שייך לו באופן בלעדי ולא ייכלל באיזון המשאבים. אך המצב לא כך בשל הלכת השיתוף, אשר חלה על נכסים אישיים שהפכו עם הזמן לרכוש משותף.

 

הלכת השיתוף

בהסדר של איזון המשאבים יש יוצא מן הכלל, הלכת השיתוף מהווה את החריגה הזאת, והיא קובעת שגם רכוש אשר נרכש או הורש לפני הנישואין, יכול להיחשב כרכוש משותף ולהיכלל באיזון המשאבים, וזאת בתנאי שהוכחה כוונת שיתוף. העניין הזה רלוונטי בהקשר של כל סוגי הנכסים, גם דירה ביניהם, אשר לרוב מדובר בדבר היקר ביותר בבעלותו של אדם. לכן, קיימת החשיבות להסכם ממון על דירה, בכדי לא להגיע למצב הזה אם לא תרצו.

 

כוונת השיתוף

כוונת השיתוף נקבעת על ישי האופן בו נעשה שימוש בדירה, לכן הרבה פעמים בית המשפט יראה בדירה כרכוש משותף, בעיקר אם בני הזוג חיו שם יחד במהלך הנישואין שלהם. עבור רבים זה לא מצב שמתאים להם, ובכדי להגן על הזכויות שלכם, עוד בטרם הנישואין, תוכלו להיעזר באמת בהסכם הממון.

 

משמעות כלכלית

כמו שהובהר, מכס אישי כמו דירה, לא נכלל במסגרת איזון משאבים אך יכול להיחשב רכוש משותף אם הוכחה לכוונת שיתוף. לעניין הזה, יש משמעות כלכלית רחב למדי עבור שני הצדדים. הסכם ממון, בו תהיה התייחסות מפורשת לנושא הדירה וקביעה שבמקרה של גירושין, הצד השני יוותר על הבעלות ולא יקבל זכויות, זה מה שיאפשר להגן על הזכויות של הצד שהוא בעל הנכס.

 

לסיכום

חשוב להבין שלא מספיק הסכם ממון בכדי לקבל הגנה מלאה מכל סיטואציה, ולכן חשוב לנקוט באמצעים נוספים שלא ישאירו פתח לאף טענה על כוונת שיתוף. בית המשפט רשאי לקבוע כוונת שיתוף בכנס, גם אם בני הזוג ערכו הסכם ממון. לכן, פעולות נוספות להגנה והסדר הדבר, יגנו בצורה מיטבית על הזכויות של בעל הנכס, לדוגמא, הימנעות ממגורים בדירה הזאת יוכלו לעזור לעניין.

הסכם ממון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
חוקרים פרטיים
תפקידם של חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות ומתן תובנות חשובות בתחומים שונים של אכיפת חוק, חקירות חברות ועניינים

לשאת נשק
8 סיבות לשאת נשק כנשים

בעולם של היום, בטיחות אישית היא הדאגה העיקרית של נשים. עם העלייה בשיעורי הפשיעה והחדשות הבלתי פוסקות על תקיפות

5 סיבות לעבוד בעגלות
5 סיבות לעבוד בעגלות

עבודה בעגלות, בין אם כדייל בעגלה ובין אם כנציג שירות לקוחות, עשויה להיות לא הבחירה הראשונה בקריירה שעולה על

הגירת ילדים
5 שיקולים בהגירת ילדים

הגירת ילדים לחו"ל אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בילדים להורים גרושים. כדי להסדיר את העניין הזה, יהיה

מִשׂרָד
כמה עולה להשכיר משרד?

איזה כיף! החלטתם לפתוח עסק או שהעסק הקיים התפתח והגיעה העת לשכור משרד! אז מה חשוב לדעת? עלות שכירות